MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] benzyna bezołowiowa, a auto bez katalizatora
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9064
Strona 1 z 2

Autor:  kubol [ pt lis 19, 2004 2:32 pm ]
Tytuł:  [W123] benzyna bezołowiowa, a auto bez katalizatora

Hmmmmm.... moje pytanie jest trochę po fakcie (trochę? ponad pół roku [zlosnik] )
Czy do auta bez katalizatora można lać bezołowiówkę? Że odwrotnie (uniwersalną do kata) nie za bardzo to wiem, ale w tym przypadku?
Tak coś mnie nagle naszło to pytam....
[zlosnikz]

Autor:  Tomi [ pt lis 19, 2004 3:26 pm ]
Tytuł: 

Wg mojej skromnej wiedzy jak najbardziej można lać bezołowiówkę.
Tyle tylko że jeśli chodzi o starsze silniki to dobrze jest co jakiś czas zatankować uniwersalną. Ma to ziązek z tym że w bezołowiowej nie ma cząstek siarki (o ile dobrze pamiętam) i przez to w starszych silnikach mogą wypalać się zawory.
W sumie miało to zastosowanie np do malucha a Merc to troche inna szkoła jazdy takze nie jestem pewien tego co napisałem. [zlosnikz] Ale tak plotka głosi.

Pozdr.

Autor:  Aro [ pt lis 19, 2004 3:42 pm ]
Tytuł: 

Hello!
W wczorajszym "brukowcu" Fakt,była notatka iz od nowego roku najwięksi prducenci(PKN Orlen i Lotos) paliwka przestają produkować benzynke U-95, a klijęci posiadający samochody bez katalizatorów,będą musieli sami sobie mieszać paliko z jakimis dotatkami... [szalone]
... co do silnika to zawory nie wytrzymują długo bez dodatków smarujących znajdujących sie w U-95

Autor:  Marcin S [ pt lis 19, 2004 7:21 pm ]
Tytuł: 

Aro pisze:
Hello!

... co do silnika to zawory nie wytrzymują długo bez dodatków smarujących znajdujących sie w U-95


no to nei będziemy wymieniać uszczelniaczy na zaworach [zlosniki]

Autor:  matrix [ pt lis 19, 2004 8:25 pm ]
Tytuł: 

A jakie paliwo powiniennem lac w sytuacji gdy jest dolozony katalizator niefabrycznie (ale wbity w dowod 500 SE KAT. wiec wywalic nie bardzo mozna). :-? Auto jest z 82 roku .Tez tankuje bezołowiową ale mnie zaniepokoiliście.

Autor:  Wookee [ sob lis 20, 2004 7:04 pm ]
Tytuł: 

Tomi pisze:
Wg mojej skromnej wiedzy jak najbardziej można lać bezołowiówkę.
Tyle tylko że jeśli chodzi o starsze silniki to dobrze jest co jakiś czas zatankować uniwersalną. Ma to ziązek z tym że w bezołowiowej nie ma cząstek siarki (o ile dobrze pamiętam) i przez to w starszych silnikach mogą wypalać się zawory.
W sumie miało to zastosowanie np do malucha a Merc to troche inna szkoła jazdy takze nie jestem pewien tego co napisałem. [zlosnikz] Ale tak plotka głosi.

Pozdr.

Ołów m.in. osadzał się trochę i ułatwiał odprowadzanie ciepła.
Szlag trafia zdaje się nie same zawory a gniazda.
Aktualnie lejemy np. dodatek Millenium z potasem kupiony na Shell'u i mamy U95 lub 98. Ja leję trochę nawet do U95, gdyby pan bezyniarz zapomniał. ;)

Autor:  bolec [ sob lis 20, 2004 7:22 pm ]
Tytuł: 

brak katalizatora nie ma wplywu na to jaka bezyne trzeba lac. wazne sa gniazda zaworowe. trzeba by zobaczyc w ksiazce serwisowej albo czyms takim, jakie producent zalecal paliwo... bezolowiowa do aut z nieutwardzonymi gniazdami trzeba dorabiac bedzie z jakimis codami zastepujacymi olow. czyli samemu robic mieszanke, podobna do uboot'a-95 ;) ergo, powrot do epoki dwusuwow ;) na stacji benzynka i mixol...

Autor:  Wookee [ sob lis 20, 2004 7:52 pm ]
Tytuł: 

bolec pisze:
brak katalizatora nie ma wplywu na to jaka bezyne trzeba lac. wazne sa gniazda zaworowe. trzeba by zobaczyc w ksiazce serwisowej albo czyms takim, jakie producent zalecal paliwo...

