MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 1:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 08, 2004 2:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Panowie znawcy.Tym razem mam dziwne pytanie .
Kiedy zakupilem autko to wymienilem olej i filtry(u mechaniora) i nigdy nie spadalo mi cisnienie oleju (w instrukcji było ze powinno) zresztą kilku z was pytało sie o to kilkukrotnie.
Kiedy zmieniłem silnik dostał nowe płyny i filtry.Potem zmieniałem olej i filtry jeszcze dwa razy tj.co 5-7tys km(zawsze Castrol3) jednak nigdy nie widziałem zeby cisnienie oleju spadało na wolnych obrotach.Autko od tamtej pory zrobilo 20tkm.
Teraz pierwszy raz zmieniłem sobie olej i filtry samodzielnie(dodam ze mam oryginalne z ASO a olej wymieniony i zgodny z MB.227.1 do MB 228.3) i co sie stało wskaznik cisnienia cofa sie po zdjeciu nogi z gazu.Dla mnie był to szok.Myslalem ze mi sie cos zepsulo i studiowalem ksiażke "Sam naprawiam"
Co mogło byc przyczyną?Czy zabic tych mechaników? Ręce mi opadaja .Dotychczasowe filtry to jakies zamienniki i nigdy nie myslalem zeby sprawdzać czy sa własciwe .Pomocy!!!!
PS.Dodam ze układ i kształt otworów w gornej czesci oryginalnego filtra oleju jest inny niz zamiennikow.Ogladałem dzis kilka roznice widac golym okiem.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 08, 2004 4:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Wydaje mi sie ze Twoj problem nie lezy w filtrze tylko w oleju. Pytasz czy zabic mechanikow? chyba tak, bo placiles za Castrol a lali ci jakiegos gesciucha typu Turdus [zlosnik] . Spadek cisnienia oleju na wolnych obrotach jest norma i raczej podejrzane by bylo gdyby utrzymywal sie na 3 na wolnych obrotach, cisnienie wzrasta wraz z obrotami silnika i pompy oleju. Raptowne spadki cisnienia moglby powodowac filtr maksymalnie zabity lub w jakis inny sposób pozbawiony przepustowosci a watpie zeby w ASO taki ci sprzedali. Wracajac do oleju to zasada jest taka ze, czym gesciejszy olej tym wyzsze jest jego cisnenie przy mniejszych obrotach i w taki wlasnie sposob ratuje sie silniki ze zrojnowanym ukladem smarowania przed utrata cisnienia. Napisz jeszcze na jakim poziomie utrzymuje sie cisnienie oleju na wolnych obrotach rzy rozgrzanym silniku?

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 7:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Stawros pisze:
Wydaje mi sie ze Twoj problem nie lezy w filtrze tylko w oleju. Pytasz czy zabic mechanikow? chyba tak, bo placiles za Castrol a lali ci jakiegos gesciucha typu Turdus [zlosnik] .?

Nie tylko płaciłem ale jeszcze im kupowałem bo nie mieli lub mieli za drogo :(
Stawros pisze:
Wracajac do oleju to zasada jest taka ze, czym gesciejszy olej tym wyzsze jest jego cisnenie przy mniejszych obrotach i w taki wlasnie sposob ratuje sie silniki ze zrojnowanym ukladem smarowania przed utrata cisnienia.

Tego nie wiedziałem a mysle ze to cenna uwaga :)
Stawros pisze:
Napisz jeszcze na jakim poziomie utrzymuje sie cisnienie oleju na wolnych obrotach rzy rozgrzanym silniku?

Przy rozgrzanym silniku cisnienie utrzymuje sie nieco nad cyfrą 2 chociaz pierwszego dnia po zmianie spadało ponizej 2-ki.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 9:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Nie masz wiec powodów do zmartwienia :lol: cisnienie zachowuje sie w sposób normalny , wrecz standartowy. Problemy zaczynaja sie gdy spadnie ponizej 1. Co do oleju i twoich mechaników, to nie chcialbym wyciagac daleko idacych wniosków i posadzac ich o kradziez kupionego przez ciebie oleju, ale wnioski nasuwaly sie same... zreszta - nie musialo wcale byc tak jak sobie wymyslilem, moze byl jakis problem ze wskaznikiem cisnienia, który nagle zaczal dobrze wskazywac? [oczko]

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 10, 2004 5:32 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Stawros pisze:
moze byl jakis problem ze wskaznikiem cisnienia, który nagle zaczal dobrze wskazywac? [oczko]

Taka przyspieszona gwaizdka ;)

Może nie tyle nawet zabierali, co coś Ci z dobrego srca dolewali - to taka lepsza wersja wydarzeń [zlosnik] .

Minimalne ciśnienie smarowania na wolnych to 0,3. temat powraca, więc w archiwum znajdziesz wypowiedzi fachowców - co i jak.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl