MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Akumulator 100Ah i ładowanie w W123 240D '81
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9232
Strona 1 z 3

Autor:  MercBeginner [ pt lis 26, 2004 10:12 pm ]
Tytuł:  Akumulator 100Ah i ładowanie w W123 240D '81

Witam!

Mam zamiar kupić nowy akumulator i tu powstaje pytanie:
Czy pojemność 100Ah nie będzie za duża dla alternatora montowanego
z silnikiem 240D z '81?


Drugie pytanie:
Akumulator jakiej firmy będzie najlepszy w cenie do 400zł

Na forum znalazłem takie typowania:
- Bosch
- Varta
- Centra
- Topla
- Hoppecke


Jaki wybrać:
- 88Ah
- 92Ah
- 100Ah


Jaki prąd zwarciowy??

Autor:  outsider [ pt lis 26, 2004 10:17 pm ]
Tytuł: 

Varta 88Ah - mam taki u siebie i jest wszystko OK, za aku płaciłem chyba 250 w sklepie z aku.

Co do 100Ah na zwykłym alternatorze akumulator nigdy do końca się nie naładuje - tak mi kiedyś ktoś powiedział

Autor:  MacKuz [ pt lis 26, 2004 10:44 pm ]
Tytuł: 

Ja do PUZONA zawsze kupowałem akumulatory 100 - 120 Ah i jakos nigdy nie zauwazyłem, żby były niedoładowane, pozatym co to znaczy niedoładowany akumulator ?

Teraz mam Bosha 100Ah od 2 lat i nie narzekam.

Ważny jest jeszcze prąd rozruchowy bateryjki nie tlko pojemność.

Autor:  outsider [ pt lis 26, 2004 10:49 pm ]
Tytuł: 

No właśnie nie wiem co to znaczy niedoładowany - tylko tak usłyszałem :roll:

Miałem Bosch'a teraz mam Varte i Varta lepiej sprawuje się od Bosch'a, a tak z ciekawości - z jakim akumulatorem wyjeżdżały beczki z fabryki (firma), w S202 miałem oryginlanie Varte i z tego co widze w ASO to też mają tam Varte z nalepką Mercedesa, która powoduje wzrost wartości akumulatora ;)

Autor:  laudan [ pt lis 26, 2004 10:50 pm ]
Tytuł:  Re: Akumulator 100Ah i ładowanie w W123 240D '81

Zastanow sie nad Sznajderem 74Ah, prad rozruchowy 680, a wiec pewnie taki sa jak ta 100. Cena to okolo 250PLN, a jak pojdziesz do Piastowa to pewnie bedzie taniej. A jak juz chcesz cos innego to szukaj Hoppecke, Moll, Banner.

Tutaj testy ADAC:

2004: http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... 70159%230#

wyniki z 2002:

Obrazek

Autor:  laudan [ pt lis 26, 2004 10:51 pm ]
Tytuł: 

outsider pisze:
a tak z ciekawości - z jakim akumulatorem wyjeżdżały beczki z fabryki (firma), w S202 miałem oryginlanie Varte i z tego co widze w ASO to też mają tam Varte z nalepką Mercedesa, która powoduje wzrost wartości akumulatora ;)


Najprawdopodobniej Hoppecke.

Autor:  MercBeginner [ pt lis 26, 2004 10:56 pm ]
Tytuł: 

Jaki największy prąd rozruchowy można osiągnąć w akumulatorze 92Ah?

Autor:  laudan [ pt lis 26, 2004 10:59 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
Jaki największy prąd rozruchowy można osiągnąć w akumulatorze 92Ah?


A myslisz, ze bedzie wtedy rozrusznik szybciej krecil? >600 chyba nie ma roznicy. Mozna kupic "wzmacniany" rozrusznik. Z 9V wirnikiem i wtedy lepiej kreci, ale jak silniczek ma spore luzy to tez ma klopoty z jego rozkreceniem. Duzo lepsza jest grzalka w blok silnika. Dziala przy najwiekszych mrozach, a poza tym silniczek mniej sie zuzywa.

Autor:  laudan [ pt lis 26, 2004 11:05 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
Jaki największy prąd rozruchowy można osiągnąć w akumulatorze 92Ah?


Co do pradu rozruchowego (cyt. za www.exide.pl):

"Należy szczegółowo sprawdzać, według jakiej normy jest mierzony prąd rozruchowy, bowiem w oznaczeniach najczęściej funkcjonują normy zakładowe (ZN), normy niemieckie (DIN) i amerykańskie (SAE). Zakładają one różne warunki pomiaru. I tak np. dla akumulatora o pojemności 55 Ah - prąd rozruchowy według DIN wynosi 266A, a według normy SAE aż 423A. "

Autor:  MercBeginner [ pt lis 26, 2004 11:18 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
MercBeginner pisze:
Jaki największy prąd rozruchowy można osiągnąć w akumulatorze 92Ah?


A myslisz, ze bedzie wtedy rozrusznik szybciej krecil?


Rozrusznik ma wtedy więcej mocy do dyspozycji. Ale szybciej napewno kręcić nie będzie:)

Autor:  laudan [ pt lis 26, 2004 11:22 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
Rozrusznik ma wtedy więcej mocy do dyspozycji. Ale szybciej napewno kręcić nie będzie:)


Wlasnie, wiec albo "wzmacniany rozrusznik", albo grzala pomoze (to 2 jest skuteczniejszym rozwiazaniem, ale trzeba miec gdzie sie do pradu podlaczyc i przy duzych mrozach pogrzac min 30 min, ale masz wtedy temp wody okolo 20-40 stopni).

Autor:  MercBeginner [ pt lis 26, 2004 11:31 pm ]
Tytuł: 

THX. Na szczęście jak narazie odpala mi dobrze. Najgorszy wynik to 4 półobroty i kle kle kle kle :) na starym akumulatorze.

Chce mieć spokój jak przyjdą większe mrozy bo teraz te 7 stopni to
nie wyznacznik :)

Autor:  laudan [ pt lis 26, 2004 11:32 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
THX. Na szczęście jak narazie odpala mi dobrze. Najgorszy wynik to 4 półobroty i kle kle kle kle :) na starym akumulatorze.

Chce mieć spokój jak przyjdą większe mrozy bo teraz te 7 stopni to
nie wyznacznik :)


To jak akumulator dobrze trzyma, to po co chcesz go wymieniac [zlosnik] ? Poza tym jak dobrze pali w mrozy to i koncowki sa ok [oczko] Ech, nadgorliwosc gorsza jest od... [smiech] A co do grzaly to nie tylko pomoc przy odpalaniu, ale takze srodek na mniejsze zuzycie silniczka:)

Autor:  MercBeginner [ pt lis 26, 2004 11:35 pm ]
Tytuł: 

Dobrze... ale może być lepiej.

14L/100km to zły wynik. Palił mniej.
Wtryski wyraźnie stukają, nawet na gorącym silniku :(
Dlatego chce to zrobić zanim wydam kasę na głupoty :)

Autor:  laudan [ pt lis 26, 2004 11:36 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
14L/100km to zły wynik. Palił mniej.


A nie popelniles bledu przy ostanich pomiarach?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/