MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 1:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 26, 2004 11:25 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 1:16 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Ruda Śląska
Cześc wszystkim. Mam "mały" problem ze swoją 123-ką. (silnik 2.0 D) Wczoraj podczas jazdy niestety zabrakło mi paliwa :o( Poszedełm wiec na stację, nalałem mu kilka litrów i napompowałem trochę pompką aż paliwo zaczęło wyciekać ?! Próbowalem go odpalić - rozrusznik kręci ale silnik nie zapala. I tak do rozładowania akumulatora. Czy wysoce prawdopodobne jest zapowietrzenie układu paliowowego? Co należy zrobić zeby auto odpaliło wreszcie? Czy trzeba odpowietrzać wtryski czy jak? Nie znam się na mechanice i to jest mój pierwszy problem z mercedesem :-? PLEASE HELP ME !!!!!!! [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 11:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
A paliwo skąd wycieka? Bo jak zaczęlo podkreślam ZACZĘŁO wyciekać z pompki to jeszcze za mało napompowałeś. Ja u siebie pompowałem tak długo aż z przewodzie którym paliwo "wchodzi" do filtra paliwa dokładnego oczyszczania nie pojawiały sie pęcherze powietrza. Wtedy wystarczyło trochę zakręcic rozrusznikiem i zagadał. Ale zanim zaczniesz cokolwiek robić to sprawdź sobie filtry paliwa bo mogło sie zdarzyć że zassało Tobie tyle syfu ze zbiornika że filtry masz pozapychane i wtedy raczej bedzie ciężko żeby ot tak sobie odpalił.
Powodzenia i pozdrawiam.

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 1:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Dokładnie - za mało podpompowałeś. To czasami może zająć kilka minut, a jak pompka nieszczelna (wielce prawdopodobne) to i dłużej będzie to trwać. Poza tym, w naszych staruszkach w zbiornikach jest tyle syfu... zobacz filtr paliwa, przewody itp.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 1:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
I jak sprawdzisz filtry to musisz odpowietrzyć pompę i przewody przed wtryskami.Jak odpowietrzysz pompę to popuścisz delikatnie nakrętki przy wtryskach i będziesz kręcił rozrusznikiem.Do momentu aż poleci paliwo bez bąbelków powietrza.Dokręcisz nakrętki i powinien odpalić.

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł: .
Post: pt lis 26, 2004 2:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 12:22 am
Posty: 263
Lokalizacja: Katowice
Najprostszą metodą...Weź go na linke odpal... [zlosnik] Gwarantuje, że odpali normalnie...Miałem tak kilkakrotne i kręciłem, aż aku padł wtedy nic tylko linka i kle kle kle... [zlosnik]

_________________
teraz służbowe
--------------------------------
w123 200D 1984 sprzedany
wersja taxi, ale nie na taxi:)
"Kość słonia"
--------------------------------
w123 240D 1979
ale już na częściach...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 3:32 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2004 3:14 am
Posty: 43
Lokalizacja: Głogów
Zgadza sie !!! Linka i Za kasztana i jechana.Musi zagadać kleklekle

_________________
123 200 D

1 9 8 3


Na górę
 Tytuł: .
Post: pt lis 26, 2004 7:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 12:22 am
Posty: 263
Lokalizacja: Katowice
Mario z jakiej dzielnicy Rudy jesteś????...:))

_________________
teraz służbowe

--------------------------------

w123 200D 1984 sprzedany

wersja taxi, ale nie na taxi:)

"Kość słonia"

--------------------------------

w123 240D 1979

ale już na częściach...


Na górę
 Tytuł: Re: .
Post: pt lis 26, 2004 7:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Mar3ko pisze:
Mario z jakiej dzielnicy Rudy jesteś????...:))

Na przyszłość proszę takie pytania zadawać na PW.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt lis 26, 2004 10:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 1:16 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wziąłem go na linkę i wrzucam dwóje i nic [szalone] koła tylne stoją już w miejscu a silnik chce wyskoczyć ale nie zapala. Co to wycieku paliwa to z pompki jak zaczynam pompować-spod dekielka. Fakt faktem, że jest trochę pęcherzyków powietrza w przewodzie , który idzie do filtra.... Na pewno filtr zapchany i te O2 w przewodach. Samochód juz kilka dni temu wystawiłem na sprzedaż a tu tak plama :-? Jak co to jestem z Rudy-dzielnica o takiej samej nazwie [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 1:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Wyciek z pompki, to faktycznie oznaka zużycia, a nie odpowietrzenia układu. Należy tak długo pompować aż pojawi się solidny opór co oznacza że pomka pompuje w końcu paliwo a nie powietrze.
Jeszcze szybciej odpowietrzysz, gdzy poluzujesz śrubę odpowietrzającą na filtrze paliwa. Luzowanie przewodów wysokiego ciśnienia jest zbędne.
Z tym ciąganiem na sznurku to nie polecam [szalone] , ale jeśli już to czy miałeś wtedy otwarty zawór w pompie wtryskowej (np. wyciągnięty hebelek od zapalania w starszej wersji, lub włączony prad w nowszej)

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 2:57 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2004 3:14 am
Posty: 43
Lokalizacja: Głogów
I zaciągajac najlepiej wbić trójkę a nie dwójkę. [szalone]

_________________
123 200 D



1 9 8 3


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 7:09 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Mazi pisze:
I zaciągajac najlepiej wbić trójkę a nie dwójkę. [szalone]


Ciąganie nic ci nie da jak pompa nie ma paliwa :D ;)

Najlepiej popuścić srube na filtrze i pompowaćpompka tak długo aż pojawi sie tampaliwo i to obficie !!!.

Potem i tak sporosie nakręcisz aby zalać pompe, przewody wysokiego cisnienia i wtryskiwacze.

Reasumując nie wolno wysuszać zbiornika do zera.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: ndz lis 28, 2004 8:34 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 1:16 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Ruda Śląska
Okazuje się jednk, ze to nie tylko winba paliwa. Paliwa owszem mi brakło, ale potem zaciął się rozrusznik i kręcił się nawet jak wyjąlem kluczyk ze stacyjki. Zanim zdążylem zdjąćć klemę z akumulatora to z rozrusznika poszedł mały dymek i trochę brzuydko zapachniało. Teraz jak podłączam akumulator to zaczyna znowu coś śmierdzieć spalenizną. eeeeeeeeh mam już dosć :( Więc teraz pewnie trzeba odłaczyć rozrusznik, połaczyć instalację z akumultorem, odpowietrzeyć i oczyścić układ paliowoy i pchać :-? Życzę sobie powodzenia sesesese [szalone] Na szczęscie mam drugiego mesia którym jeżdże a więc ten jest na sprzedaż. dzięki za Waszą pomoc. Na pewno z niej skorzystam :o)

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11016 ... G_0478.jpg


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl