MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 10:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 16, 2004 5:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Pytanie dotyczy danych wałka rozrządu w wrsji 200D i 240D, dodam że silniki z W123. Potrzebuję porównać te dwa wałki jeśli chodzi o wznios krzywek i resztę wymiarów, być może ktoś dysponuje takimi danymi. Pytanie zwiąane jest z pewnymi podejrzeniami, których narazie nie chce ujawniać... [zlosnikz]

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 16, 2004 6:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Tuningowiec? :)

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 16, 2004 6:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Nie wiem jakie sa wymiary ale nie pasuje od 240D do 200D (i na odwrot [oczko] [zlosnik] )

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
Post: wt lis 16, 2004 6:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
yogi pisze:
Pytanie zwiąane jest z pewnymi podejrzeniami, których narazie nie chce ujawniać... [zlosnikz]


Nie mów, że od zimna na dworze skurczyła ci się pojemność & masz teraz 200D [zlosnik] .

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 16, 2004 10:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Hmm... musze sie przyznac że przeraziłem się tym iż prawdopodobnie moge mieć wałek od 200D. Dlatego pytam. A temat wziął się stąd iż cały czas coś trapi moją "maszynkę", tzn brak przyspieszenia powyżej 120km/h jak i przy podobnych obrotach na każdym biegu przestaje jechać. Została mi jeszcze tylko regulacja pompy wtryskowej. Tylko że jej praca jest bez zarzutu... tzn pali i równo chodzi. Nie potrafie sobie z tym poradzić. Tym bardziej że mój silnik to składak z dwu innych.

Dzięki i pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Ostatnio zmieniony wt lis 16, 2004 10:35 pm przez yogi, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 16, 2004 10:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
yogi pisze:
Hmm... musze sie przyznac że przeraziłem się tym iż prawdopodobnie moge mieć wałek od 200D. Dlatego pytam, ale skoro są te same to mi ulżyło..

Dzięki i pozdrawiam - Maciek


Napewno są takie same?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 16, 2004 10:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
he he troche tu namieszałem bo źle przeczytałem i odrazu odpisałem. Ale już sie poprawiłem.

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 16, 2004 11:26 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
yogi pisze:
Hmm... musze sie przyznac że przeraziłem się tym iż prawdopodobnie moge mieć wałek od 200D.


To pewnie ktos przelozylby cala glowice. 200D i 240D tez mialy 2 typy walkow (do 79 i po), wiec moze jest cos wiecej nakrecone.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 16, 2004 11:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
I taki silnik "combo" pracuje z inną głowicą? To się nazywa sprzęt :)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 17, 2004 8:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
Zdejmnij pokrwe zaworów pokręć silnikiem na wałku powienien być odlew w postaci nr 616 dla silnika 240 i 615 dla 200D . Nigdy nie mierzyłem krzywek ale po zastosowania wałka z 240 do 200 silnik jakoś lepiej żył.

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 17, 2004 10:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Śpieszę z wyjaśnieniami. Mój oryginalny silnik padł, tzn 200D, więc postanowiłem reanimować stary silnik od busa(240D palony cheblem), który przypadkiem wpadł mi za darmochę. I teraz tak: dół jest jak najbardziej 240D, lecz głowica jest od mojej dwusetki no i trochę poporawiłem wylowt spalin ;) (żaden tuning). Z braku kolektora ssącego, który współgrałby z pompą wtryskową starego typu, znalazłem dawce.. stare 200D W123. Troche było przerabiania z tymi zasr... cięgnami (w starym typie jest ich więcej) ale wszystko zrobione tak żebym mógł wrócić do oryginału w każdej chwili. I niesprawdzona była tylko pompa wtryskowa, wtryski bez zarzutu(pali przy mrozie tak samo dobrze). No więc teraz najistotniejszą sprawą jest to że niewiem czy wałek nie poszedł od 200D bo ten oryginalny od silnika na którym jeżdże leży sobie w garażu i się do niczego nie nadaje. A miałem jeszcze jeden od 240 tylko niewiem bo ferworze walki z silnikiem mogła wlaśnie nastąpić pomyłka. Tak reasumując to auto jeździ, silnik pracuje cichutko i równiutko i niechce nabierać mocy powyżej 3/4obr. Aha a z miejsca to goście innymi 240D nie dają mi rady. Czy ktoś to zrozumiał? Proszę o sensowne podpowiedzi.

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 17, 2004 12:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
yogi pisze:
Śpieszę z wyjaśnieniami. Mój oryginalny silnik padł, tzn 200D, więc postanowiłem reanimować stary silnik od busa(240D palony cheblem), który przypadkiem wpadł mi za darmochę. I teraz tak: dół jest jak najbardziej 240D, lecz głowica jest od mojej dwusetki no i trochę poporawiłem wylowt spalin ;) (żaden tuning). Z braku kolektora ssącego, który współgrałby z pompą wtryskową starego typu, znalazłem dawce.. stare 200D W123. Troche było przerabiania z tymi zasr... cięgnami (w starym typie jest ich więcej) ale wszystko zrobione tak żebym mógł wrócić do oryginału w każdej chwili. I niesprawdzona była tylko pompa wtryskowa, wtryski bez zarzutu(pali przy mrozie tak samo dobrze). No więc teraz najistotniejszą sprawą jest to że niewiem czy wałek nie poszedł od 200D bo ten oryginalny od silnika na którym jeżdże leży sobie w garażu i się do niczego nie nadaje. A miałem jeszcze jeden od 240 tylko niewiem bo ferworze walki z silnikiem mogła wlaśnie nastąpić pomyłka. Tak reasumując to auto jeździ, silnik pracuje cichutko i równiutko i niechce nabierać mocy powyżej 3/4obr. Aha a z miejsca to goście innymi 240D nie dają mi rady. Czy ktoś to zrozumiał? Proszę o sensowne podpowiedzi.

Pozdrawiam - Maciek

Powiem tak wszystko prawie to samo ale nie do końca
Głowy nie podłoże ale zawory mniejsze bodajże w 200D
na pewno mniejsze otwory w komorach wcześniejszego spalania jak również kształt ich jest bardzo ważną sprawą , w zależności jakie tłoki masz takie komory muszą być jeżeli stary model tłoków to stary typ głowicy i komór i tłoki z gwiazdkami do nowych komór itd. Po za tym nowsze głowice maja podtoczenie za komorą spalania. Jeżeli sie nie zadba o te rzeczy silnik będzie pracował ale mocy na pewno nie będzie w 100% i hałaśliwszą pracą sie charakteryzuje. To samo jeżeli chodzi o pompy wtryskowe tylko pompy z oznaczeniem 616 do 240stek bo maja większe dawki . Jeżeli chciałeś zapodać silnik z busa do beki to trza było ino przełożyć kolektory pompę wtryskową jeżeli nie była na pdciśnienie łapy filtr oleju jeżeli był już z tyłu.

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 17, 2004 12:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Prawdopodobnie masz zbyt wczesny zapłon, objawia się to kopem przy niskich obrotach i "ładnym" palenie na zimno i "nie wkrecaniem" się przy wysokich obrotach.
Jak wspomniał Artur 4x4 głowice 200 i 240 różniły się wielkością kanałów dolotowo-wylotowych i chiba też średnicą zaworów [zlosnik]
Założenie głowicy 200 do bloku 240 będzie skutkowało minimalnym zmiejszeniem mocy.

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 17, 2004 3:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Sprawa kanałów jest załatwiona, tłoki i komory też są starego typu.
Cytuj:
Po za tym nowsze głowice maja podtoczenie za komorą spalania. Jeżeli sie nie zadba o te rzeczy silnik będzie pracował ale mocy na pewno nie będzie w 100% i hałaśliwszą pracą sie charakteryzuje.

Praca mojego silnika nie wymaga komentarza (jest cichy).
A pompa wtryskowa jest też jak trzeba, nie mam pewności co do dawkowania bo nie była na "stole". Z tym że wałek jak się przed chwilą przekonałem, może być od nowszego typu 240D a nie 200D. Tymczasem mój silnik to stary typ 240D czyli 65KM jak mi się też wydaje.

Dzięki i pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl