MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zmagań z materią ciąg dalszy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8734
Strona 1 z 2

Autor:  MacKuz [ ndz paź 31, 2004 11:32 am ]
Tytuł:  Zmagań z materią ciąg dalszy

Jako, że PUZON chyba sie obraził na nas za kupno Szwedki ;) w pątek pod garażem stwierdził że dalej nie jedzie :D.

Objawy dość ciekawe wciskam sprzęgło wrzucam bieg puszczam sprzęgło a PUZON nic stoi i coś wyje z okolic skrzyni i tak na każdym biegu nawet na wstecznym.

Ja już wiem co sie stało ale zróbmy małe 'idiotele' co to moze być.



cdn wraz z fotkami z naprawy ale najpierw pokombinujcie co sie mogło stać.

Autor:  marcin280e [ ndz paź 31, 2004 11:49 am ]
Tytuł: 

Zapewne zniszczeniu uległ wieloklin wewnątrz żeliwnej flanszy wyjściowej ze skrzyni.
Chodzi o ten element do którego jest przykręcane na trzy śruby sprzęgło
elastyczne walu napedowego.

Autor:  mycha [ ndz paź 31, 2004 12:47 pm ]
Tytuł: 

ja miałem takie cuś i okazało sie że rozleciała sie tarcza sprzęgła a raczej ten środek z tymi sprężynkami a beczunia dowiozla mnie do domu i padła pod garażem :cry: a był to koniec pażdziernika i zacinał ostro deszcz ze śniegiem a wracałem z krakowa a4 i gdyby ona mi wtedy na trasie staneła to by była masakra [zlosnik] i za to ją kocham że nawet jak ma fochy to przy domu a nie na drugim końcu polski [zlosnik]

Autor:  kubawojtas [ ndz paź 31, 2004 6:19 pm ]
Tytuł: 

przegub na wale?

Autor:  MacKuz [ ndz paź 31, 2004 9:26 pm ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Zapewne zniszczeniu uległ wieloklin wewnątrz żeliwnej flanszy wyjściowej ze skrzyni.
Chodzi o ten element do którego jest przykręcane na trzy śruby sprzęgło
elastyczne walu napedowego.


Trafiłeś w samo sedno, dokładnie poleciał em wieloklin na flanszy jak wróce do domu wrzuce opis i fotki z naprawy.

Brawo wyczucia i znajomości rzeczy [usmiech] [usmiech]

Autor:  MacKuz [ ndz paź 31, 2004 11:00 pm ]
Tytuł: 

Czas na mały reportazyk z naprawy.

Po wepchnięciu do garażu wjechalem na podnośnik słupowy swojej produkcji :D ten widok już znacie z poprzednich reportaży:
Obrazek

nastąpiła procedura wyjęcia skrzyni z auta nie będe jej opisywał bo jest znana :)

No i po wyjęciu skrzyni z auta wszystko stało sie jasne obracam flanszą a ona sobie chodzi jak chce = brak wielowypustu

Obrazek

No ale jestem spokojny jak sie ma takie auto trzeba mieć zaplecze więc wsiadamy z teściem w ascone i jedziemy na ranczo po dwie zapasowe skrzynie i na wszelki wypadek wyciągnąłęm jeszcze jedną flansze z mostu bo są takie same jak w skrzyni.

Małe zaplecze sie przydało:

Obrazek
Na tym zdjęciu widać flansze o rożnym stanie zużycia.

Obrazek
Warto mieć pare zapasowych klamotów do auta :D :D :D

Obrazek
Tuaj probowałem zrobic fotke wałkowi na którym też zostały tylko slady po wielowypuście.

No to wybrałem z dwóch przywiezionych skrzyń lepszą i dawaj z nią do michy w celu umycia:
Obrazek

po umyciu bierzemy skrzynke na warsztat i oceniamy jej stan:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i przy oględzinach wyszło, że w tej wybranej przezemnie skrzynce rozwalone jest łożysko kulkowe wałka sprzęgłowego :(. Poleciał wieniec i kulki latały sobie jak chciały.
Obrazek

No to niewiele myśląc wywalamy stare łożysko:
Obrazek

i ze starej skrzyni wyciągamy dobre i wkładamy do naszej remontowanej:
a tutaj już mamy wymienione łozysko:
Obrazek

Ogólny rzut oka na pokrywe wybieraków i koła wstecznego
Obrazek

Teraz roboty stanęły bo musze zakupić we wtorek nowe oba simeringi o oringi jak już mam skrzynke na wierzchu to wymienie wszystkie uszczelki
warsztat po zakończeniu robot:
Obrazek


Przy okazji walki ze skrzynią postanowiłem zmienić wnętrze pompy podciśnienia bo coś jakby szwankowała:
Obrazek

napęd pompy w całkowitym porządku
Obrazek

wymieniłem membrane i zaworki tak profilaktycznie.

No i zmieniłem olej w moście :)

Na razie tyle cdn....

Autor:  Marcin S [ pn lis 01, 2004 8:29 am ]
Tytuł: 

nudzi Ci się [zlosnik]


ps. jak tez bym chciał się tak nudzić [zlosnik] ( ale nie w W116, tylko 114/115 )

Autor:  Witek [ pn lis 01, 2004 3:42 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
Po wepchnięciu do garażu wjechalem na podnośnik słupowy swojej produkcji :D ten widok już znacie z poprzednich reportaży:
Obrazek


:o [zlosnikok]
Należy ci się medal,

Autor:  MacKuz [ wt lis 02, 2004 11:27 am ]
Tytuł: 

Witek pisze:
MacKuz pisze:
Po wepchnięciu do garażu wjechalem na podnośnik słupowy swojej produkcji :D ten widok już znacie z poprzednich reportaży:
Obrazek


:o [zlosnikok]
Należy ci się medal,


eeetam nie rób scen - normalka :D :D :D

Jaki olejek zalac do skrzynki wg szanownego grona ?

Autor:  Biedrona [ wt lis 02, 2004 12:18 pm ]
Tytuł: 

Medal nalezy sie mi za wpychanie tego olbrzyma do garazu...
a potem jeszcze przeprowadzka :evil:

Autor:  Witek [ wt lis 02, 2004 7:19 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:

eeetam nie rób scen - normalka :D :D :D

Jaki olejek zalac do skrzynki wg szanownego grona ?


No widziałem już dużo, ale to robi na mnie wrażenie,
Co do oleju to castrol robi dobre syntetyki do skrzyń, przynajmniej ja taki zawsze zalewałem. tylko trzeba się upewnić czy taki tam może być.

Biedrona pisze:
Medal nalezy sie mi za wpychanie tego olbrzyma do garazu...


No to musiało nieźle wyglądać, s klasa i Ty... pchająca, a mackuz wydaje polecenia zza kierownicy. [zlosnikz]

Autor:  Cem [ wt lis 02, 2004 7:42 pm ]
Tytuł: 

MacKuz, ten podnośnik musisz opatentować, zanim ktoś Ciebie wyprzedzi [zlosnikok]

Autor:  MacKuz [ śr lis 03, 2004 9:27 am ]
Tytuł: 

no to następny odcinek ale niestety bez fotek a szkoda było co fotografować:

zakupiłem w sklepie komplet uszczelek i uszczelniaczy do skrzynki i lece do garazu skaładać Puzona.

No to zabieram sie za wymiane simeringów i oringów troche sie namęczyłem z simeringami ale w końcu sie udało :D.

Zaczynam zakładać dekle skrzyni obracam sobie nią na stole a tu w środku cos grzechocze :o :o no to 'wkładam łeb do srodka i niucham co i jak no i znowu szok :o :o kwałki synchronizatora 1/2 biegu walają sie w srodku. Przez dwa dni olej zleciał zupełnie i w jakiś magiczny sposób te kawałki sie ujawniły wcześniej tego nie widziałem.

No to co rozbieramy skrzynke jeszcze raz tylko że teraz zupełnie i dokładnie az do ostatniego kółeczka mało tego musiałem to zrobic drugi raz na innej skrzyni coby sobie wyjąć dobry synchronizator :D.

No i wiem już o s krzyniach prawie wszystko :D :D nawet znam różnice pomiędzy rocznikami skrzyń a różniły się troszke więc jak bedziecie coś kupowac do skrzyn najpierw sprawdźcie co macie w skrzyni jakie synchronizatory i kamienie :).

No więc wczraj złożyłem z dwóch skrzyń jedną dobrą :).

Montaż skrzyni na auto odbedzie sie dzieiaj :).

ps.

Popey pisałem ci że skrzynia to puzle nie do poukładania, myliłem sie jest to proste urządzenia jak cep albo korba :D :D :D

Autor:  Ocet [ śr lis 03, 2004 3:20 pm ]
Tytuł: 

olej Mobil ATF.

PS.:
Wiem, ze to nie automat.

Autor:  wolf [ śr lis 03, 2004 5:02 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:


Jaki olejek zalac do skrzynki wg szanownego grona ?


jesli chodzi o firme, to zdecydowanie Castrol. robia olej specjalnie do manuali Mercedesa cyt:

'TQ
Specjalny olej przekladniowy do recznych skrzyn biegów Mercedes Benz, wspomagania ukladów kierowniczych i innych napedów hydraulicznych. Zalecany takze do automatycznych skrzyn biegów wg. ATF typ A'

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/