MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
pytania odn. zespołu liczników do W123 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8816 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | FENIX [ czw lis 04, 2004 9:52 pm ] |
Tytuł: | pytania odn. zespołu liczników do W123 |
czy obrotomierz z benzyniaka można podpiąć do diesla (pomijając inne skalowanie) mam obr. z jakiejś benzynki wyskalowany do 7tyś i podpinany jest pod podciśnienie. Ja jest podpinany obr. w dieslu ?? Obrotomierz (tył) widać na fotce poniżej (po lewej) oraz co to jest : ![]() według EPC jest "GEBER" ale dokładnie co to ?? |
Autor: | Ocet [ czw lis 04, 2004 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
chyba cos to sie pomieszalo... Pokazujesz tyl predkosciomierza i dajnik predkosci do tempomatu... Tempomat w niektorych wertsjach byl pneumatyczny a w innych elektryczny... Obrotomierz w niektorych autach (dieslach) mial czujnijk (Geber) na wale OT a w innych przy skrzyni (trzecia seria)... Jak bylo w napedzie benzynowym nie wiem, ale tez widze dwa bolce, pewnie sygnal i plus, masa z obudowy (to nie sa te wyjscia jakie zaznaczyles)... Polecam obrotomierz dieslowski ![]() |
Autor: | FENIX [ czw lis 04, 2004 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
ok czyli już wiem co to za ustrojstwo na liczniku - Dzięki ten GEBER to adi z EPC tak powiedział - a podałem mu nr cześci tego czarnego na liczniku czyli jeszcze dokładnie : jak jest montowany obrotomierz w dieslach ?? Co potrzebuje jeszcze oprucz obr. do sprawnego działania (jeśli auto nie miało wcześniej obr.) P.S. Chętnie bym chciał obr. do diesla tylko to trudna sprawa ![]() ![]() |
Autor: | Ocet [ czw lis 04, 2004 10:25 pm ] |
Tytuł: | |
Niestety nie wiem jak jest dokladnie w trzeciej serii, a taka zdajesie masz. Postaram sie poszukac schematu. W drugiej i pierwszej (taka ja mam) OPRUCZ obrotomierza potrzebowalem jeszcze dajnik ot na wale i wzmacniacz na gniezdzie diagnostycznym. Wiem, ze ludzie podpinaja tez pod kleme W na alternatorze. Na moj gust to patent niczym elektryczny central, ale co kto lubi. ai napisal ze Geber, bo Geber to dajnik. W tym wypadku akurat czego innego. Pompa sprzegla tez jest Geber... |
Autor: | FENIX [ czw lis 04, 2004 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: Niestety nie wiem jak jest dokladnie w trzeciej serii, a taka zdajesie masz. Postaram sie poszukac schematu.
byłbym wdzięczny za schemacik do III serii ale schemat do I i II też by mnie interesował (dla kolegi) |
Autor: | Chrispeedy [ czw lis 04, 2004 10:40 pm ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() jest tam jakies specjalne wyjscie ?? ![]() pzdr |
Autor: | dobrzan [ czw lis 04, 2004 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
w dieslu jest inny alternator z wyjsicem oznaczonym litera W - tam sie podlacza obrotomierz |
Autor: | Ocet [ czw lis 04, 2004 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
1. Nie w kazdym dieslu 2. Lubie miac obroty silnika, a nie alternatora ![]() |
Autor: | laudan [ pt lis 05, 2004 8:18 am ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: 1. Nie w kazdym dieslu
2. Lubie miac obroty silnika, a nie alternatora ![]() Gosc na ebayu sprzedaje kompletne obrotomirze do diesla (mozna zamowic do ktorej serii) przerobione do odczytu obrotow z wyjscia W alternatora. Cena 150E. Obrotomierz w benzyniaku bierze sygnal z cewki lub kompa, do diesla sie nie nadaje. Poza tym roznica jest w wyskalowaniu obrotow (diesl 6 tys. i brak czerwonej skali). Poza tym kupno org obrotomierza do diesla w123 z czujnikiem na wal graniczy z cudem. |
Autor: | Ocet [ pt lis 05, 2004 11:12 am ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Poza tym kupno org obrotomierza do diesla w123 z czujnikiem na wal graniczy z cudem.
![]() |
Autor: | Ocet [ pt lis 05, 2004 12:51 pm ] |
Tytuł: | |
Z mojego schematu wynika, ze byl polaczony z jednostka sterujaca do ukladu recyrkulacji spalin, w wersji californijskiej, a pozostale stany mialy z czujnika polozenia. Albo z albo bez wzmacnicza. |
Autor: | Chrispeedy [ pt lis 05, 2004 9:00 pm ] |
Tytuł: | |
Hallo - Ponawiam pytanie - czy obrotomierz i ekonomizer podpasza do MERCEDESA W 123 wersja 2,3 silnik (115 - gaznik) jesli tak to jak sie to podlacza - sa jakies wyjscia?? z Gory dziekuje za odpowiedz !!!! |
Autor: | Antoni Janikowski [ pt lis 05, 2004 9:54 pm ] |
Tytuł: | |
Stare obrotomierze w benzyniakach podłącza się tak:+12V, masa, jedynka z cewki zapłonowej. W dieslach W124 obrotomierze były podłączane pod fazę alterantora(W) i tak najprościej załozyć obrotomierz do diesla, bez piepszenia się w jakieś czujniki i stopnie wzmacniające. Co ty się Ocet tak przyczepiłeś do tego alternatora, jakby obrotomierz był supermiernikiem? Pokombinuj FENIX z obrotomierzem od W124.Żeby tylko cyferblat starczył na cały otwór to będzie ok i da się coś urzeźbić. |
Autor: | Chrispeedy [ pt lis 05, 2004 11:24 pm ] |
Tytuł: | |
[quote="Antoni Janikowski"]Stare obrotomierze w benzyniakach podłącza się tak:+12V, masa, jedynka z cewki zapłonowej. ja slyszalem kiedys taka opinie - ze obrotomierz mozna podlaczyc do gniazda serwisowego.. nie wiem na ile w tym prawdy... a co z ekonomizerem ?? pzdr |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |