MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

witam! prosze o podpowiedz(autom. skrzynia biegów)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9069
Strona 1 z 1

Autor:  emiloski [ pt lis 19, 2004 4:08 pm ]
Tytuł:  witam! prosze o podpowiedz(autom. skrzynia biegów)

mam nastepujacy problem:
chciałbym sie dowiedziec przy jakich predkosciach powinny sie zmieniac biegi w MB 123 300D autom.
u mnie stała sie rzecz nie bywała znalazłem odłączony przewód podciśnienia od regulacji świateł prednich którm zasysane było powitrze przez układ podcisnienia wiec postanowiłem go zatkać bo nie mogłam zgasić zimnego silnika czyli była to nieszcelnośc (regulacja swiateł i tak nie działała) . po tym zabiegu biegi zaczeły sie zmieniac bardzo płynnie i gładko ale zmieniły sie predkosci: i tak na trójka wrzuca sie przy niecałych 30km/h czwórka przy ciepłym silniku juz przy ok 45km/h . czy to normalne ? jesli nie to jak to wyrególować i czym
poprosze o dokładny opis. z góry dziekuje! pozdrawiam[/b]

Autor:  FENIX [ pt lis 19, 2004 4:26 pm ]
Tytuł: 

jeśłi podane prędkości są przy jeździe spokojnej (ekonomiczne) to wszystko jest OK

sprawdz czy jak przy 45km/h (jadąc na 4biegu) depniesz gaz do dechy to czy zadziałą kickdawn ?

poza tym automat rusza z drugiego biegu

Autor:  Witek [ pt lis 19, 2004 4:38 pm ]
Tytuł: 

wszystko jest ok, U mnie przy spokojnej jeździe wogule nie wrzuca III, odrazu na IV tak jak piszesz. to jest przy ok 45-50km. Przy agresywnej jeżdzie zmienia biegi mniejwięcej tak jak wskazują znaki na cyferblacie prędkościomierza. "Naprawiacz" skrzyń automatycznych w gdyni, powiedział że tak ma być.

Autor:  elvis [ pt lis 19, 2004 4:39 pm ]
Tytuł: 

Też uważam, że jeśli delikatnie obchodzisz się z gazem to te wartości są w normie. Automat przełącza biegi w zależności od tego jak traktujesz gaz i nie ma stałych prędkości przy, których dany bieg powinien się załączyć. Pewna wskazówką mogą być oznaczenia na prędkościomierzu.
W silniku 110 taką regulację wykonuje się chyba obracając tą rurę w której znajduje sie bagnet, ale może się mylę, no i nie wiem czy w twoim silniku jest tak samo.
Powodzenia.

Autor:  marcin280e [ sob lis 20, 2004 1:41 am ]
Tytuł: 

FENIX pisze:

poza tym automat rusza z drugiego biegu

Nie kazdy są takie co ruszają z 1 biegu

Autor:  marcin280e [ sob lis 20, 2004 1:43 am ]
Tytuł: 

elvis pisze:
W silniku 110 taką regulację wykonuje się chyba obracając tą rurę w której znajduje sie bagnet, ale może się mylę, no i nie wiem czy w twoim silniku jest tak samo

mylisz się

Autor:  emiloski [ pn lis 22, 2004 8:51 am ]
Tytuł:  Witam ponownie

dzięki za opinie ale jeszce sprecyzuje ,że przy zimnym silniku 4bieg wchodzi przy ok 45-50km/h przy rozgrzanym nawet przy 40km/h (hm i nie wiem czy to przawidłowo poniewaz jazda staje sie mułowata). poza tutym nie zaoserwowałem jakis znaczacych zmian predkości przy których zmieniaja sie biegi jesli wcisnę mocniej pedał gazu.no i powiedzcie czym to sie da podregulowac. A co mnie najbardziej martwi to to ze jak dodam wiecej gazu to przy zmianie z 2 na3 bieg silnik przez moment dostaje wiekszych obrotów , czy to tarcza sie slizga :cry: (ale samochód przyspiesza mimo ze silnik wyje jakby na pusto chodził).
hehezawraca głowe głupotami
pozdrawiam emil !!!!!!!!!! :)

Autor:  Witek [ śr lis 24, 2004 8:36 pm ]
Tytuł:  Re: Witam ponownie

emiloski pisze:
czy to tarcza sie slizga :cry: (ale samochód przyspiesza mimo ze silnik wyje jakby na pusto chodził).


No tak jakby, ale nie przejmuj się tym. [zlosnikz]

Autor:  FENIX [ śr lis 24, 2004 8:57 pm ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
FENIX pisze:

poza tym automat rusza z drugiego biegu

Nie kazdy są takie co ruszają z 1 biegu


zgadza ale z pierwszego biegu ruszają zazwyczaj skrzynie aut. 3-biegowe a 4-biegowe zazwyczaj ruszają z 2-biegu.
Oczywiście nie upieram się przy tym fakcie bo to można sobie wyregulować żeby auto ruszało z 1-biegu, ale wiekszość rusza z 2.

a jak było fabrycznie to nie wiem dokładnie.

Autor:  marcin280e [ śr lis 24, 2004 11:46 pm ]
Tytuł: 

FENIX pisze:

zgadza ale z pierwszego biegu ruszają zazwyczaj skrzynie aut. 3-biegowe a 4-biegowe zazwyczaj ruszają z 2-biegu


To kompletne bzdury.
Trudno oczekiwać aby skrzynia 3-biegowa ruszala z 2 biegu i rzecz jest oczywista.
Skrzyne czterobiegowe stosowane w "slabych" motorach startują z pierwszego biegu.
Skrzynie czterobiegowe stosowane w "mocnych' motorach np.6 cyl benzyna startuja z drugiego biegu.
od tej reguly istnieja odstępstwa np 300D startuje z 2 a 300SD z 1

FENIX pisze:
Oczywiście nie upieram się przy tym fakcie bo to można sobie wyregulować żeby auto ruszało z 1-biegu, ale wiekszość rusza z 2.


Jak to sie reguluje?
Naprawilem kilka takich skrzyń i nie wiem...
napisz cos wiecej...

Autor:  marcin280e [ śr lis 24, 2004 11:53 pm ]
Tytuł:  Re: Witam ponownie

emiloski pisze:
A co mnie najbardziej martwi to to ze jak dodam wiecej gazu to przy zmianie z 2 na3 bieg silnik przez moment dostaje wiekszych obrotów , czy to tarcza sie slizga :cry:

Prawdopodobnie masz zanieczyszczoną płyte zaworow.
Dalsza jazda spowoduje poważniejsza awarię.

Autor:  Artur 4x4 [ czw lis 25, 2004 8:09 am ]
Tytuł: 

Jeżeli jest to Diesel to przy pompie wtryskowej masz taki pierdolnik aluminiowy przykręcony zaraz za pompką współpracuje z cięgnem gazu ,wchodzą do niego bodajże trzy przewody podciśnienia . Przykręcony jest na trzy śrubki. Zaznacz sobie położenie w którym jest i możesz spróbować albo do tyłu albo do przodu pokręcić nie pamiętam. Tym ustrojstwem sobie wyregulujesz kiedy ma przełączać biegi . Można se ustawić na jazdę bardziej sport lub ekomomy. A co do jedynki w automacie to jest w zależności od obciążenia jak auto ma leciutko to startuje z 2 a jak pierd.... na gaz to startuje z 1

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/