Wraz z wprowadzeniem katalizatrów (lub zaraz po) zmieniono gniazda.

bolec pisze:
bezolowiowa do aut z nieutwardzonymi gniazdami trzeba dorabiac bedzie z jakimis codami zastepujacymi olow. czyli samemu robic mieszanke, podobna do uboot'a-95 ;) ergo, powrot do epoki dwusuwow ;) na stacji benzynka i mixol...

Analogia fajna, ale nie wprowadzaj zbędnego niepokoju tym mixolem [zlosnik]

Autor:  bolec [ sob lis 20, 2004 8:54 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
bolec pisze:
brak katalizatora nie ma wplywu na to jaka bezyne trzeba lac. wazne sa gniazda zaworowe. trzeba by zobaczyc w ksiazce serwisowej albo czyms takim, jakie producent zalecal paliwo...

Wraz z wprowadzeniem katalizatrów (lub zaraz po) zmieniono gniazda.


ale sam katalizator nie ma wplywu na rodzaj paliwa...

Autor:  matrix [ sob lis 20, 2004 10:51 pm ]
Tytuł: 

No to czy ktos moglby mnie poinformowac jaka benzyne powiniennem lac?Auto jest z 82 roku w126 500.Pies ogryzł juz ten katalizator, chodzi mi o to czy ktos wie co producent wtedy zlecał.A jesli nie to skad uzyskac takie informacje.Serwis po VIN'ie moze?

Autor:  piterros [ pt lut 17, 2006 12:51 pm ]
Tytuł: 

trochę stary temat ale w sumie to sam mam wątpliwości co do benzyny jaką powinienem lać, mógłby ktoś z całą stanowczością powiedzieć co lać do M102 ???? Bezołowiówkę czy jednak U95 (lub PB95 + dodatki)
Proszę o konkretną odpowiedź

Autor:  Stawros [ pt lut 17, 2006 2:55 pm ]
Tytuł: 

Wszystko zależy od zaworów a nie od katalizatora, jeżeli zawory są przystosowane do PB to bez względu na to czy kat. jest czy go nie ma, można lać bezołowiową. Gniazda i grzybki zaworów są smarowane paliwem i oto właśnie chodzi.

Autor:  Grzegi [ pt lut 17, 2006 3:27 pm ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
Gniazda i grzybki zaworów są smarowane paliwem i oto właśnie chodzi.

[ok]


Eee tam, a ja przewrotnie powiem, że jak gazownicy się nie martwią to co Wy się martwicie [zlosnik] . Oni mają smarowanie....hehe...

A tak poważnie...tak jak pisali poprzednicy ważne jest utwardzenie gniazd. Wtedy można lać suchą noPb. Pozdrawiam.

Autor:  Wookee [ pt lut 17, 2006 4:14 pm ]
Tytuł: 

M102 ma powinien mieć i na 99.9% ma utwardzane gniazda.

Niemniej*:
1. Bierzemy coroczny przebieg naszego auta, i liczymy, ile to paliwa. Potem ustalamy ile butelek dodatku to pochłonie (zazwyczaj 1 ml specyfiku na 1l paliwa), mnożąc tę ilość przez cenę takiej butelki (np. 500ml Milenium za bodaj 37 zł).
2. Wynik tych prostych obliczeń porównujemy z kosztem naprawy przysmażonego silnika.
3. Potem dokonujemy szybkiej analizy, biorąc pod uwagę:
a) czy auto zamierzamy trzymać, czy też sprzedać za rok, dwa, trzy...
b) jak bardzo lubimy oddawać samochód do naprawy i jeździć innym, np. długim i czerwonym.

W efekcie, ja np. leję z dodatkiem, mimo że moje M117 też powinno mieć utwardzane gniazda. A niech ma - przy ok. 20l/100km, to i tak już jest detal :D

* Proszę to potraktować w całości z lekkim ;)

Autor:  Grzegi [ pt lut 17, 2006 4:19 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
M102 ma powinien mieć utwardzane gniazda.

Też mi się tak wydaje.
Wookee pisze:
b) jak bardzo lubimy oddawać samochód do naprawy i jeździć innym, np. długim i czerwonym.


Też może być MB [zlosnik]

Wookee pisze:
A niech ma - przy ok. 20l/100km, to i tak już jest detal


Dzielny jesteś.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/