MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 1:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Remoncik 116
Post: śr paź 27, 2004 5:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Jak już pisałem - wstępna weryfikacja mechaniczna i podwoziowa wypadła zadziwiająco dobrze. Jedyne czynności konieczne do wykonania to zwyczajowe wymiany płynów (silnik, skrzynia, dyfer, wspomaganie, hamulce, układ chłodzenia), filtrów oraz regulacja zapłonu, czyszczenie i regulacja gaźnika. Koniec. W zawieszeniu nic się niedzieje, poza nieznacznym stukiem na "tarce" przed skrzyżowaniem, tak więc nie będzie to kosztowne. Z racji na powyższe postanowiłem doć 116 nowe (lepsze) życie i przywrócić oryginalny kolor (906 Graublau). Wczoraj samochód został zawieziony do blacharza/lakiernika - rozkaz: zlikwidować wszelkie ogniska korozji, dziurki (o ile się znajdą), polakierować i dobrze zabezpieczyć antykorozyjnie. Dzisiaj pojechałem zabrać tablice i zobaczyłem autko już rozebrane (mam zdjęcia, ale niestety zrobione telefonem, więc wiecie ile na nich widać...). Widok był rewelacyjny, drobne ślady korozji - raczej powierzchowne, 2-3 niewielkie dziurki w okolicach bagażnika. Pod listwami i raflektorami czysto i sucho, otwory na spinki bez śladów korozji. Jestem bardzo zadowolony. Tak wygląda auto garażowane i mimo że od '99 roku był w Niemczech wyrejestrowany, to musiał stać w garażu. Jutro podjadę z normalnym aparatem i zrobię zdjęcia. Będę się starał, forumowym dobrym zwyczajem, dokumentować przebieg prac i wrzucać do tego wątku. Zachęcam do zaglądania.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 6:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
Chcę się tylko zapytać o orientacyjny koszt imprezy - niewielkie poprawki blacharskie + lakier ?? (nie to żebym nie chciał mieć oryginalnego lakieru, który jest teraz ... tak z ciekawości pytam :) )

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91
BMW E32 '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 7:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
czekam z niecierpliwoscia! uwielbiam patrzec na profesjonalne remonty MB, przywracajace im dawna swietnosc! [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 8:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
MERCEDES 4 EVER pisze:
czekam z niecierpliwoscia! uwielbiam patrzec na profesjonalne remonty MB, przywracajace im dawna swietnosc! [zlosnik]


tez w gruncie rzeczy po to tu jestem ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 10:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Daj znać Bukol jak jest z dostępnością oryginalnych kolorów do MB no i cenami
pozdr [oczko]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 11:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
krzstian pisze:
Daj znać Bukol jak jest z dostępnością oryginalnych kolorów do MB no i cenami
pozdr [oczko]


Z tego co ja pamietam jak malowalismy z ojcem 6.9 juz dwa lata temu to można zamówic każdy numer koloru z MB.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 28, 2004 7:42 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
A ceny znośne?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 28, 2004 8:19 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
krzstian pisze:
A ceny znośne?


Hej

Wszystko zależy czym bedziesz kropił auto. Szajs kosztuje mało a dobry lakier odpowiednio wiecej.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 28, 2004 10:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 01, 2004 1:27 pm
Posty: 113
Lokalizacja: krak
krzstian pisze:
A ceny znośne?


to jeszcze zalezy czy lakier akrylowy czy metaliczny.
Najtaniej jest malowac zywicznym autorenolakiem 35 złotych za kg, - ale to lakier którym sie małowało 20 lat temu, i ma jaedną wade ,-polerowac go mozna dopiero po miesiącu
akryle w okolicach 120 zeta za kg bardzo fajnie kryją szybko schną i przedewszystkim sa to lakiery nowej generacji, no i ten plus ze kazdy kolorek nam zrobią
no i metaliki czyli bazy akrylowe a na nie nakładana powłoka z lakieru bezbarwnego czyli 120 + bezbarwny który moze kosztowac do 200
wszyscy lakiernicy twierdza zgodnie ze najwazniejszy jest bezbarwny i tez kazdy numer lakieru nam dorobią.
I gdyby ktos chciał sie bawic w lakiernika to niech sobie pomaluje akrylem, bo zlewki których narobi(tak jak ja:( ) to spoleruje i bedzie cacy.Pozatym akryl nabiera polysku po polerce.

_________________
powoli do przodu moze wkrótce wyjedzie 116


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 28, 2004 1:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Lakier zgodny z tabliczką - 906G, czyli Graublau metalik, Glasurit - i tak ma być. Co do kosztów: "rozliczę" się z Wami po zakończeniu prac. Wszystko notuję.

Co do dostępności kolorów, to trzeba sprawdzić numer i recepturę. Wszystko da się kupić, zwłaszcza że w przypadku MB jest także określony producent lakieru.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 28, 2004 1:39 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
To co, kupujecie gotowy produkt? :o

Mieszalnia ma podstawowe kolory od określonych producentów i to komputer dobiera precyzyjnie (lub nie :lol: ) skład mieszanki i można uzyskać każdy po kodzie. Inaczej magazyny były by wielkości hali sportowej.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 28, 2004 1:43 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
(me: how) pisze:
To co, kupujecie gotowy produkt? :o

Mieszalnia ma podstawowe kolory od określonych producentów i to komputer dobiera precyzyjnie (lub nie :lol: ) skład mieszanki i można uzyskać każdy po kodzie. Inaczej magazyny były by wielkości hali sportowej.

Trzeba sprawdzić recepturę. Czy jest u producenta czy nie. Niektórych starszych i wycofanych kolorów może nie być i trzeba sięgnąć głębiej w archiwa producenta. Gotowych oczywiście się nie kupuje, bo hala o której piszesz nie wystarczyła by nawet do trzymania próbek [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 28, 2004 3:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Cytuj:
I gdyby ktos chciał sie bawic w lakiernika to niech sobie pomaluje akrylem, bo zlewki których narobi(tak jak ja:( ) to spoleruje i bedzie cacy.Pozatym akryl nabiera polysku po polerce.

No właśnie ja się bawilem w lakiernika na mojej kuchence pytanko czym polerujemy (nazwa producent). bo teraz to wyglada nienajlepiej malowałem akrylem który dorobili mi w mieszalni kolorek fajny tylko jakos sie nie swieci :cry:

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 28, 2004 7:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 01, 2004 1:27 pm
Posty: 113
Lokalizacja: krak
Darius pisze:
Cytuj:
I gdyby ktos chciał sie bawic w lakiernika to niech sobie pomaluje akrylem, bo zlewki których narobi(tak jak ja:( ) to spoleruje i bedzie cacy.Pozatym akryl nabiera polysku po polerce.

No właśnie ja się bawilem w lakiernika na mojej kuchence pytanko czym polerujemy (nazwa producent). bo teraz to wyglada nienajlepiej malowałem akrylem który dorobili mi w mieszalni kolorek fajny tylko jakos sie nie swieci :cry:


na pewno odpada pasta tempo, jakos nie chciał sie swiecic po niej, wiec kupiłem taką wodną tubka 45 zeta nazwy nie pamietam teraz, jutro podam, aha i poleruje sie kółkiem z gąbki lub futerkiem tak do 2000 obrotów , jak załozyłem kółko do polerki na kątówke która miała 8500 obr to mi oderwało lakier od podkładu i gąbka sie rozleciała.Aha- zlewki- zlewek nie spolerujesz tak łatwo, jest na to sposób - taki zaciek musisz zaszpachlowac, tzn nałozyc tyle szpachli zeby go zakryc, nastepnie papierem wodnym na kostce szlifujesz to miejsce , az do momentu kiedy farba zacznie przeswitywac spod podkładu.W ten sposób pozbywasz sie zacieku nie naruszając lakieru.

_________________
powoli do przodu moze wkrótce wyjedzie 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 29, 2004 12:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
kubawojtasnapisał


Cytuj:
na pewno odpada pasta tempo, jakos nie chciał sie swiecic po niej, wiec kupiłem taką wodną tubka 45 zeta nazwy nie pamietam teraz, jutro podam, aha i poleruje sie kółkiem z gąbki lub futerkiem tak do 2000 obrotów , jak załozyłem kółko do polerki na kątówke która miała 8500 obr to mi oderwało lakier od podkładu i gąbka sie rozleciała.Aha- zlewki- zlewek nie spolerujesz tak łatwo, jest na to sposób - taki zaciek musisz zaszpachlowac, tzn nałozyc tyle szpachli zeby go zakryc, nastepnie papierem wodnym na kostce szlifujesz to miejsce , az do momentu kiedy farba zacznie przeswitywac spod podkładu.W ten sposób pozbywasz sie zacieku nie naruszając lakieru.


Wielkie dzięki poszukam dobrej pasty

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl