MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

w123 klima/obieg zamknięty i otwarty
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8678
Strona 1 z 1

Autor:  Witek [ śr paź 27, 2004 10:48 pm ]
Tytuł:  w123 klima/obieg zamknięty i otwarty

Mam problem z ciaglym parowaniem szyb wewnątrz auta. Mam na wyposażeniu, klime. Podejżewam że jest coś takiego jak obieg zamknięty i otwarty nawiewu powietrza. Czy ktoś wie co się mogło popsuć? Jak się do tego zabrać? Może ktoś wyświetli jakiś schemacik z programu mb?

Autor:  Bukol [ czw paź 28, 2004 1:27 pm ]
Tytuł: 

Obieg zamknięty przy klimie działa tylko wtedy, gdy pokrętło dasz w pozycję max, zrobi się wtedy lekkie "klik". Być może masz na stałe włączone na wewnętrzny i mieli powietrzem, może auto stało i się zastało? Jak znam życie, adi zaraz wrzuci schemacik.

Autor:  Marcin S [ czw paź 28, 2004 2:04 pm ]
Tytuł: 

zdejmij pokrywke ( osłone) z pod deski rozdzielczej od strony pasażera, i zobaczysz silniczek ( a raczej jego obudowe ) i zaraz obok , będzie klapka, jak jest otwarta to powietrze jest w obiegu zamknętym, jak zamknieta to masz obiek z zewnatrz - jak jest ciągle otwarta to delikatnie ją zamknij... bo zaraz za klapką jest pneumatyczny siłowniczek... [zlosnik]

a klapka ta jest normalnie zamknięta, jak zgasisz silnik - brak podciśneinia ( w benzynowym napewno , w dieslu to od zawsze jest popaprane ;) ) i wtedy klapka ci się zamknie - do siłowniczka nie będzie dochodziło podciśnienie ( o ile nei masz zbiorniczka podciśneinia ) , i już sprawa rozwiązana [zlosnik]

Autor:  Witek [ czw paź 28, 2004 8:01 pm ]
Tytuł: 

dzięki, rozwalony jest zawór który kieruje podciśnienie do tego siłowniczka. troche kiepsko... bo skąd to teraz wziąć. Ale, najdziwniejsze jest to że miałem problemy z przykręceniem silnika dmuchawy. Jakieś dziwne rozwiązanie. mało stabilne. Zadnych nawet najmniejszych prowadniczek.

Autor:  Marcin S [ ndz paź 31, 2004 11:02 am ]
Tytuł: 

Witek pisze:
dzięki, rozwalony jest zawór który kieruje podciśnienie do tego siłowniczka. troche kiepsko... bo skąd to teraz wziąć. Ale, najdziwniejsze jest to że miałem problemy z przykręceniem silnika dmuchawy. Jakieś dziwne rozwiązanie. mało stabilne. Zadnych nawet najmniejszych prowadniczek.


ten rozdzielacz podciśnienia znajduje się w regulatorze temp. może mieć on postać dodatkowego pokrętła ( mniejszy o ok 30% od normalnych pokrętełek) lub w wersji zminimalizowanej ( ale tylko optycznie ) jako takie samo ustrojstwo jak regulacja położenia świateł... trzeba rozebrać "front panel" ( jak to teraz określają [zlosnik] ) i dostać się do całego ustrojstawa. Musisz zdjąć dekielek z przyciskami ( a przynajmniej miescami na nie ) na konsoli (ten element pod kątem , pod dwoma środkowymi nawiewami ) - ale OSTROŻNIE - bo lubią pekać zatrzaski [szalone] , i teraz masz wszystko na widoku. dochodzą 3 przewody podciśnienia ( jeden od kolektora, a dwa do siłowniczków. teraz jak poszukasz który jest do którego, i odpowiednio połączysz to ominiesz ten regulatro, i na "sztywno" bedziesz miał otwarte/zamkniete klapki. A żeby je ze sobą połaczyć - wybierz się do sklepu albo z akcesoriami do rybek, albo skorzystaj z rozdzielaczy do spryskiwaczy ( ale te mają z zalożenia dużą średnice ) ....
Napisz jeszcze jaki masz ten regulator tem od klimy... może sie coś znajdzie ;)

Autor:  Witek [ ndz paź 31, 2004 9:11 pm ]
Tytuł: 

Nie kumam o czym piszesz. ale ale. U mnie klapka jest nad wentylatorem. Znalazłem tylko jedną klapke. Wentylator umieszczony jest pionowo nad nogami pasażera. Kiedy zdiąłem panel przykrywający tenże wentylator znalazłem owy rozdzielnik. Rozdzielnik wygląda tak: jest to walec o średnicy 1,5cm i wysokości ok, 2cm. koloru zielonego z czarnym łepkiem na górze. Do łepka dochodzą krućce do węzyków. Od góry i od boku. Dodatkowo jest jeszcze jeden kruciec, z dołu. Pod czarnym łepkiem są dwie elektryczne styczki. Po sprawdzeniu okazało się że jest tam zasilanie tylko w pozycji MAX pokrętła klimy.
Do dolnego krócca dochodził fioletowy przewód, prawdopodobnie z poktętła klimy (w nim jest podciśnienie) , do górnego wężyk od siłowniczka a do drugiego górnego, kawalek wężyka z dziurką, tak żeby była możliwość nabrania powietrza. (pewnie rozdzielacz odcinał doplyw podciśnienia a siłownik tracil swoje podciśnienie przez tek wężyk, zamykając się)
Siłownik bez podciśnienia jest otwarty, powodując czerpanie powietrza z wewnątrz. Z podciśnieniem zamyka się, i powietrze czerpane jest z zewnątrz.

Narazie puki klima nie działa u mnie, poprostu połaczyłem fioletowy przewód z przewodem idącym do siłownika i gra.

Ale rozdzielacz by się przydał. byl na nim numer 8314 lub 8413. Ale rzadnego znaczka mercedesa
więc może ktoś poszukał by tego na fiszkach w programie.

Autor:  Marcin S [ pn lis 01, 2004 8:23 am ]
Tytuł: 

klima BEHR cz SIEMENS?? ( ale i tak są jednakowe )

chyba bez rysuknów z EPC się nei dogadamy...
Bo mam dwie klimy, jedna już po regeneracji , tylko zamontować i dokupić kompresor ( KUPIE KOMPRESOR!!! do M102, lub taki sam jest w 300D ) ...
druga jest jeszcze do małego remontu ( jak zwykle gabka sie wykruszyła :roll: ) ... i niejako mam fotograficzny [zlosnik] obraz całej klimy... i opisuje ci co i jak jest.

Autor:  Witek [ pn lis 01, 2004 1:04 pm ]
Tytuł: 

A w którym miejscu wykrusza się ta gąbka?? Nie mam pojęcia którą mam klime. Ale widze że możesz mi pomóc, może znajdzie sie w twoich gratach coś takiego.

Autor:  Marcin S [ pn lis 01, 2004 8:10 pm ]
Tytuł: 

Witek pisze:
A w którym miejscu wykrusza się ta gąbka??


gabka jest w nawiewie - jak i całym Mercedesie ( np. uszczelnienie, przy lusterkach ) jako uszczelnienie. Klapka która to jest u Ciebie wadliwie wysterowana pneumatyką, aby spełniała swoje zadanie musi byś szczelna, a siłownik pneumatyczny nei jest na tyle silny aby zapewniś szczelność połączenia dwóch blach ( lub nawet blach guma ) i dlatego zastosowano gąbke, która pomimo małego nacisku siłowniczka, doskonale dolega i uszczelnia obiegi powietrza ( szczególnie jest to ważne żeby zimne powietrze nie uciekało "na boki" ) , ale po tylu latch już się poprostu wykrusza.... najnarmalniej ze starości.
Trzeba wszysto rozebrać, powymienić, wyczyścić... już to opisywałem ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/