MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 8:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lis 26, 2004 10:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Mam zamiar kupić nowy akumulator i tu powstaje pytanie:
Czy pojemność 100Ah nie będzie za duża dla alternatora montowanego
z silnikiem 240D z '81?


Drugie pytanie:
Akumulator jakiej firmy będzie najlepszy w cenie do 400zł

Na forum znalazłem takie typowania:
- Bosch
- Varta
- Centra
- Topla
- Hoppecke


Jaki wybrać:
- 88Ah
- 92Ah
- 100Ah


Jaki prąd zwarciowy??

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 10:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Varta 88Ah - mam taki u siebie i jest wszystko OK, za aku płaciłem chyba 250 w sklepie z aku.

Co do 100Ah na zwykłym alternatorze akumulator nigdy do końca się nie naładuje - tak mi kiedyś ktoś powiedział


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 10:44 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Ja do PUZONA zawsze kupowałem akumulatory 100 - 120 Ah i jakos nigdy nie zauwazyłem, żby były niedoładowane, pozatym co to znaczy niedoładowany akumulator ?

Teraz mam Bosha 100Ah od 2 lat i nie narzekam.

Ważny jest jeszcze prąd rozruchowy bateryjki nie tlko pojemność.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 10:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
No właśnie nie wiem co to znaczy niedoładowany - tylko tak usłyszałem :roll:

Miałem Bosch'a teraz mam Varte i Varta lepiej sprawuje się od Bosch'a, a tak z ciekawości - z jakim akumulatorem wyjeżdżały beczki z fabryki (firma), w S202 miałem oryginlanie Varte i z tego co widze w ASO to też mają tam Varte z nalepką Mercedesa, która powoduje wzrost wartości akumulatora ;)


Na górę
Post: pt lis 26, 2004 10:50 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Zastanow sie nad Sznajderem 74Ah, prad rozruchowy 680, a wiec pewnie taki sa jak ta 100. Cena to okolo 250PLN, a jak pojdziesz do Piastowa to pewnie bedzie taniej. A jak juz chcesz cos innego to szukaj Hoppecke, Moll, Banner.

Tutaj testy ADAC:

2004: http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... 70159%230#

wyniki z 2002:

Obrazek

_________________
w123


Ostatnio zmieniony pt lis 26, 2004 10:57 pm przez laudan, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 10:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
outsider pisze:
a tak z ciekawości - z jakim akumulatorem wyjeżdżały beczki z fabryki (firma), w S202 miałem oryginlanie Varte i z tego co widze w ASO to też mają tam Varte z nalepką Mercedesa, która powoduje wzrost wartości akumulatora ;)


Najprawdopodobniej Hoppecke.

_________________
w123


Ostatnio zmieniony pt lis 26, 2004 10:57 pm przez laudan, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 10:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Jaki największy prąd rozruchowy można osiągnąć w akumulatorze 92Ah?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 10:59 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Jaki największy prąd rozruchowy można osiągnąć w akumulatorze 92Ah?


A myslisz, ze bedzie wtedy rozrusznik szybciej krecil? >600 chyba nie ma roznicy. Mozna kupic "wzmacniany" rozrusznik. Z 9V wirnikiem i wtedy lepiej kreci, ale jak silniczek ma spore luzy to tez ma klopoty z jego rozkreceniem. Duzo lepsza jest grzalka w blok silnika. Dziala przy najwiekszych mrozach, a poza tym silniczek mniej sie zuzywa.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 11:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Jaki największy prąd rozruchowy można osiągnąć w akumulatorze 92Ah?


Co do pradu rozruchowego (cyt. za www.exide.pl):

"Należy szczegółowo sprawdzać, według jakiej normy jest mierzony prąd rozruchowy, bowiem w oznaczeniach najczęściej funkcjonują normy zakładowe (ZN), normy niemieckie (DIN) i amerykańskie (SAE). Zakładają one różne warunki pomiaru. I tak np. dla akumulatora o pojemności 55 Ah - prąd rozruchowy według DIN wynosi 266A, a według normy SAE aż 423A. "

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 11:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
MercBeginner pisze:
Jaki największy prąd rozruchowy można osiągnąć w akumulatorze 92Ah?


A myslisz, ze bedzie wtedy rozrusznik szybciej krecil?


Rozrusznik ma wtedy więcej mocy do dyspozycji. Ale szybciej napewno kręcić nie będzie:)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 11:22 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Rozrusznik ma wtedy więcej mocy do dyspozycji. Ale szybciej napewno kręcić nie będzie:)


Wlasnie, wiec albo "wzmacniany rozrusznik", albo grzala pomoze (to 2 jest skuteczniejszym rozwiazaniem, ale trzeba miec gdzie sie do pradu podlaczyc i przy duzych mrozach pogrzac min 30 min, ale masz wtedy temp wody okolo 20-40 stopni).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 11:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
THX. Na szczęście jak narazie odpala mi dobrze. Najgorszy wynik to 4 półobroty i kle kle kle kle :) na starym akumulatorze.

Chce mieć spokój jak przyjdą większe mrozy bo teraz te 7 stopni to
nie wyznacznik :)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 11:32 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
THX. Na szczęście jak narazie odpala mi dobrze. Najgorszy wynik to 4 półobroty i kle kle kle kle :) na starym akumulatorze.

Chce mieć spokój jak przyjdą większe mrozy bo teraz te 7 stopni to
nie wyznacznik :)


To jak akumulator dobrze trzyma, to po co chcesz go wymieniac [zlosnik] ? Poza tym jak dobrze pali w mrozy to i koncowki sa ok [oczko] Ech, nadgorliwosc gorsza jest od... [smiech] A co do grzaly to nie tylko pomoc przy odpalaniu, ale takze srodek na mniejsze zuzycie silniczka:)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 11:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Dobrze... ale może być lepiej.

14L/100km to zły wynik. Palił mniej.
Wtryski wyraźnie stukają, nawet na gorącym silniku :(
Dlatego chce to zrobić zanim wydam kasę na głupoty :)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 11:36 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
14L/100km to zły wynik. Palił mniej.


A nie popelniles bledu przy ostanich pomiarach?

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl