MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Filtr oleju(ciekawostka -oby) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8867 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Irek [ pn lis 08, 2004 2:32 pm ] |
Tytuł: | Filtr oleju(ciekawostka -oby) |
Panowie znawcy.Tym razem mam dziwne pytanie . Kiedy zakupilem autko to wymienilem olej i filtry(u mechaniora) i nigdy nie spadalo mi cisnienie oleju (w instrukcji było ze powinno) zresztą kilku z was pytało sie o to kilkukrotnie. Kiedy zmieniłem silnik dostał nowe płyny i filtry.Potem zmieniałem olej i filtry jeszcze dwa razy tj.co 5-7tys km(zawsze Castrol3) jednak nigdy nie widziałem zeby cisnienie oleju spadało na wolnych obrotach.Autko od tamtej pory zrobilo 20tkm. Teraz pierwszy raz zmieniłem sobie olej i filtry samodzielnie(dodam ze mam oryginalne z ASO a olej wymieniony i zgodny z MB.227.1 do MB 228.3) i co sie stało wskaznik cisnienia cofa sie po zdjeciu nogi z gazu.Dla mnie był to szok.Myslalem ze mi sie cos zepsulo i studiowalem ksiażke "Sam naprawiam" Co mogło byc przyczyną?Czy zabic tych mechaników? Ręce mi opadaja .Dotychczasowe filtry to jakies zamienniki i nigdy nie myslalem zeby sprawdzać czy sa własciwe .Pomocy!!!! PS.Dodam ze układ i kształt otworów w gornej czesci oryginalnego filtra oleju jest inny niz zamiennikow.Ogladałem dzis kilka roznice widac golym okiem. |
Autor: | Stawros [ pn lis 08, 2004 4:29 pm ] |
Tytuł: | |
Wydaje mi sie ze Twoj problem nie lezy w filtrze tylko w oleju. Pytasz czy zabic mechanikow? chyba tak, bo placiles za Castrol a lali ci jakiegos gesciucha typu Turdus ![]() |
Autor: | Irek [ wt lis 09, 2004 7:53 am ] |
Tytuł: | |
Stawros pisze: Wydaje mi sie ze Twoj problem nie lezy w filtrze tylko w oleju. Pytasz czy zabic mechanikow? chyba tak, bo placiles za Castrol a lali ci jakiegos gesciucha typu Turdus ![]() Nie tylko płaciłem ale jeszcze im kupowałem bo nie mieli lub mieli za drogo ![]() Stawros pisze: Wracajac do oleju to zasada jest taka ze, czym gesciejszy olej tym wyzsze jest jego cisnenie przy mniejszych obrotach i w taki wlasnie sposob ratuje sie silniki ze zrojnowanym ukladem smarowania przed utrata cisnienia. Tego nie wiedziałem a mysle ze to cenna uwaga ![]() Stawros pisze: Napisz jeszcze na jakim poziomie utrzymuje sie cisnienie oleju na wolnych obrotach rzy rozgrzanym silniku?
Przy rozgrzanym silniku cisnienie utrzymuje sie nieco nad cyfrą 2 chociaz pierwszego dnia po zmianie spadało ponizej 2-ki. |
Autor: | Stawros [ wt lis 09, 2004 9:56 am ] |
Tytuł: | |
Nie masz wiec powodów do zmartwienia ![]() ![]() |
Autor: | Wookee [ śr lis 10, 2004 5:32 am ] |
Tytuł: | |
Stawros pisze: moze byl jakis problem ze wskaznikiem cisnienia, który nagle zaczal dobrze wskazywac?
![]() Taka przyspieszona gwaizdka ![]() Może nie tyle nawet zabierali, co coś Ci z dobrego srca dolewali - to taka lepsza wersja wydarzeń ![]() Minimalne ciśnienie smarowania na wolnych to 0,3. temat powraca, więc w archiwum znajdziesz wypowiedzi fachowców - co i jak. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |