| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| pytania odn. zespołu liczników do W123 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8816 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | FENIX [ czw lis 04, 2004 9:52 pm ] |
| Tytuł: | pytania odn. zespołu liczników do W123 |
czy obrotomierz z benzyniaka można podpiąć do diesla (pomijając inne skalowanie) mam obr. z jakiejś benzynki wyskalowany do 7tyś i podpinany jest pod podciśnienie. Ja jest podpinany obr. w dieslu ?? Obrotomierz (tył) widać na fotce poniżej (po lewej) oraz co to jest :
według EPC jest "GEBER" ale dokładnie co to ?? |
|
| Autor: | Ocet [ czw lis 04, 2004 10:14 pm ] |
| Tytuł: | |
chyba cos to sie pomieszalo... Pokazujesz tyl predkosciomierza i dajnik predkosci do tempomatu... Tempomat w niektorych wertsjach byl pneumatyczny a w innych elektryczny... Obrotomierz w niektorych autach (dieslach) mial czujnijk (Geber) na wale OT a w innych przy skrzyni (trzecia seria)... Jak bylo w napedzie benzynowym nie wiem, ale tez widze dwa bolce, pewnie sygnal i plus, masa z obudowy (to nie sa te wyjscia jakie zaznaczyles)... Polecam obrotomierz dieslowski
|
|
| Autor: | FENIX [ czw lis 04, 2004 10:19 pm ] |
| Tytuł: | |
ok czyli już wiem co to za ustrojstwo na liczniku - Dzięki ten GEBER to adi z EPC tak powiedział - a podałem mu nr cześci tego czarnego na liczniku czyli jeszcze dokładnie : jak jest montowany obrotomierz w dieslach ?? Co potrzebuje jeszcze oprucz obr. do sprawnego działania (jeśli auto nie miało wcześniej obr.) P.S. Chętnie bym chciał obr. do diesla tylko to trudna sprawa .... ale czas pokaże
|
|
| Autor: | Ocet [ czw lis 04, 2004 10:25 pm ] |
| Tytuł: | |
Niestety nie wiem jak jest dokladnie w trzeciej serii, a taka zdajesie masz. Postaram sie poszukac schematu. W drugiej i pierwszej (taka ja mam) OPRUCZ obrotomierza potrzebowalem jeszcze dajnik ot na wale i wzmacniacz na gniezdzie diagnostycznym. Wiem, ze ludzie podpinaja tez pod kleme W na alternatorze. Na moj gust to patent niczym elektryczny central, ale co kto lubi. ai napisal ze Geber, bo Geber to dajnik. W tym wypadku akurat czego innego. Pompa sprzegla tez jest Geber... |
|
| Autor: | FENIX [ czw lis 04, 2004 10:29 pm ] |
| Tytuł: | |
Ocet pisze: Niestety nie wiem jak jest dokladnie w trzeciej serii, a taka zdajesie masz. Postaram sie poszukac schematu.
byłbym wdzięczny za schemacik do III serii ale schemat do I i II też by mnie interesował (dla kolegi) |
|
| Autor: | Chrispeedy [ czw lis 04, 2004 10:40 pm ] |
| Tytuł: | |
jest tam jakies specjalne wyjscie ?? pzdr |
|
| Autor: | dobrzan [ czw lis 04, 2004 11:05 pm ] |
| Tytuł: | |
w dieslu jest inny alternator z wyjsicem oznaczonym litera W - tam sie podlacza obrotomierz |
|
| Autor: | Ocet [ czw lis 04, 2004 11:35 pm ] |
| Tytuł: | |
1. Nie w kazdym dieslu 2. Lubie miac obroty silnika, a nie alternatora , orginalnie nie byl tam podlaczany
|
|
| Autor: | laudan [ pt lis 05, 2004 8:18 am ] |
| Tytuł: | |
Ocet pisze: 1. Nie w kazdym dieslu
2. Lubie miac obroty silnika, a nie alternatora , orginalnie nie byl tam podlaczanyGosc na ebayu sprzedaje kompletne obrotomirze do diesla (mozna zamowic do ktorej serii) przerobione do odczytu obrotow z wyjscia W alternatora. Cena 150E. Obrotomierz w benzyniaku bierze sygnal z cewki lub kompa, do diesla sie nie nadaje. Poza tym roznica jest w wyskalowaniu obrotow (diesl 6 tys. i brak czerwonej skali). Poza tym kupno org obrotomierza do diesla w123 z czujnikiem na wal graniczy z cudem. |
|
| Autor: | Ocet [ pt lis 05, 2004 11:12 am ] |
| Tytuł: | |
laudan pisze: Poza tym kupno org obrotomierza do diesla w123 z czujnikiem na wal graniczy z cudem.
|
|
| Autor: | Ocet [ pt lis 05, 2004 12:51 pm ] |
| Tytuł: | |
Z mojego schematu wynika, ze byl polaczony z jednostka sterujaca do ukladu recyrkulacji spalin, w wersji californijskiej, a pozostale stany mialy z czujnika polozenia. Albo z albo bez wzmacnicza. |
|
| Autor: | Chrispeedy [ pt lis 05, 2004 9:00 pm ] |
| Tytuł: | |
Hallo - Ponawiam pytanie - czy obrotomierz i ekonomizer podpasza do MERCEDESA W 123 wersja 2,3 silnik (115 - gaznik) jesli tak to jak sie to podlacza - sa jakies wyjscia?? z Gory dziekuje za odpowiedz !!!! |
|
| Autor: | Antoni Janikowski [ pt lis 05, 2004 9:54 pm ] |
| Tytuł: | |
Stare obrotomierze w benzyniakach podłącza się tak:+12V, masa, jedynka z cewki zapłonowej. W dieslach W124 obrotomierze były podłączane pod fazę alterantora(W) i tak najprościej załozyć obrotomierz do diesla, bez piepszenia się w jakieś czujniki i stopnie wzmacniające. Co ty się Ocet tak przyczepiłeś do tego alternatora, jakby obrotomierz był supermiernikiem? Pokombinuj FENIX z obrotomierzem od W124.Żeby tylko cyferblat starczył na cały otwór to będzie ok i da się coś urzeźbić. |
|
| Autor: | Chrispeedy [ pt lis 05, 2004 11:24 pm ] |
| Tytuł: | |
[quote="Antoni Janikowski"]Stare obrotomierze w benzyniakach podłącza się tak:+12V, masa, jedynka z cewki zapłonowej. ja slyszalem kiedys taka opinie - ze obrotomierz mozna podlaczyc do gniazda serwisowego.. nie wiem na ile w tym prawdy... a co z ekonomizerem ?? pzdr |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|