MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
w123 klima/obieg zamknięty i otwarty https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8678 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Witek [ śr paź 27, 2004 10:48 pm ] |
Tytuł: | w123 klima/obieg zamknięty i otwarty |
Mam problem z ciaglym parowaniem szyb wewnątrz auta. Mam na wyposażeniu, klime. Podejżewam że jest coś takiego jak obieg zamknięty i otwarty nawiewu powietrza. Czy ktoś wie co się mogło popsuć? Jak się do tego zabrać? Może ktoś wyświetli jakiś schemacik z programu mb? |
Autor: | Bukol [ czw paź 28, 2004 1:27 pm ] |
Tytuł: | |
Obieg zamknięty przy klimie działa tylko wtedy, gdy pokrętło dasz w pozycję max, zrobi się wtedy lekkie "klik". Być może masz na stałe włączone na wewnętrzny i mieli powietrzem, może auto stało i się zastało? Jak znam życie, adi zaraz wrzuci schemacik. |
Autor: | Marcin S [ czw paź 28, 2004 2:04 pm ] |
Tytuł: | |
zdejmij pokrywke ( osłone) z pod deski rozdzielczej od strony pasażera, i zobaczysz silniczek ( a raczej jego obudowe ) i zaraz obok , będzie klapka, jak jest otwarta to powietrze jest w obiegu zamknętym, jak zamknieta to masz obiek z zewnatrz - jak jest ciągle otwarta to delikatnie ją zamknij... bo zaraz za klapką jest pneumatyczny siłowniczek... ![]() a klapka ta jest normalnie zamknięta, jak zgasisz silnik - brak podciśneinia ( w benzynowym napewno , w dieslu to od zawsze jest popaprane ![]() ![]() |
Autor: | Witek [ czw paź 28, 2004 8:01 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki, rozwalony jest zawór który kieruje podciśnienie do tego siłowniczka. troche kiepsko... bo skąd to teraz wziąć. Ale, najdziwniejsze jest to że miałem problemy z przykręceniem silnika dmuchawy. Jakieś dziwne rozwiązanie. mało stabilne. Zadnych nawet najmniejszych prowadniczek. |
Autor: | Marcin S [ ndz paź 31, 2004 11:02 am ] |
Tytuł: | |
Witek pisze: dzięki, rozwalony jest zawór który kieruje podciśnienie do tego siłowniczka. troche kiepsko... bo skąd to teraz wziąć. Ale, najdziwniejsze jest to że miałem problemy z przykręceniem silnika dmuchawy. Jakieś dziwne rozwiązanie. mało stabilne. Zadnych nawet najmniejszych prowadniczek.
ten rozdzielacz podciśnienia znajduje się w regulatorze temp. może mieć on postać dodatkowego pokrętła ( mniejszy o ok 30% od normalnych pokrętełek) lub w wersji zminimalizowanej ( ale tylko optycznie ) jako takie samo ustrojstwo jak regulacja położenia świateł... trzeba rozebrać "front panel" ( jak to teraz określają ![]() ![]() Napisz jeszcze jaki masz ten regulator tem od klimy... może sie coś znajdzie ![]() |
Autor: | Witek [ ndz paź 31, 2004 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
Nie kumam o czym piszesz. ale ale. U mnie klapka jest nad wentylatorem. Znalazłem tylko jedną klapke. Wentylator umieszczony jest pionowo nad nogami pasażera. Kiedy zdiąłem panel przykrywający tenże wentylator znalazłem owy rozdzielnik. Rozdzielnik wygląda tak: jest to walec o średnicy 1,5cm i wysokości ok, 2cm. koloru zielonego z czarnym łepkiem na górze. Do łepka dochodzą krućce do węzyków. Od góry i od boku. Dodatkowo jest jeszcze jeden kruciec, z dołu. Pod czarnym łepkiem są dwie elektryczne styczki. Po sprawdzeniu okazało się że jest tam zasilanie tylko w pozycji MAX pokrętła klimy. Do dolnego krócca dochodził fioletowy przewód, prawdopodobnie z poktętła klimy (w nim jest podciśnienie) , do górnego wężyk od siłowniczka a do drugiego górnego, kawalek wężyka z dziurką, tak żeby była możliwość nabrania powietrza. (pewnie rozdzielacz odcinał doplyw podciśnienia a siłownik tracil swoje podciśnienie przez tek wężyk, zamykając się) Siłownik bez podciśnienia jest otwarty, powodując czerpanie powietrza z wewnątrz. Z podciśnieniem zamyka się, i powietrze czerpane jest z zewnątrz. Narazie puki klima nie działa u mnie, poprostu połaczyłem fioletowy przewód z przewodem idącym do siłownika i gra. Ale rozdzielacz by się przydał. byl na nim numer 8314 lub 8413. Ale rzadnego znaczka mercedesa więc może ktoś poszukał by tego na fiszkach w programie. |
Autor: | Marcin S [ pn lis 01, 2004 8:23 am ] |
Tytuł: | |
klima BEHR cz SIEMENS?? ( ale i tak są jednakowe ) chyba bez rysuknów z EPC się nei dogadamy... Bo mam dwie klimy, jedna już po regeneracji , tylko zamontować i dokupić kompresor ( KUPIE KOMPRESOR!!! do M102, lub taki sam jest w 300D ) ... druga jest jeszcze do małego remontu ( jak zwykle gabka sie wykruszyła ![]() ![]() |
Autor: | Witek [ pn lis 01, 2004 1:04 pm ] |
Tytuł: | |
A w którym miejscu wykrusza się ta gąbka?? Nie mam pojęcia którą mam klime. Ale widze że możesz mi pomóc, może znajdzie sie w twoich gratach coś takiego. |
Autor: | Marcin S [ pn lis 01, 2004 8:10 pm ] |
Tytuł: | |
Witek pisze: A w którym miejscu wykrusza się ta gąbka??
gabka jest w nawiewie - jak i całym Mercedesie ( np. uszczelnienie, przy lusterkach ) jako uszczelnienie. Klapka która to jest u Ciebie wadliwie wysterowana pneumatyką, aby spełniała swoje zadanie musi byś szczelna, a siłownik pneumatyczny nei jest na tyle silny aby zapewniś szczelność połączenia dwóch blach ( lub nawet blach guma ) i dlatego zastosowano gąbke, która pomimo małego nacisku siłowniczka, doskonale dolega i uszczelnia obiegi powietrza ( szczególnie jest to ważne żeby zimne powietrze nie uciekało "na boki" ) , ale po tylu latch już się poprostu wykrusza.... najnarmalniej ze starości. Trzeba wszysto rozebrać, powymienić, wyczyścić... już to opisywałem ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |