MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ASB wariuje - HELP!!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9242
Strona 1 z 1

Autor:  inż. Mamoń [ sob lis 27, 2004 7:11 pm ]
Tytuł:  ASB wariuje - HELP!!!

Witam

Poniuchalem juz troche w archiwum, ale jakos nie natrafilem na posta opisujacego to zdarzenie...
Sprawa dotyczy W201 2.6E z ASB
Po rozgrzaniu cos dziwnego dzieje sie ze skrzynia.
Ruszam, skrzynia ladnie zmienia begi w gore, az dojdzie do 3? 4? biegu. Objawy sa takie, jakby ktos w czasie jazdy nagle wciskal sprzeglo - silnik wyje na wysokich obrotach, a skrzynia nie ciagnie auta. Gdy obrotomierz dojdzie do 6 krpm bieg jakby zaskakuje. Nie jestem pewien, czy to 3 czy 4 bieg bo bylo warunki raczej srednie na takie proby, ale wydaje mi sie, ze to 4 bieg - przelozenie wybieraka na 3 uspokaja caly zestaw...
Co to moze byc i z jakimi kosztami naprawy trzeba sie liczyc???
Ile moze kosztowac sprawna, uzywana ASB???


Pozdrawiam

Autor:  gelanda [ sob lis 27, 2004 8:47 pm ]
Tytuł: 

Zuzyly sie tarczki ostatniego pakietu, tego od strony walu napedowego.
Koszt tarczek to ok 100zl + uszczelka + filtr + olej + ewentualnie wymiana innych tarczek, ktore wskazuja na zblizajacy sie koniec.
Jesli masz gdzie oraz czujesz sie nasilach, probuj sam, wbrew pozorom nie jest to takie trudne.
ja robile to juz kilka razy i zawsze jest ok.

Autor:  marcin280e [ sob lis 27, 2004 10:26 pm ]
Tytuł: 

gelanda pisze:
Zuzyly sie tarczki ostatniego pakietu, tego od strony walu napedowego.

Niekoniecznie jeżeli 4 bieg jest zapinany a jeżeli nie to być może sprzęgło K2/4 uległo spaleniu.

gelenda pisze:
Koszt tarczek to ok 100zl + uszczelka + filtr + olej + ewentualnie wymiana innych tarczek, ktore wskazuja na zblizajacy sie koniec.

To trochę za malo po otwarciu skrzyni potrzebny będzie zestaw uszczelnień.
gelanda pisze:
Jesli masz gdzie oraz czujesz sie nasilach, probuj sam, wbrew pozorom nie jest to takie trudne.
ja robile to juz kilka razy i zawsze jest ok.

Jeżeli jest ok to dlaczego robisz to już kilka razy?
Myśle że usuwasz skutki a nie przyczyny awarii skrzyni przyczyną jest zapewne przycinanie sie zaworów w plycie sterującej spowodowane zanieczyszczeniem pyłem potarczkowym i eksploatacyjnym zużyciem skrzyni.
W skrzyniach typu W4A020 bardzo rzadko ulegają spaleniu sprzęgła dość częstą awarią jest natomiast zrywanie się czy też wycieranie się tylnej taśmy hamulcowej -skutkiem tego auto wogóle nie jedzie do przodu.

Autor:  gelanda [ pn lis 29, 2004 11:00 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Niekoniecznie jeżeli 4 bieg jest zapinany a jeżeli nie to być może sprzęgło K2/4 uległo spaleniu


W 90% przypadków bylo tak jak napisalem, ale nie wykluczam, ze racje mozesz miec i ty.

Cytuj:
To trochę za malo po otwarciu skrzyni potrzebny będzie zestaw uszczelnień.


Uszczelka przodu i tylu, sa one papierowe i nigdy mi sie nie zniszczyly, ew uszczelniacze teflonowe w srodku, ale koszty tego sa prawie pomijalne.

Cytuj:
Jeżeli jest ok to dlaczego robisz to już kilka razy?


Nie robilem zadnej skrzyni kilka razy, tylko robilem kilka skrzyn, wszystkie dzialaja poprawnie. jedynie swoja roblem drugi raz poniewaz pozyczylem samochod koledze i skrzynia splonela w srodku ( nawet plastiki sie stopily) po intensywnej dlugiej jezdzie w piachu.

Cytuj:
Myśle że usuwasz skutki a nie przyczyny awarii skrzyni przyczyną jest zapewne przycinanie sie zaworów w plycie sterującej spowodowane zanieczyszczeniem pyłem potarczkowym i eksploatacyjnym zużyciem skrzyni.


Tu masz racje, jako ze mamy dwa samochody z silnikami M117 i obydwa jezdza w terenie to przycinanie zaworow wystepuje po utopieiu samochodu, a niestety automaty nie lubia wody, szczegolnie z mulem.

Cytuj:
skrzyniach typu W4A020 bardzo rzadko ulegają spaleniu sprzęgła dość częstą awarią jest natomiast zrywanie się czy też wycieranie się tylnej taśmy hamulcowej -skutkiem tego auto wogóle nie jedzie do przodu.


Znam tylko skrzynie od M117 i faktycznie tam tez tylny hamulec (ten od strony walu napedowego) tez wyciera sie najszybciej, ale jest on odpowiedzialny tylko za bieg pierwszy i trzeci, drugi i czwarty bieg nadal beda dzialac i to jest sprawdzone.

jakby nie patrzec skrzynie inz.Mamonia trzeba rozebrac, wymyc, zweryfikowac co sie uszkodzilo, zakupic nowe czesci, wymyc sterownik, ladnie poskladac i smigac.
Jednak puki nie rozbierzesz to sie nie dowiesz co padlo i czy warto remontowac. Polecam sprobowac remontu we wlasnym zakresie bo naprawde sie da.

Autor:  JaKon [ wt lis 30, 2004 1:27 pm ]
Tytuł:  Re: ASB wariuje - HELP!!!

inż. Mamoń pisze:
Witam


Ruszam, skrzynia ladnie zmienia begi w gore, az dojdzie do 3? 4? biegu. Objawy sa takie, jakby ktos w czasie jazdy nagle wciskal sprzeglo - silnik wyje na wysokich obrotach, a skrzynia nie ciagnie auta. . Nie jestem pewien, czy to 3 czy 4 bieg bo bylo warunki raczej srednie na takie proby, ale wydaje mi sie, ze to 4 bieg - przelozenie wybieraka na 3 uspokaja caly zestaw...
Co to moze byc i z jakimi kosztami naprawy trzeba sie liczyc???
Ile moze kosztowac sprawna, uzywana ASB???


Pozdrawiam




Ja mam podobne objawy w W110. Ale tylko przez 10-15 minut jak jest zimny a potem juz jest idealnie... I co wy na to? A może w W110 to norma ze wzgledu na wiek??? Podkreslam ze ma 80Kkm przebiegu. No i napewno nie zmienie skrzyni...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/