MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem z grzaniem się... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9089 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Idzik [ sob lis 20, 2004 2:22 am ] |
Tytuł: | Problem z grzaniem się... |
Witam, Od pewnego czasu zauważyłem niepokojącą się tendencję do podnoszenia się temperatury silnika... Wystarczy, ze choćby na chwilę auto stanie w korku lub zatrzymam się gdzieś z włączonym silnikiem to temperatura rośnie do ok 100 stopni - wystarczy chwla po ruszeniu i temperatura spada do normalnego poziomu... Troszkę mnie to martwi - gdzie szukać przyczyny ?? Co i jak sprawdzać ?? Poza tym przyuważyłem też problem z ogrzewaniem wnętrza - czasem zdarza się że jakby nie załapie grzanei tzn. silnik ciepły, pokrętło ustawione na maxa, a i tak nadal leci chłodne powietrze... A z czym to powiązac ??? |
Autor: | marcin280e [ sob lis 20, 2004 2:25 am ] |
Tytuł: | |
-mało plynu -wydajnośc pompy plynu chłodzącego |
Autor: | Idzik [ sob lis 20, 2004 2:27 am ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: -mało plynu
-wydajnośc pompy plynu chłodzącego Jutro rzucę okiem na poziom... Jak sprawdzić czy jest dobrze czy źle ?? ![]() |
Autor: | marcin280e [ sob lis 20, 2004 2:30 am ] |
Tytuł: | |
Płyn powinien być widoczny po zdjęciu korka od chłodnicy ![]() Sprawdz na zimnym silniku oczywiście... |
Autor: | dobrzan [ sob lis 20, 2004 2:31 am ] |
Tytuł: | |
odkrecisz korek i zobaczysz czy widac cos mokrego:)) poza tym jest taka miarka ktora na pewno zobaczysz.... hmmm moze tez byc ze termostat Ci sie przycina.... ale skoro mowisz ze jak ruszasz to od razu jest ok to rzeczywiscie albo za malo plynu albo cos z pompa... |
Autor: | Idzik [ sob lis 20, 2004 2:37 am ] |
Tytuł: | |
dobrzan pisze: odkrecisz korek i zobaczysz czy widac cos mokrego:)) poza tym jest taka miarka ktora na pewno zobaczysz.... hmmm moze tez byc ze termostat Ci sie przycina.... ale skoro mowisz ze jak ruszasz to od razu jest ok to rzeczywiscie albo za malo plynu albo cos z pompa...
Dokłądnie - jak tylko ruszę to dosłownie wskazówka leci w dół... Gorzej bedzie jak w większy korek się wpakuję choć dotychczas wskazówka tych 100 stopni nie pokonała... |
Autor: | dobrzan [ sob lis 20, 2004 2:44 am ] |
Tytuł: | |
hmmmmmm jesli za malo plynu to trudno teraz wyczuc jakby sie zachowywal.. moze byc tak jak masz ale moim zdaniem predzej bedzie sie grzal w takim wypadku caly czas.. moze cos z pompa wody.... zasyfiony wirnik i nie ma juz takiej wydajnosci...... |
Autor: | Idzik [ sob lis 20, 2004 2:48 am ] |
Tytuł: | |
No właśnie tak się ocś obawiam, że na samym płynie to to się nie skończy... Jaki jest koszt tej pompy ??? |
Autor: | dobrzan [ sob lis 20, 2004 2:49 am ] |
Tytuł: | |
oo do benzyny to Ci nei powiem:( wiem ze do diesla nowa kosztuje ok 100 zl... |
Autor: | Merolek 115 [ sob lis 20, 2004 11:19 am ] |
Tytuł: | |
A wentylator dobrze Ci chłodzi?Może być też przyrośnięty układ chłodzenia. |
Autor: | elvis [ sob lis 20, 2004 1:21 pm ] |
Tytuł: | |
Pompa do silnika M110 kosztuje ok 90-100 zł, więc myślę, że do twojego podobnie. Moim zdaniem może być jeszcze zasyfiona chłodnica, jej regeneracja kosztuje ok 300-500 zł. |
Autor: | Robert Belzyt [ sob lis 20, 2004 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
Witam po długiej nieobecności. W mojej 300D mam nowiutką pompę i dokładnie te same objawy. Termostat też sprawdzałem w garnku na gazie ![]() |
Autor: | MercBeginner [ ndz lis 21, 2004 3:47 am ] |
Tytuł: | |
W mojej 240D były takie same objawy. Cały czas równiutko 100 stopni. Po zwiększeniu obrotów silnika, a co za tym idzie - wentylatora temperatura spadała do 90 stopni (latem). Zimą może spadać jeszcze niżej. Dlatego stawiam na termostat. |
Autor: | Wookee [ ndz lis 21, 2004 1:56 pm ] |
Tytuł: | |
Kiedyś ktoś z forumowiczów znalazł jakiś specyfik, którego wypicie było nawet dyskutowane ![]() ![]() W "praniu" wyszło, że jest to odkamieniacz do chłodnic. ![]() Zdecydowanie nie jest to rozwiązanie idelealne, ale może troche poprawić kulturę pracy ukł. chłodzenia. Można też zalać, pojeździć i zmienic płyn na nowy. |
Autor: | Rad.ek [ ndz lis 21, 2004 2:12 pm ] |
Tytuł: | |
Logicznie myśląc pompa na wolnych nie daje takiego obiegu. dopiero po wkręceniu go na obroty ma jakieś ciśnienie i wymienia płyn. Ale najpierw sprawdź poziom i ... to już moje pytanie: oprócz pokręteł jest jakiś kurek w komorze silnika odcinający chłodziwoo od nagrzewnicy? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |