MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 1:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 02, 2004 5:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wiem, że mieści się w normie, ale tak czy inaczej mnie to wkurza: silnik Żółtka pracuje rewelacyjnie, ciśnienie nie schodzi poniżej 2,2 nawet po ostrym przehulaniu na trasie, a mimo to bierze olej w ilości około 0,5litra/1000km. Jak dla mnie to zdecydowanie zbyt wiele. Jaka może być przyczyna? Pierścienie raczej odpadają, bo do pracy nie mam zastrzeżeń. Tak samo odnośnie dymienia - dymi "jak diesel", czyli normalnie (mniej niż tdi Kasi [zlosnik] ). Muszę coś z tym zrobić, bo mnie szlag trafi zaraz.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 5:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Nawet nowy silnik bierze olej, twój nowy nie jest, więc bierze 0,5 l. Moim zdaniem walnij sobie sete i się nie przejmuj.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 5:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
elvis pisze:
walnij sobie sete i się nie przejmuj.

Nie mogę. Poza 116 remontuję także żołądek i wątrobę - pół roku przerwy.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 5:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Do znudzenia..... jak nie kompresja i nie pierscionki to uszczelniacze na zaworach....gumki stare i twarde a przy dieslu nie zauwazy sie dymku przy odpalaniu... ja miałem auto co pobierało 0,7 litra na 1000 km a po wymianie praktycznie nic...acha moje 240D w dostawczaku bieze oliwe w wysokosci 0,7 litra ale na 7,500 km tak ze chyba wynik ok zwazywszy na przebieg jakis cos ponad 300 tys bez remontu.tak ze te silniki moga nie brac oleju a takie dolewanie oleju w MB szczegolnie takim fajnym moze zdenerwowac!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 5:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MERCEDES 4 EVER pisze:
Do znudzenia..... jak nie kompresja i nie pierscionki to uszczelniacze na zaworach....gumki stare i twarde a przy dieslu nie zauwazy sie dymku przy odpalaniu... ja miałem auto co pobierało 0,7 litra na 1000 km a po wymianie praktycznie nic...acha moje 240D w dostawczaku bieze oliwe w wysokosci 0,7 litra ale na 7,500 km tak ze chyba wynik ok zwazywszy na przebieg jakis cos ponad 300 tys bez remontu.tak ze te silniki moga nie brac oleju a takie dolewanie oleju w MB szczegolnie takim fajnym moze zdenerwowac!

Dzięki. Akurat nadszedł czas kolejnego przeglądu, tak więc będą musieli wymienić i to.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 5:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Powinno pomoc, w zołtym nie ma Turbo tak ze krag podejzen znacznie sie zaweza.Najgorsze jest to ze uszczelniacze kosztuja jakies grosze 20-30 zł za komplet a koszt oleju od wymiany do wymiany na dolewki jest wyzszy od tych cholernych gumek...a propo Ile oleju bieze skodilac i ile pali? bardzo sie psuje czy jest to narazie niemiecka precyzja? i jakie odczucia da sie tym jezdzic? [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 6:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MERCEDES 4 EVER pisze:
a propo Ile oleju bieze skodilac

Przez wakacje na których zrobiłem około 7.000km po autostradach (średnio 140 - 160km/h) dolałem 0,7 litra. Ostrzegali mnie w serwisie, że w początkowym okresie może być zwiększony pobór oleju.

Cytuj:
i ile pali?

miasto: 6,0 - 7.0
trasa w Polsce: 5,5 - 6,0
autostrada (160 - 180km/h): 6,5 - 8,0

Cytuj:
bardzo sie psuje czy jest to narazie niemiecka precyzja?

Jak dotąd przejechaliśmy ponad 16.500km i nic.

Cytuj:
i jakie odczucia da sie tym jezdzic? [oczko]

Odczucie jednoznacznie pozytywne. Komfort i cisza. Do tego bardzo dobry zasięg na trasie dochodzący do 1.000km. Jeździ się tak jak Passatem, tylko dzięki większemu rozstawowi osi lepiej zachowuje się na nierównościach. Razi tylko "uskrzydlony zielony kutas" na kierownicy, ale da się przeżyć.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 6:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
No to ok,jak skodilac sprawuje sie ok to spoko.Pytałem bo niektore VW tez maja zwiekszony pobor oleju i inne takie tam-ale wiiadomo tam jest napakowane elektroniki i te auta sa szybkie i jak ktos mu da ostro w pedał to motor moze troche oliwy chlipac.Ciekawostka jest to ze niektore TDI to gozej kopca niz stare mercedesy [zlosnik] Bukol oczywiscie wiesz ze takiego skodilaca mozna mozna mu podniesc moc silnika do 170-180 km samym programem-chipem a po małych modyfikacjach 200KM! :o a wtedy naet 1,8 turbo benzyna nie ma czego szukac i wiekszosc szybkich jak sie wydawało aut .....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 6:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MERCEDES 4 EVER pisze:
te auta sa szybkie i jak ktos mu da ostro w pedał to motor moze troche oliwy chlipac.

Podobno, ale głównie to dotyczy ścigantów, a Kasia do takich nie należy.

Cytuj:
Ciekawostka jest to ze niektore TDI to gozej kopca niz stare mercedesy [zlosnik]

Silniki tdi od VW nie mają jeszcze filtra cząstek stałych. Kopcą tylko przy ostrym traktowaniu akceleratora. Nie ma się czemu dziwić - przy takich ciśnieniach pracy jakie mają pompowtryskiwacze musi zadymić. Tak samo common-raile. Kopcą nawet gorzej.

Cytuj:
Bukol oczywiscie wiesz ze takiego skodilaca mozna mozna mu podniesc moc silnika do 170-180 km samym programem-chipem

Wiem, ale wystarczą te 130km które ma.

Cytuj:
a po małych modyfikacjach 200KM! :o a wtedy naet 1,8 turbo benzyna nie ma czego szukac i wiekszosc szybkich jak sie wydawało aut .....

1,8T ma 150km - nie trzeba aż tak podnosić mocy tdi aby być szybszym niż 1,8T.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt lis 02, 2004 6:43 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Wiem, że mieści się w normie, ale tak czy inaczej mnie to wkurza: silnik Żółtka pracuje rewelacyjnie, ciśnienie nie schodzi poniżej 2,2 nawet po ostrym przehulaniu na trasie, a mimo to bierze olej w ilości około 0,5litra/1000km. Jak dla mnie to zdecydowanie zbyt wiele. Jaka może być przyczyna?


Czyli pali tyle ile moja 240;), ale ona ma przebieg zoltek x kilka:) Norma jest do 0.7, czy nawet 1litra. Wymiana uszczelniaczy moze na niewiele pomoc jak sa luzy na prowadnicach. Moga tez byc zapieczone pierscionki, bo nie powinny byc zuzyte:) Ja sie nie przejmuje, a dolewam oliwe - przeszedlem na Lotos mineral i nie boli tak kieszeni - zrobilem juz tak 80 tkm.

Co do cisnienia na zegarze to nie jest ono wyznacznikiem zuzycia silnika, a raczej daje informacje, czy masz olej w silniku i czy pompa olejowa pracuje...

_________________
w123


Na górę
Post: wt lis 02, 2004 8:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:

Co do cisnienia na zegarze to nie jest ono wyznacznikiem zuzycia silnika, a raczej daje informacje, czy masz olej w silniku i czy pompa olejowa pracuje...


Częściowo jest wyznacznikiem...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: wt lis 02, 2004 8:06 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Mitu pisze:
Częściowo jest wyznacznikiem...


rozwin, prosze ...

_________________
w123


Na górę
Post: wt lis 02, 2004 8:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
Mitu pisze:
Częściowo jest wyznacznikiem...


rozwin, prosze ...


Jeśli w rozgrzanym motorze po dodaniu gazu (mocy? [zlosnik] ) wskazówka od ciśnienia nie od razu pnie się do góry to raczej świadczy o tym, że kompresja była, ale się zmyła...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: wt lis 02, 2004 8:47 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Raczej ze nie ma cisnienia oleju ;) U mnie to kiedys oznaczalo 1,5 litra ponizej min poziomu [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 8:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Mi też wydaje się że nie o kompresję chodzi tylko panewki i pompę olejową. [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl