MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 7:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 08, 2004 12:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam !
Mam nastepujace pytanie co mozna zrobic zeby polepszyc odpalanie w 200D - dzisiaj musialem grzac dwa razy i sporo krecic - ewentualnie co moze byc przyczyna - zawory, rozrusznik, sprezanie ??

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł: .
Post: pn lis 08, 2004 12:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 12:22 am
Posty: 263
Lokalizacja: Katowice
Miałem podobnie, ale po wymianie aku na nowy pomogło i nawet w zimie odpala do - 20 [zlosnik], ale na 99% świece jeszcze przydaje się wymieć. No i silnik musi mieć kompresje. Pozdrawiam

_________________
teraz służbowe
--------------------------------
w123 200D 1984 sprzedany
wersja taxi, ale nie na taxi:)
"Kość słonia"
--------------------------------
w123 240D 1979
ale już na częściach...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 08, 2004 2:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
Po pierwsze zmienic olej na przyzwoity oleje typu lotos i turdus dobre do maluchów i poldasów jezeli układ typu rozrusznik i akumlator sprawne sprzawdzic swiece czy wszystkie sprawne ale poprzez je wykrecenie dodam że muśi sie grzac sam czubeczek w swiecach proszkowych a nie całosc od środka. Nie polecam świec wogóle strszego typu o połaczeniu szeregowym. Dla silników blizkich remontów dla lepszego odpalania można w swiecach delikatnie podtoczyć stozki uszczelniajace aby sie głebiej wkręcaly i głebiej w komory wchodzily zdecydowanie to pomaga.

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 08, 2004 3:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Jak silnik kiepski można również wlać gęstszy olej.
Poza tym akumulator musi mieć odpowiedni prąd rozruchowy.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 08, 2004 3:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Kompresji bez remontu nie zmienisz, możesz sobie ją co najwyżej zmierzyć za 100 zł i popsuć lub polepszyć samopoczucie. Ale przynajmniej zyskasz pewność, że warto dalej szukać poprawy.

Świeca zaczyna grzać od czubka, ale po kilku sekundach nagrzewa się już grubo ponad 2/3 długości elementu grzewczego. I chyba dobrze.

Olać kontrolkę grzania świec & grzać pełnym cyklem do puknięcia.

Zmieniając świece w Potato zauważyłem, że BOSCH jest spory kawałek dłuższy od tańszego MONARKA.

Regulator napięcia i naciągnięcie paska.

Ustawienie luzu zaworowego.

Stan i regulacja wtryskiwaczy.

Ustawienie punktu wtrysku pompy, który z przebiegiem się przestawia.

Rozrusznik z wirnikiem 9V.

Olej mineralny 15W 40 zawsze będzie utrudniał start w niskich temperaturach. Zakręcić takim kisielem, to nie lada wyzwanie.
Syntetyk na własną odpowiedzialność, opłacalny przy absolutnej szczelności silnika i małej konsumpcji oleju.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pn lis 08, 2004 4:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Jesli juz masz dobre świece i akumulator z pradem rozruchowym ponad 850, i nadal sa problemy to jeszcze mozna dolac STP do oleju sinikowego.
Ten preparat zagesci olej i ułatwi rozruch, kolejnym etapem może byc montaz grzałki w bloku silnika .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 08, 2004 4:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
prąd, smarowanie i zawory
... ale jak silnik padnięty to niewiele pomoże.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 08, 2004 4:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Silnik zdrowy i jestem z niego dumny - raczej stawialbym na uklad rozruchowy - sprawdze akumulator, swiece i reszte zobacze co z tego bedzie.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 10:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
elvis pisze:
Jak silnik kiepski można również wlać gęstszy olej.
Poza tym akumulator musi mieć odpowiedni prąd rozruchowy.


Kur....a co wy za banialuki z tym genstym olejem wypisijecie . :evil: Nalej se (cenzura) superolu 20w50w do silnika to jak przyjdzie mróz -15 to mozesz dziesiec akumlatorów dac i tak nie zapalisz a tylko spalisz wirnik w rozruszniku . Olej (cenzura) musi byz najlepiej 0w-40w to (cenzura)na mrozie nie ma oporów rozrusznik szybko kręci a jak szybko kreci to wieksze spręzanie i zapala bez problemu. Na syberi przy mrozie -40 to trzeba olej z silnika wy.....ć bo by zamarzł na Amen
Dobry olej to trzyma parametry i na mrozie nie gestnieje ani w temperaturze wysokiej żadki sie nie robi. A tego napewno zaden lotos ani inny z naszych rafineri nie spełnia

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Ostatnio zmieniony wt lis 09, 2004 11:09 am przez Artur 4x4, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 10:57 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Artur 4x4 pisze:
Kur....a co wy za banialuki z tym genstym olejem wypisijecie . :evil: Nalej se [bip] superolu 20w50w do silnika to jak przyjdzie mróz -15 to mozesz dziesiec akumlatorów dac i tak nie zapalisz a tylko spalisz wirnik w rozruszniku . Olej kórwa musi byz najlepiej 0w-40w to kórwa na mrozie nie ma oporów rozrusznik szybko kręci a jak szybko kreci to wieksze spręzanie i zapala bez problemu. Na syberi przy mrozie -40 to trzeba olej z silnika wyjebać bo by zamarzł na Amen
Dobry olej to trzyma parametry i na mrozie nie gestnieje ani w temperaturze wysokiej żadki sie nie robi. A tego napewno zaden lotos ani inny z naszych rafineri nie spełnia


A nie można użyć przy tej wypowiedzi troszkę łagodniejszych słów ?? Nie używamy na forum wulgaryzmów, nawet z błędem !!!

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 11:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Gęstszy olej spowoduje (np: quaker state ?) uszczelnienie silnika, więc jeśli silnik ma słabą kompresje to może mu to pomóc.
Druga sprawa to, że używanie olejów syntetycznych w starych silnikach, które jeździły na mineralnych może być ryzykowne.

Cytuj:
Dobry olej to trzyma parametry i na mrozie nie gestnieje ani w temperaturze wysokiej żadki sie nie robi

Nie dość, że się nie wiem czemu unosi, to jeszcze nieprawdę pisze.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 11:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 04, 2004 11:25 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Kraków
artur 4x4 olej gęsty napewno nie powoduje takich oporów żeby silnik nie zapalił conajwyżej powoduje większe zyżycie silnika bo olej dłużej przeciska się węzłami smarnymi w pierszym okresie po rozruchu. Ale zgadzam sie że oleto powinien być syntetyk conajmniej 5W w naszych warunkach a silniki się remontuje a nie uszczelnia nagarem

_________________
narazie rower w oczekiwaniu na gwiazdkę z nieba


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 1:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Parafrazując piosenkę naszego hiphopowego "wieszcza"...

zróbcie sobie test, jaki olej w zimie gęsty jest

Moje wskazanie na artura 4x4, "naumiane" podczas mroźnej zimy 2001 [zlosnik]

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 2:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
Nie bęndę więcej dyskutował na temat własności oleju bo widocznie większość z was jest po studiach i tarcie oleju dla zmiennej lepkości niema żadnego znaczenia . A jeżeli dobre oleje według was niszczą silniki to ja sie poddaję . A dla przykładu tylko dodam że używam pewnej marki oleju i zima w temp - silnik po uruchomieniu pracuje tak jak by był rozgrzany przez co zużywa dużo mniej paliwa itd. A do G jeżeli do 2 mostów reduktora , skrzyni biegów bym nalał odpadu z rafinerii z duża zawartością siary która może sie nadawać tylko jako olej przekładniowy nazwy nie podam bo nie bede używał krypto reklamy to gwarantuje że uzyskanie prędkości 100km/h w warunkach zimowych było by cudem wielkim no i nie wspominam o zużyciu paliwa.
Ale koledze który ma problem z odpalaniem może zaproponujecie wlania zamiast oleju samych moto-doktorów lub może jakiś smar ten napewno pomoże.

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 2:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Artur 4x4 pisze:

Kur....a co wy za banialuki z tym genstym olejem wypisijecie . :evil: Nalej se (cenzura) superolu 20w50w do silnika to jak przyjdzie mróz -15 to mozesz dziesiec akumlatorów dac i tak nie zapalisz a tylko spalisz wirnik w rozruszniku . Olej (cenzura) musi byz najlepiej 0w-40w to (cenzura)na mrozie nie ma oporów rozrusznik szybko kręci a jak szybko kreci to wieksze spręzanie i zapala bez problemu. Na syberi przy mrozie -40 to trzeba olej z silnika wy.....ć bo by zamarzł na Amen
Dobry olej to trzyma parametry i na mrozie nie gestnieje ani w temperaturze wysokiej żadki sie nie robi. A tego napewno zaden lotos ani inny z naszych rafineri nie spełnia

Ale kolega też opowiada banialuki. Jak jezdzilem swoim 115 240D to ze wzgledu na duzą konsumpcję i duży spadek ciśnienia oleju lałem Lotos City diesel 20W50. Nawet przy -20 na zwykłym polskim akumlatorze po zagrzaniu świec kopał prawie od pierwszego. Sądze więc, że olej był na tyle RZADKI i nie za GĘSTY, że rozrusznik potrafił obrócić.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl