MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Poduszka powietrzna, reaktywacja
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8802
Strona 1 z 2

Autor:  Ocet [ śr lis 03, 2004 11:26 pm ]
Tytuł:  Poduszka powietrzna, reaktywacja

Wstep:
Poduszki powietrzne w 123, 126 i wiekszosci 124 sa juz leciwe i nie nalezy w zwiazku z tym za bardzo im ufac.
Pytanie:
Czy mozna wymienic sama poduszke nie zmieniajac kierownicy i od czego nowszego ja podebrac? A moze mozna ja odswierzyc jak gasnice?

Autor:  laudan [ czw lis 04, 2004 7:33 am ]
Tytuł:  Re: Poduszka powietrzna, reaktywacja

Ocet pisze:
Wstep:
Poduszki powietrzne w 123, 126 i wiekszosci 124 sa juz leciwe i nie nalezy w zwiazku z tym za bardzo im ufac.
Pytanie:
Czy mozna wymienic sama poduszke nie zmieniajac kierownicy i od czego nowszego ja podebrac? A moze mozna ja odswierzyc jak gasnice?


Sprwdz w instrukcji co zalecaja. W Skodzie jest chyba przeglad ich po 15 latach, czy wymiana czujnikow, Sprawa dotyczy takze napinaczy. Moze tel do ASO, ale wtedy moze byc :o

Autor:  Popey [ czw lis 04, 2004 7:35 am ]
Tytuł: 

Czytałem ostatnio jakis artykuł z podobnym pytaniem i wypowiadali sie ludzie którzy znają sie na poduchach.Stwierdzili ze poduszki nawet z pierwszysch modelów MB pochodzących z lat 80 nie wykazuja żadnych oznak ,które kwalifikowałyby je do wymiany.Były robione nawet testy takich poduszek i nie było zadnych niekontrolowanych wybuchów ani również zniszczeń takich poduszek.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw lis 04, 2004 8:31 am ]
Tytuł: 

Poza tym ja bardziej bym sie obawiał o stan ładunku wybychowego niz o stan worka w kierownicy ktory raczej nie ma sie co psuc!

Autor:  MMM [ czw lis 04, 2004 8:37 am ]
Tytuł: 

U mnie na lewym słupku B jest naklejka:
"Najlepiej użyć przed upływem 10 lat od wyprodukowania" [zlosnik] [zlosnik] .

A teraz być może z innej beczki, ale też poduszkowej
Ostatnio widziałem dwa przypadki w 124.
PRZYPADEK I:
124 z 92r było uderzone w górę lewego błotnika, tak, że podłużnica, zawieszenie, szyby, a nawet chłodnice nie były ruszone.
Do wymiany były lampa, zderzak, maska, błotnik i górne wzmocnienie.
Nic nie było ciągnięte, auto PRZED i po naprawie trzyma idealnie geometrię (sprawdzone na przyrządach).
Wypalona była poduszka od pasażera, a od kierowcy była cała.

PRZYPADEK II:
124 z 94r wlnięte z prawej strony, delikatnie do ciągnięcia podłużnica, maska, błotnik, lampa, dwa przednie wzmocnienia, szyby całe, chłodnica klimy do wymiany, wody - cała. Wypaliła poduszka od pasażera, od kierowcy cała.

Jak to jest z tymi poduchami, a raczej czujnkiami?
Czy w MB są dwa czujniki z prawej i z lewej strony?

Autor:  Gerri [ czw lis 04, 2004 9:12 am ]
Tytuł: 

Witam!
1.Czujnik w tym typie jest jeden, do całości.
2.Prawe siedzenie ma często czujnik zapięcia pasa, może to wywoływać jakieś inne działanie poduszki niż sobie wyobrażamy.Sposób działania układu SRS zmieniał się z roku na rok dosyć dynamicznie,czasami trudno określić co autor miał na myśli.
3.A masz pewność że w kierownicy była poduszka, że nie była to tylko poklejona atrapa?
Pzdr.

Autor:  Ocet [ czw lis 04, 2004 9:48 am ]
Tytuł: 

POPEY pisze:
Czytałem ostatnio jakis artykuł z podobnym pytaniem i wypowiadali sie ludzie którzy znają sie na poduchach.Stwierdzili ze poduszki nawet z pierwszysch modelów MB pochodzących z lat 80 nie wykazuja żadnych oznak ,które kwalifikowałyby je do wymiany.Były robione nawet testy takich poduszek i nie było zadnych niekontrolowanych wybuchów ani również zniszczeń takich poduszek.


to optymistyczne, a moglbys podac zrodlo? Czy to jest wiarygodne zrodlo?

Autor:  mikom [ czw lis 04, 2004 10:17 am ]
Tytuł: 

Z tego co wiem to poduszki wyprodukowane po roku 2000 nie muszą być wymieniane po upływie 10Lat.Posiadam w124 z 88r i od stony kierowcy na słupku jest naklejka z serwisu MB z wybitą datą wymiany poduszki w 1998r ,czyli po 10 latach. [cool]

Pozdrawiam.

Autor:  MMM [ czw lis 04, 2004 11:03 am ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
3.A masz pewność że w kierownicy była poduszka, że nie była to tylko poklejona atrapa?
Pzdr.

W obydwu przypadkach mam 100% pewności, że tam były i są poduszki.

Autor:  _me: how_ [ czw lis 04, 2004 2:43 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
POPEY pisze:
Czytałem ostatnio jakis artykuł z podobnym pytaniem i wypowiadali sie ludzie którzy znają sie na poduchach.Stwierdzili ze poduszki nawet z pierwszysch modelów MB pochodzących z lat 80 nie wykazuja żadnych oznak ,które kwalifikowałyby je do wymiany.Były robione nawet testy takich poduszek i nie było zadnych niekontrolowanych wybuchów ani również zniszczeń takich poduszek.


to optymistyczne, a moglbys podac zrodlo? Czy to jest wiarygodne zrodlo?



Wydaje mi się, że to kolesie z AutoBilda rozwalili tamtą S-kę, a na pewno o niej pisali i ją fotografowali.

Datą graniczną, po której nie wymienia się poduch, bo mają żywotność samochodu jest 01.1992. Do niedawna wyjątkiem były włoskie i Renault. Jak jest teraz, nie wiem.

Autor:  Popey [ czw lis 04, 2004 3:27 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
POPEY pisze:
Czytałem ostatnio jakis artykuł z podobnym pytaniem i wypowiadali sie ludzie którzy znają sie na poduchach.Stwierdzili ze poduszki nawet z pierwszysch modelów MB pochodzących z lat 80 nie wykazuja żadnych oznak ,które kwalifikowałyby je do wymiany.Były robione nawet testy takich poduszek i nie było zadnych niekontrolowanych wybuchów ani również zniszczeń takich poduszek.


to optymistyczne, a moglbys podac zrodlo? Czy to jest wiarygodne zrodlo?

Był to spec od elektroniki i testów i wypowiadał sie w motoryzacyjnej gazecie-MOTOR z poczatku pażdziernika(chyba [zlosnik] ) na pytanie czytelnika podobne do Twojego;testy i opisy były przeprowadzane przez Niemców.

Autor:  yogi [ czw lis 04, 2004 7:41 pm ]
Tytuł: 

Pytanie poza konkursem. Czy dobrze zrozumiałem, W123 miały poduszki powietrzne...? Czy to były jakieś nietypowe wersje?

Pozdrawiam Maciek
_____________________________
W123 240D 84'

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw lis 04, 2004 7:46 pm ]
Tytuł: 

Miały miały czego nie miały 123 oto jest pytanie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] ale tylko dla kierowcy...

Autor:  AMG [ czw lis 04, 2004 8:12 pm ]
Tytuł:  Re: Poduszka powietrzna, reaktywacja

Ocet pisze:
Wstep:
Poduszki powietrzne w 123, 126 i wiekszosci 124 sa juz leciwe i nie nalezy w zwiazku z tym za bardzo im ufac.
Pytanie:
Czy mozna wymienic sama poduszke nie zmieniajac kierownicy i od czego nowszego ja podebrac? A moze mozna ja odswierzyc jak gasnice?


Z tego co pamietam czytałem gdzieś że poduszka w MB jest "wazna" przez 20 lat poźniej nalezy wymienic z tego co czytalem cena około 3500zł ...... można tez wyjąc ją [zlosnik]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw lis 04, 2004 8:59 pm ]
Tytuł: 

albo zostawic jako atrape dla potomnosci,zeby wiedzieli ze w czasach kiedy centralny zamek był super wypasem to MB miało AIRBAG [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/