MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

w123 - olej w skrzyni i moscie - jak wymienic
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8857
Strona 1 z 1

Autor:  qzyn [ ndz lis 07, 2004 8:03 pm ]
Tytuł:  w123 - olej w skrzyni i moscie - jak wymienic

Witka,

Pytam, bo nie wiem czego sie spodziewac i co najlepsze do zalania.
Bede u brata, a tam jest okazja wylac dziadostwo i zalac nowe plyny.
Korka do spuszczenia spodziewam sie gdzies od spodu, ale jak tam zalac plyny? Nie mam jak wejsc pod MB a musze sie przygotowac przed wyjazdem i wszelkie potrzebne narzedzia i materialy wziac ze soba.

Dzieki za info i pomoc.

PZDR

Autor:  Ocet [ ndz lis 07, 2004 8:40 pm ]
Tytuł: 

Jakie ladne nowe foto [cool]

Jesli chodzi o spust, to tak jak piszesz jest korek spustowy na calkiem sporego ampola, nie wiem czy nie 13 (skleroza).
Jesli chodzi co zalac - ATF, i tu i tu.
Jesli chodzi jak - wielka strzykawa, taka z fajeczka na koncu.

Autor:  qzyn [ ndz lis 07, 2004 8:54 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Jakie ladne nowe foto [cool]

Jesli chodzi o spust, to tak jak piszesz jest korek spustowy na calkiem sporego ampola, nie wiem czy nie 13 (skleroza).
Jesli chodzi co zalac - ATF, i tu i tu.
Jesli chodzi jak - wielka strzykawa, taka z fajeczka na koncu.


... na zlocie nie bylem, ale sie solidaryzuje :-)

Dzieki, poprosze weterynarke o konska strzykawe.
Wlew tym samym otworem co spust??? Ile literkow cuda??? Mam rozpiske po germansku i nic mnie to nie mowi.

Autor:  Ocet [ ndz lis 07, 2004 9:04 pm ]
Tytuł: 

cyferki sa miedzynarodowe [zlosnik]
Wlew nieco wyzej, lejesz powoli do czasu, az lustro nie osiagnie wlewu. Nalezy uwazac, by twoja fajka nie blokowala calego przeswitu, bo wtedy bedziesz wlewal, mimo ze poziom juz bedzie ponad wlew.
Moja instrukcja mowi:
skrzynia mechaniczna, 230E, 200, 240D 1,3l ATF Type A Suffix A
skrzynia mechaniczna, 300d,250,280E 1,6l ATF Type A Suffix A
skrzynia automat, wszystko bez 250 i 280E 4,8l ATF
skrzynia automat, 250 i 280E 5,3l ATF

dyfer - wszystkie, 1 litr SAE 90, lub SAE 85W90

Powodzenia

Autor:  laudan [ ndz lis 07, 2004 9:05 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Jesli chodzi co zalac - ATF, i tu i tu.


Do mostu to raczej przekladniowy 80W 90.

Autor:  Ocet [ ndz lis 07, 2004 9:24 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Ocet pisze:
Jesli chodzi co zalac - ATF, i tu i tu.


Do mostu to raczej przekladniowy 80W 90.


Juz w opisie szczegolowym jest poprawka ;)

Autor:  qzyn [ ndz lis 07, 2004 9:32 pm ]
Tytuł: 

Cyferki sa jednakie, jednak o czym mowwia nie mam pojecia... mam materialy anglojezyczne a o niemieckim nic. Uzupelnie...

Dzieki za wyczerpujace info.

Autor:  Irek [ pn lis 08, 2004 8:02 am ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Ocet pisze:
Jesli chodzi co zalac - ATF, i tu i tu.


Do mostu to raczej przekladniowy 80W 90.

Jestem tuz po wymianie oleju wiec dodam ci pomysl mojego znajomego ktory mi bardzo pomógł i nie jest Broń Boże mechanikiem zawodowym(po prostu ma cztery merce i je restauruje wiec sie zna )
W zaleznosci od stanu poprzedniego oleju ktory wylejesz z dyfra mozesz go wczesniej zalac innym olejem tak na 100 km(polski odpowiednik ATF) a potem go wylej i zastap wlasciwym.Co to daje?
Jak zlejesz stary to sie przekonasz.
Kosztuje to ok 10 zł wiecej a daje ci komfort pewnosci.

Autor:  Wookee [ pn lis 08, 2004 2:17 pm ]
Tytuł: 

Do mostu i półosi poszedł u mnie BP do przekładni hipoidalnych i skośnych.

ATF chyba Castrola. Normalnie powinien być Dextron, ale najczęściej teraz stoi II.

Z tym ATFem to mam nadzieję, że nie pop... :-?

Autor:  Stawros [ pn lis 08, 2004 4:37 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:

Jesli chodzi o spust, to tak jak piszesz jest korek spustowy na calkiem sporego ampola, nie wiem czy nie 13 (skleroza).
.


W skrzyni jest 14 na bank! i tu mozesz miec niezla zagwostke :roll: malo kto ma taki ampul a i nie we wszystkich sklepach bywaja tak duze, ja dosyc dlugo szukalem ale w koncu dostalem.

Irek pisze:


W zaleznosci od stanu poprzedniego oleju ktory wylejesz z dyfra mozesz go wczesniej zalac innym olejem tak na 100 km(polski odpowiednik ATF) a potem go wylej i zastap wlasciwym.Co to daje?
Jak zlejesz stary to sie przekonasz.
Kosztuje to ok 10 zł wiecej a daje ci komfort pewnosci.


Calkowicie popieram [ok]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/