MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Akumulator 100Ah i ładowanie w W123 240D '81 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9232 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | MercBeginner [ pt lis 26, 2004 10:12 pm ] |
Tytuł: | Akumulator 100Ah i ładowanie w W123 240D '81 |
Witam! Mam zamiar kupić nowy akumulator i tu powstaje pytanie: Czy pojemność 100Ah nie będzie za duża dla alternatora montowanego z silnikiem 240D z '81? Drugie pytanie: Akumulator jakiej firmy będzie najlepszy w cenie do 400zł Na forum znalazłem takie typowania: - Bosch - Varta - Centra - Topla - Hoppecke Jaki wybrać: - 88Ah - 92Ah - 100Ah Jaki prąd zwarciowy?? |
Autor: | outsider [ pt lis 26, 2004 10:17 pm ] |
Tytuł: | |
Varta 88Ah - mam taki u siebie i jest wszystko OK, za aku płaciłem chyba 250 w sklepie z aku. Co do 100Ah na zwykłym alternatorze akumulator nigdy do końca się nie naładuje - tak mi kiedyś ktoś powiedział |
Autor: | MacKuz [ pt lis 26, 2004 10:44 pm ] |
Tytuł: | |
Ja do PUZONA zawsze kupowałem akumulatory 100 - 120 Ah i jakos nigdy nie zauwazyłem, żby były niedoładowane, pozatym co to znaczy niedoładowany akumulator ? Teraz mam Bosha 100Ah od 2 lat i nie narzekam. Ważny jest jeszcze prąd rozruchowy bateryjki nie tlko pojemność. |
Autor: | outsider [ pt lis 26, 2004 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
No właśnie nie wiem co to znaczy niedoładowany - tylko tak usłyszałem ![]() Miałem Bosch'a teraz mam Varte i Varta lepiej sprawuje się od Bosch'a, a tak z ciekawości - z jakim akumulatorem wyjeżdżały beczki z fabryki (firma), w S202 miałem oryginlanie Varte i z tego co widze w ASO to też mają tam Varte z nalepką Mercedesa, która powoduje wzrost wartości akumulatora ![]() |
Autor: | laudan [ pt lis 26, 2004 10:50 pm ] |
Tytuł: | Re: Akumulator 100Ah i ładowanie w W123 240D '81 |
Zastanow sie nad Sznajderem 74Ah, prad rozruchowy 680, a wiec pewnie taki sa jak ta 100. Cena to okolo 250PLN, a jak pojdziesz do Piastowa to pewnie bedzie taniej. A jak juz chcesz cos innego to szukaj Hoppecke, Moll, Banner. Tutaj testy ADAC: 2004: http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... 70159%230# wyniki z 2002: ![]() |
Autor: | laudan [ pt lis 26, 2004 10:51 pm ] |
Tytuł: | |
outsider pisze: a tak z ciekawości - z jakim akumulatorem wyjeżdżały beczki z fabryki (firma), w S202 miałem oryginlanie Varte i z tego co widze w ASO to też mają tam Varte z nalepką Mercedesa, która powoduje wzrost wartości akumulatora
![]() Najprawdopodobniej Hoppecke. |
Autor: | MercBeginner [ pt lis 26, 2004 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
Jaki największy prąd rozruchowy można osiągnąć w akumulatorze 92Ah? |
Autor: | laudan [ pt lis 26, 2004 10:59 pm ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: Jaki największy prąd rozruchowy można osiągnąć w akumulatorze 92Ah?
A myslisz, ze bedzie wtedy rozrusznik szybciej krecil? >600 chyba nie ma roznicy. Mozna kupic "wzmacniany" rozrusznik. Z 9V wirnikiem i wtedy lepiej kreci, ale jak silniczek ma spore luzy to tez ma klopoty z jego rozkreceniem. Duzo lepsza jest grzalka w blok silnika. Dziala przy najwiekszych mrozach, a poza tym silniczek mniej sie zuzywa. |
Autor: | laudan [ pt lis 26, 2004 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: Jaki największy prąd rozruchowy można osiągnąć w akumulatorze 92Ah?
Co do pradu rozruchowego (cyt. za www.exide.pl): "Należy szczegółowo sprawdzać, według jakiej normy jest mierzony prąd rozruchowy, bowiem w oznaczeniach najczęściej funkcjonują normy zakładowe (ZN), normy niemieckie (DIN) i amerykańskie (SAE). Zakładają one różne warunki pomiaru. I tak np. dla akumulatora o pojemności 55 Ah - prąd rozruchowy według DIN wynosi 266A, a według normy SAE aż 423A. " |
Autor: | MercBeginner [ pt lis 26, 2004 11:18 pm ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: MercBeginner pisze: Jaki największy prąd rozruchowy można osiągnąć w akumulatorze 92Ah? A myslisz, ze bedzie wtedy rozrusznik szybciej krecil? Rozrusznik ma wtedy więcej mocy do dyspozycji. Ale szybciej napewno kręcić nie będzie:) |
Autor: | laudan [ pt lis 26, 2004 11:22 pm ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: Rozrusznik ma wtedy więcej mocy do dyspozycji. Ale szybciej napewno kręcić nie będzie:)
Wlasnie, wiec albo "wzmacniany rozrusznik", albo grzala pomoze (to 2 jest skuteczniejszym rozwiazaniem, ale trzeba miec gdzie sie do pradu podlaczyc i przy duzych mrozach pogrzac min 30 min, ale masz wtedy temp wody okolo 20-40 stopni). |
Autor: | MercBeginner [ pt lis 26, 2004 11:31 pm ] |
Tytuł: | |
THX. Na szczęście jak narazie odpala mi dobrze. Najgorszy wynik to 4 półobroty i kle kle kle kle ![]() Chce mieć spokój jak przyjdą większe mrozy bo teraz te 7 stopni to nie wyznacznik ![]() |
Autor: | laudan [ pt lis 26, 2004 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: THX. Na szczęście jak narazie odpala mi dobrze. Najgorszy wynik to 4 półobroty i kle kle kle kle
![]() Chce mieć spokój jak przyjdą większe mrozy bo teraz te 7 stopni to nie wyznacznik ![]() To jak akumulator dobrze trzyma, to po co chcesz go wymieniac ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MercBeginner [ pt lis 26, 2004 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
Dobrze... ale może być lepiej. 14L/100km to zły wynik. Palił mniej. Wtryski wyraźnie stukają, nawet na gorącym silniku ![]() Dlatego chce to zrobić zanim wydam kasę na głupoty ![]() |
Autor: | laudan [ pt lis 26, 2004 11:36 pm ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: 14L/100km to zły wynik. Palił mniej.
A nie popelniles bledu przy ostanich pomiarach? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |