MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 13, 2025 2:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 20, 2004 2:22 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Od pewnego czasu zauważyłem niepokojącą się tendencję do podnoszenia się temperatury silnika... Wystarczy, ze choćby na chwilę auto stanie w korku lub zatrzymam się gdzieś z włączonym silnikiem to temperatura rośnie do ok 100 stopni - wystarczy chwla po ruszeniu i temperatura spada do normalnego poziomu... Troszkę mnie to martwi - gdzie szukać przyczyny ?? Co i jak sprawdzać ?? Poza tym przyuważyłem też problem z ogrzewaniem wnętrza - czasem zdarza się że jakby nie załapie grzanei tzn. silnik ciepły, pokrętło ustawione na maxa, a i tak nadal leci chłodne powietrze... A z czym to powiązac ???

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 2:25 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
-mało plynu
-wydajnośc pompy plynu chłodzącego

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 2:27 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
marcin280e pisze:
-mało plynu
-wydajnośc pompy plynu chłodzącego


Jutro rzucę okiem na poziom... Jak sprawdzić czy jest dobrze czy źle ?? :oops:

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 2:30 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Płyn powinien być widoczny po zdjęciu korka od chłodnicy [zlosnik]
Sprawdz na zimnym silniku oczywiście...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 2:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
odkrecisz korek i zobaczysz czy widac cos mokrego:)) poza tym jest taka miarka ktora na pewno zobaczysz.... hmmm moze tez byc ze termostat Ci sie przycina.... ale skoro mowisz ze jak ruszasz to od razu jest ok to rzeczywiscie albo za malo plynu albo cos z pompa...

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 2:37 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
dobrzan pisze:
odkrecisz korek i zobaczysz czy widac cos mokrego:)) poza tym jest taka miarka ktora na pewno zobaczysz.... hmmm moze tez byc ze termostat Ci sie przycina.... ale skoro mowisz ze jak ruszasz to od razu jest ok to rzeczywiscie albo za malo plynu albo cos z pompa...


Dokłądnie - jak tylko ruszę to dosłownie wskazówka leci w dół... Gorzej bedzie jak w większy korek się wpakuję choć dotychczas wskazówka tych 100 stopni nie pokonała...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 2:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
hmmmmmm jesli za malo plynu to trudno teraz wyczuc jakby sie zachowywal.. moze byc tak jak masz ale moim zdaniem predzej bedzie sie grzal w takim wypadku caly czas.. moze cos z pompa wody.... zasyfiony wirnik i nie ma juz takiej wydajnosci......

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 2:48 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie tak się ocś obawiam, że na samym płynie to to się nie skończy... Jaki jest koszt tej pompy ???

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 2:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
oo do benzyny to Ci nei powiem:( wiem ze do diesla nowa kosztuje ok 100 zl...

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 11:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
A wentylator dobrze Ci chłodzi?Może być też przyrośnięty układ chłodzenia.

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 1:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Pompa do silnika M110 kosztuje ok 90-100 zł, więc myślę, że do twojego podobnie. Moim zdaniem może być jeszcze zasyfiona chłodnica, jej regeneracja kosztuje ok 300-500 zł.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 11:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Witam po długiej nieobecności. W mojej 300D mam nowiutką pompę i dokładnie te same objawy. Termostat też sprawdzałem w garnku na gazie [zlosnik]

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 3:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
W mojej 240D były takie same objawy.
Cały czas równiutko 100 stopni. Po zwiększeniu obrotów silnika, a co za tym idzie - wentylatora temperatura spadała do 90 stopni (latem).
Zimą może spadać jeszcze niżej.

Dlatego stawiam na termostat.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 1:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Kiedyś ktoś z forumowiczów znalazł jakiś specyfik, którego wypicie było nawet dyskutowane ;) [zlosnik]

W "praniu" wyszło, że jest to odkamieniacz do chłodnic. [zlosnik]
Zdecydowanie nie jest to rozwiązanie idelealne, ale może troche poprawić kulturę pracy ukł. chłodzenia. Można też zalać, pojeździć i zmienic płyn na nowy.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 2:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Logicznie myśląc pompa na wolnych nie daje takiego obiegu. dopiero po wkręceniu go na obroty ma jakieś ciśnienie i wymienia płyn. Ale najpierw sprawdź poziom i ... to już moje pytanie: oprócz pokręteł jest jakiś kurek w komorze silnika odcinający chłodziwoo od nagrzewnicy?

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl