MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pobór oleju OM617 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8770 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Bukol [ wt lis 02, 2004 5:23 pm ] |
Tytuł: | Pobór oleju OM617 |
Wiem, że mieści się w normie, ale tak czy inaczej mnie to wkurza: silnik Żółtka pracuje rewelacyjnie, ciśnienie nie schodzi poniżej 2,2 nawet po ostrym przehulaniu na trasie, a mimo to bierze olej w ilości około 0,5litra/1000km. Jak dla mnie to zdecydowanie zbyt wiele. Jaka może być przyczyna? Pierścienie raczej odpadają, bo do pracy nie mam zastrzeżeń. Tak samo odnośnie dymienia - dymi "jak diesel", czyli normalnie (mniej niż tdi Kasi ![]() |
Autor: | elvis [ wt lis 02, 2004 5:41 pm ] |
Tytuł: | |
Nawet nowy silnik bierze olej, twój nowy nie jest, więc bierze 0,5 l. Moim zdaniem walnij sobie sete i się nie przejmuj. |
Autor: | Bukol [ wt lis 02, 2004 5:44 pm ] |
Tytuł: | |
elvis pisze: walnij sobie sete i się nie przejmuj.
Nie mogę. Poza 116 remontuję także żołądek i wątrobę - pół roku przerwy. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt lis 02, 2004 5:48 pm ] |
Tytuł: | |
Do znudzenia..... jak nie kompresja i nie pierscionki to uszczelniacze na zaworach....gumki stare i twarde a przy dieslu nie zauwazy sie dymku przy odpalaniu... ja miałem auto co pobierało 0,7 litra na 1000 km a po wymianie praktycznie nic...acha moje 240D w dostawczaku bieze oliwe w wysokosci 0,7 litra ale na 7,500 km tak ze chyba wynik ok zwazywszy na przebieg jakis cos ponad 300 tys bez remontu.tak ze te silniki moga nie brac oleju a takie dolewanie oleju w MB szczegolnie takim fajnym moze zdenerwowac! |
Autor: | Bukol [ wt lis 02, 2004 5:51 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Do znudzenia..... jak nie kompresja i nie pierscionki to uszczelniacze na zaworach....gumki stare i twarde a przy dieslu nie zauwazy sie dymku przy odpalaniu... ja miałem auto co pobierało 0,7 litra na 1000 km a po wymianie praktycznie nic...acha moje 240D w dostawczaku bieze oliwe w wysokosci 0,7 litra ale na 7,500 km tak ze chyba wynik ok zwazywszy na przebieg jakis cos ponad 300 tys bez remontu.tak ze te silniki moga nie brac oleju a takie dolewanie oleju w MB szczegolnie takim fajnym moze zdenerwowac!
Dzięki. Akurat nadszedł czas kolejnego przeglądu, tak więc będą musieli wymienić i to. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt lis 02, 2004 5:57 pm ] |
Tytuł: | |
Powinno pomoc, w zołtym nie ma Turbo tak ze krag podejzen znacznie sie zaweza.Najgorsze jest to ze uszczelniacze kosztuja jakies grosze 20-30 zł za komplet a koszt oleju od wymiany do wymiany na dolewki jest wyzszy od tych cholernych gumek...a propo Ile oleju bieze skodilac i ile pali? bardzo sie psuje czy jest to narazie niemiecka precyzja? i jakie odczucia da sie tym jezdzic? ![]() |
Autor: | Bukol [ wt lis 02, 2004 6:14 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: a propo Ile oleju bieze skodilac Przez wakacje na których zrobiłem około 7.000km po autostradach (średnio 140 - 160km/h) dolałem 0,7 litra. Ostrzegali mnie w serwisie, że w początkowym okresie może być zwiększony pobór oleju. Cytuj: i ile pali? miasto: 6,0 - 7.0 trasa w Polsce: 5,5 - 6,0 autostrada (160 - 180km/h): 6,5 - 8,0 Cytuj: bardzo sie psuje czy jest to narazie niemiecka precyzja? Jak dotąd przejechaliśmy ponad 16.500km i nic. Cytuj: i jakie odczucia da sie tym jezdzic?
![]() Odczucie jednoznacznie pozytywne. Komfort i cisza. Do tego bardzo dobry zasięg na trasie dochodzący do 1.000km. Jeździ się tak jak Passatem, tylko dzięki większemu rozstawowi osi lepiej zachowuje się na nierównościach. Razi tylko "uskrzydlony zielony kutas" na kierownicy, ale da się przeżyć. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt lis 02, 2004 6:24 pm ] |
Tytuł: | |
No to ok,jak skodilac sprawuje sie ok to spoko.Pytałem bo niektore VW tez maja zwiekszony pobor oleju i inne takie tam-ale wiiadomo tam jest napakowane elektroniki i te auta sa szybkie i jak ktos mu da ostro w pedał to motor moze troche oliwy chlipac.Ciekawostka jest to ze niektore TDI to gozej kopca niz stare mercedesy ![]() ![]() |
Autor: | Bukol [ wt lis 02, 2004 6:32 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: te auta sa szybkie i jak ktos mu da ostro w pedał to motor moze troche oliwy chlipac. Podobno, ale głównie to dotyczy ścigantów, a Kasia do takich nie należy. Cytuj: Ciekawostka jest to ze niektore TDI to gozej kopca niz stare mercedesy ![]() Silniki tdi od VW nie mają jeszcze filtra cząstek stałych. Kopcą tylko przy ostrym traktowaniu akceleratora. Nie ma się czemu dziwić - przy takich ciśnieniach pracy jakie mają pompowtryskiwacze musi zadymić. Tak samo common-raile. Kopcą nawet gorzej. Cytuj: Bukol oczywiscie wiesz ze takiego skodilaca mozna mozna mu podniesc moc silnika do 170-180 km samym programem-chipem Wiem, ale wystarczą te 130km które ma. Cytuj: a po małych modyfikacjach 200KM!
![]() 1,8T ma 150km - nie trzeba aż tak podnosić mocy tdi aby być szybszym niż 1,8T. |
Autor: | laudan [ wt lis 02, 2004 6:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Pobór oleju OM617 |
Bukol pisze: Wiem, że mieści się w normie, ale tak czy inaczej mnie to wkurza: silnik Żółtka pracuje rewelacyjnie, ciśnienie nie schodzi poniżej 2,2 nawet po ostrym przehulaniu na trasie, a mimo to bierze olej w ilości około 0,5litra/1000km. Jak dla mnie to zdecydowanie zbyt wiele. Jaka może być przyczyna?
Czyli pali tyle ile moja 240;), ale ona ma przebieg zoltek x kilka:) Norma jest do 0.7, czy nawet 1litra. Wymiana uszczelniaczy moze na niewiele pomoc jak sa luzy na prowadnicach. Moga tez byc zapieczone pierscionki, bo nie powinny byc zuzyte:) Ja sie nie przejmuje, a dolewam oliwe - przeszedlem na Lotos mineral i nie boli tak kieszeni - zrobilem juz tak 80 tkm. Co do cisnienia na zegarze to nie jest ono wyznacznikiem zuzycia silnika, a raczej daje informacje, czy masz olej w silniku i czy pompa olejowa pracuje... |
Autor: | Mitu [ wt lis 02, 2004 8:02 pm ] |
Tytuł: | Re: Pobór oleju OM617 |
laudan pisze: Co do cisnienia na zegarze to nie jest ono wyznacznikiem zuzycia silnika, a raczej daje informacje, czy masz olej w silniku i czy pompa olejowa pracuje... Częściowo jest wyznacznikiem... |
Autor: | laudan [ wt lis 02, 2004 8:06 pm ] |
Tytuł: | Re: Pobór oleju OM617 |
Mitu pisze: Częściowo jest wyznacznikiem...
rozwin, prosze ... |
Autor: | Mitu [ wt lis 02, 2004 8:30 pm ] |
Tytuł: | Re: Pobór oleju OM617 |
laudan pisze: Mitu pisze: Częściowo jest wyznacznikiem... rozwin, prosze ... Jeśli w rozgrzanym motorze po dodaniu gazu (mocy? ![]() |
Autor: | laudan [ wt lis 02, 2004 8:47 pm ] |
Tytuł: | Re: Pobór oleju OM617 |
Raczej ze nie ma cisnienia oleju ![]() ![]() |
Autor: | georem [ wt lis 02, 2004 8:57 pm ] |
Tytuł: | |
Mi też wydaje się że nie o kompresję chodzi tylko panewki i pompę olejową. ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |