MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

pytania odn. zespołu liczników do W123
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8816
Strona 1 z 1

Autor:  FENIX [ czw lis 04, 2004 9:52 pm ]
Tytuł:  pytania odn. zespołu liczników do W123

czy obrotomierz z benzyniaka można podpiąć do diesla (pomijając inne skalowanie)

mam obr. z jakiejś benzynki wyskalowany do 7tyś i podpinany jest pod podciśnienie. Ja jest podpinany obr. w dieslu ??
Obrotomierz (tył) widać na fotce poniżej (po lewej)

oraz co to jest :
Obrazek
według EPC jest "GEBER" ale dokładnie co to ??

Autor:  Ocet [ czw lis 04, 2004 10:14 pm ]
Tytuł: 

chyba cos to sie pomieszalo...

Pokazujesz tyl predkosciomierza i dajnik predkosci do tempomatu... Tempomat w niektorych wertsjach byl pneumatyczny a w innych elektryczny...
Obrotomierz w niektorych autach (dieslach) mial czujnijk (Geber) na wale OT a w innych przy skrzyni (trzecia seria)... Jak bylo w napedzie benzynowym nie wiem, ale tez widze dwa bolce, pewnie sygnal i plus, masa z obudowy (to nie sa te wyjscia jakie zaznaczyles)...

Polecam obrotomierz dieslowski [oczko]

Autor:  FENIX [ czw lis 04, 2004 10:19 pm ]
Tytuł: 

ok czyli już wiem co to za ustrojstwo na liczniku - Dzięki

ten GEBER to adi z EPC tak powiedział - a podałem mu nr cześci tego czarnego na liczniku

czyli jeszcze dokładnie : jak jest montowany obrotomierz w dieslach ??
Co potrzebuje jeszcze oprucz obr. do sprawnego działania (jeśli auto nie miało wcześniej obr.)

P.S. Chętnie bym chciał obr. do diesla tylko to trudna sprawa [szalone] .... ale czas pokaże [oczko]

Autor:  Ocet [ czw lis 04, 2004 10:25 pm ]
Tytuł: 

Niestety nie wiem jak jest dokladnie w trzeciej serii, a taka zdajesie masz. Postaram sie poszukac schematu.
W drugiej i pierwszej (taka ja mam) OPRUCZ obrotomierza potrzebowalem jeszcze dajnik ot na wale i wzmacniacz na gniezdzie diagnostycznym.
Wiem, ze ludzie podpinaja tez pod kleme W na alternatorze. Na moj gust to patent niczym elektryczny central, ale co kto lubi.

ai napisal ze Geber, bo Geber to dajnik. W tym wypadku akurat czego innego. Pompa sprzegla tez jest Geber...

Autor:  FENIX [ czw lis 04, 2004 10:29 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Niestety nie wiem jak jest dokladnie w trzeciej serii, a taka zdajesie masz. Postaram sie poszukac schematu.


byłbym wdzięczny za schemacik do III serii ale schemat do I i II też by mnie interesował (dla kolegi)

Autor:  Chrispeedy [ czw lis 04, 2004 10:40 pm ]
Tytuł: 

:-) a jak sie montuje taki obrotomierz - do samochodu 2,3 litra na gazniku ( motor 115) ;-)?

jest tam jakies specjalne wyjscie ??
:-)
pzdr

Autor:  dobrzan [ czw lis 04, 2004 11:05 pm ]
Tytuł: 

w dieslu jest inny alternator z wyjsicem oznaczonym litera W - tam sie podlacza obrotomierz

Autor:  Ocet [ czw lis 04, 2004 11:35 pm ]
Tytuł: 

1. Nie w kazdym dieslu
2. Lubie miac obroty silnika, a nie alternatora [zlosnik] , orginalnie nie byl tam podlaczany

Autor:  laudan [ pt lis 05, 2004 8:18 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
1. Nie w kazdym dieslu
2. Lubie miac obroty silnika, a nie alternatora [zlosnik] , orginalnie nie byl tam podlaczany


Gosc na ebayu sprzedaje kompletne obrotomirze do diesla (mozna zamowic do ktorej serii) przerobione do odczytu obrotow z wyjscia W alternatora. Cena 150E. Obrotomierz w benzyniaku bierze sygnal z cewki lub kompa, do diesla sie nie nadaje. Poza tym roznica jest w wyskalowaniu obrotow (diesl 6 tys. i brak czerwonej skali). Poza tym kupno org obrotomierza do diesla w123 z czujnikiem na wal graniczy z cudem.

Autor:  Ocet [ pt lis 05, 2004 11:12 am ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Poza tym kupno org obrotomierza do diesla w123 z czujnikiem na wal graniczy z cudem.


[palacz]

Autor:  Ocet [ pt lis 05, 2004 12:51 pm ]
Tytuł: 

Z mojego schematu wynika, ze byl polaczony z jednostka sterujaca do ukladu recyrkulacji spalin, w wersji californijskiej, a pozostale stany mialy z czujnika polozenia. Albo z albo bez wzmacnicza.

Autor:  Chrispeedy [ pt lis 05, 2004 9:00 pm ]
Tytuł: 

Hallo - Ponawiam pytanie - czy obrotomierz i ekonomizer podpasza do MERCEDESA W 123 wersja 2,3 silnik (115 - gaznik)

jesli tak to jak sie to podlacza - sa jakies wyjscia??

z Gory dziekuje za odpowiedz !!!!

Autor:  Antoni Janikowski [ pt lis 05, 2004 9:54 pm ]
Tytuł: 

Stare obrotomierze w benzyniakach podłącza się tak:+12V, masa, jedynka z cewki zapłonowej.
W dieslach W124 obrotomierze były podłączane pod fazę alterantora(W) i tak najprościej załozyć obrotomierz do diesla, bez piepszenia się w jakieś czujniki i stopnie wzmacniające. Co ty się Ocet tak przyczepiłeś do tego alternatora, jakby obrotomierz był supermiernikiem?
Pokombinuj FENIX z obrotomierzem od W124.Żeby tylko cyferblat starczył na cały otwór to będzie ok i da się coś urzeźbić.

Autor:  Chrispeedy [ pt lis 05, 2004 11:24 pm ]
Tytuł: 

[quote="Antoni Janikowski"]Stare obrotomierze w benzyniakach podłącza się tak:+12V, masa, jedynka z cewki zapłonowej.

ja slyszalem kiedys taka opinie - ze obrotomierz mozna podlaczyc do gniazda serwisowego.. nie wiem na ile w tym prawdy...


a co z ekonomizerem ??

pzdr

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/