MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] dziwne zachowania ASB - pomocy!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9356
Strona 1 z 1

Autor:  Kiler [ czw gru 02, 2004 11:55 pm ]
Tytuł:  [W123] dziwne zachowania ASB - pomocy!

Zauważyłem ostatnio nasilające się dziwne zachowania skrzyni automatycznej w mojej W123 2.4D co baaardzo mnie zmartwiło :(

1. Skrzynia przy normalnym przyśpieszaniu (na pół gazie) zaczyna odpuszczać momentami nabieranie prędkości (zdarza sie to częściej "między biegami") i samochód wchodzi na obroty nie przyśpieszając (efekt spalonego sprzęgła?)

2. Przy przyśpieszaniu od zera (na pełnym gazie) zaczyna o wiele póżniej zmieniać biegi niż kiedyś (zmiana biegu z 3 na 4 zdarza sie nawet przy 100km/h!!! - gdzie kiedyś było to przy około 80km/h)

Skrzynia miała zmieniany olej 2500km temu (wlano FEBI i zmieniono filtr oleju)

Czy usterka tkwi w regulacji? Czy może tarcze sprzęgłowe zużyły się ?
A może problem tkwi w podciśnieniu ??

Nie jestem mechanikiem, moge tylko gdybać :(
Czy ktoś przerabiał podobne problemy ? Prosze o pomoc. :(




Pozdrawiam

Autor:  Maximus [ pt gru 03, 2004 2:03 am ]
Tytuł: 

>Skrzynia miała zmieniany olej 2500km temu (wlano FEBI i zmieniono >filtr oleju)

Febi?? :o :o :o A ta firma robi wogole jakies oleje :o ? Jesli tak, to czy pisalo na nim "Dextron II" lub "Dextron III" ? (IMHO lepiej Dextron II do starszej skrzyni)

>Czy usterka tkwi w regulacji? Czy może tarcze sprzęgłowe zużyły się ?
>A może problem tkwi w podciśnieniu ??

Lepiej, zeby tak (czytaj: taniej [zlosnik] ). Lecz byc moze tarczki przy "kupplungach" juz sa sporo wyrobione (efekt: przy zmianie biegu wzrost obrotow i po chwili zaskakuje), lub tez peknieta jest membrana i puszcza olej (efekt: zmiana biegu nastepuje z wyraznym szarpnieciem - co prawda tutaj tak samo objawiaja sie luzy na przegubach walu napedowego)

Proponuje najpierw sprawdzic obwod podcisnienia miedzy vacuum-pompa a skrzynia, czy gdzies nie ucieka. Czyli trza od tego obwodu poodlaczac co zbedne (np. regulacje swiatel, zaglowki, gaszenie silnika, itp. pisze przykladowo, nie wiem jak jest u Ciebie, chodzi tylko o to aby wyeliminowac nieszczelnosci - gdzies mi sie poniewiera WIS do w123 na plytce CD, tam wlasnie sa rozrysowane schematy podcisnienia (i nie tylko)do roznych modeli beczek, wiec jakbys potrzebowal to daj znac na priv) i pozaslepiac. Przejedz sie tak autem i sprawdz czy cos sie zmienilo w skrzyni.
Jesli nie pomoze, to zerknij na http://www.automat.pl/infoserwis/index.html - tam jest opisany proces regulacji cisnienia modulacji. Jedz - uzbrojony w ta wiedze [zlosnik] - do majstra od ASB i niech ci posprawdza cisnienie sterowania i ewentualnie ustawi cisnienie modulacji. Jesli to nie pomoze to ewidentnie skrzynia juz powoli umiera. Remont jest oczywiscie mozliwy, lecz z punktu widzenia ekonomii nieoplacalny. Lepiej poszukac uzywki w dobrym stanie.

Pozdr.

Autor:  _me: how_ [ pt gru 03, 2004 9:32 am ]
Tytuł:  Re: Dziwne zachowania skrzyni automatycznej w W123 - pomocy!

Szukanie nieszczelności w podciśnieniu to dobra rada. W trzęsącym się dieslu kable potrafią same wyskoczyć z trójników, ale rzadko kiedy się przecierają, bo raczej nie mają o co.

A o tym, jak bardzo to jest ze sobą sprzężone niech śwaidczy fakt, że w Kartoflu 240D autom. skrzynia chodzi bez zarzutu, a poruszenie pokrętła od regulacji świateł skutkuje redukcją jak po wciśnięciu kick'a i za nic nie mogę wykminić dlaczego :o .

Zakładając, że nic nie ruszałeś & nie przekładałeś i wszystkie trzy kable na pokrywie zaworów masz dobrze podpięte (pierwszy, zawracający do skrzyni, dwa do pompy w dobrej kolejności) proponuję przyjrzeć się plastykowemu trójnikowi. To najczęstsza przyczyna kłopotów, a koszt 30 zł na szrocie.


Jest kilka fałszywych kombinacji podłaczenia, przy których auto zgasisz bez problemu kluczykiem, a biegi będą przekładać się z opóżnieniem i wyraźnie inny sposób.

Obrazek

Autor:  Kiler [ pt gru 03, 2004 11:47 pm ]
Tytuł: 

nic jeszcze nie grzebałem i nie przekłądałem tym bardziej żadnych wężyków ;)

nie pozostaje mi nic innego jak przejrzeć i wymienić wężyki podciśnienia(plastikowe?) i ewentualnie złączki

(odrzucam uszkodzenie mechaniczne wewnątrz skrzyni ponieważ zaczeła gorzej pracować prawie z dnia na dzień)

dociskanie wężyków w łączeniach nic nie pomogło - już próbowałem ;)

dzięki za link do stronki o automatach!
bardzo dziękuje za porady, napewno sie przydały :) przynajmniej wiem w co uderzać :)


Jeszcze jedno pytanko do kumatych w temacie:

w miejscu gdzie do skrzyni wchodzi plastikowy wężyk podciśnieniowy, po wyciągnieciu kapselka z wężykiem jest regulacja (mozna sobie kręcić ;) )
czy to jest regulacja od częstotliwości przełączania biegów , płynności działania czy jeszcze czegoś innego?? jeszcze nie ruszałem i wolałbym nie :P ale jesli miało by pomóc... czy ktoś wie do czego to ?? :)





pozdrawiam

Autor:  Sebian [ sob gru 04, 2004 8:43 am ]
Tytuł: 

Kiler pisze:
dzięki za link do stronki o automatach!
bardzo dziękuje za porady, napewno sie przydały :) przynajmniej wiem w co uderzać :)


To jeszcze ja dorzucę swój pomysł, bo miałem niezłe jazdy z pracą i synchronizacją ASB. Kombinowałem z podciśnieniem, regulowałem itd. Okazało się, że problem tkwił w zespole cięgien gazu. Były na tyle wyrobione, że ASB niewłaściwie reagowała na ruchy linki gazu - to za późno, to odpuszczała itp. Poza tym auto było strasznie ociężałe i zamulone. Po wymianie cięgien rak ręką odjął: skrzynia została wyregulowana, zaczeła właściwie reagować na ruch linki gazu, a auto stało się niezwykle zrywne i szybkie. Pisałem już o tym w wątku "Eminencja do remontu". Może i u Ciebie tkwi przyczyna w czymś takim?

Pozdrawiam [usmiech]

Autor:  Kiler [ czw gru 09, 2004 2:48 pm ]
Tytuł: 

PROBLEM ROZWIAZANY!!! :) ciesze sie strasznie że to nic poważnego, okazało się że zaworek który łączy 3 wężyki podciśnieniowe na pokrywie zaworów wziął sobie wolne :)

podobno to częsta usterka? tak słyszałem... żebym wsześniej usłyszał nie musiałbym trzęść portkami :P


zachowania skrzyni wróciły do normy, zupełny spokój :D

pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za porady

Autor:  _me: how_ [ czw gru 09, 2004 3:14 pm ]
Tytuł: 

Kiler pisze:
podobno to częsta usterka? tak słyszałem... żebym wsześniej usłyszał nie musiałbym trzęść portkami :P

zachowania skrzyni wróciły do normy, zupełny spokój :D




:-?

Wystarczyło przeczytać uważniej fgarment, w którym napisałem:

Zakładając, że nic nie ruszałeś & nie przekładałeś i wszystkie trzy kable na pokrywie zaworów masz dobrze podpięte (pierwszy, zawracający do skrzyni, dwa do pompy w dobrej kolejności) proponuję przyjrzeć się plastykowemu trójnikowi. To najczęstsza przyczyna kłopotów, a koszt 30 zł na szrocie.

Ale najważniejsze, że ASB już działa jak powinna [ok] .

Autor:  gieniek [ pn kwie 03, 2006 2:29 pm ]
Tytuł: 

he, mam problema, moj trojnik jest dobry, ale modulator ktory jest przymocowany do pompy wtryskowej chyba przepuszcza powietrze,
w modulatorze są 3 wyjscia pod weze podcisnienia, 2 na górze w czerwonym jakby korku, i jeden z boku, te dwa na górze są w poządku, natomiast jak podłączyłem przewód podcisnienia do tego bocznego i sprawdzałem szczelnosc wdmuchując powietrze, to wyczułem ze powietrze uchodzi w miejscu, gdzie jest pokretło ktore jest sterowane wystającą srubą z pompy wtryskowej, według mnie tak nie powinno byc, wiec mam pytanie, czy to sie da jakos zregenerowac, czy trzeba dokupic taki modulator

Dodano po 2 minutach.:

aha, i mam jeszcze jedną prosbe, jezeli ktos mogłby przetłumaczyc te oznaczenia ze schamatu powyzej na polski to bybym wdzieczny, ja nigdy nie miałem doczynienia z niemieckim i mysle ze ktos kto miał szybciej przetłumaczy niz ja to gdzies rzetłumacze

Autor:  lysy62 [ wt wrz 12, 2006 11:52 am ]
Tytuł: 

nie jestem wybredny ale taki rysunek mam ale z czym sie to je tego nie wiem gdyz jest to tylko i wylacznie jeden z obwodow zalezy mi na calym schemacie poczawszy od p-py podcisnieniowej poprzez wylacznik zaplonu az do podlaczenia skrzyni biegow

Autor:  bobasspr [ śr sty 28, 2009 9:59 pm ]
Tytuł: 

Podpinam się pod temat ponieważ nie można nigdzie znaleźć informacji o tych wężykach i deklu z zaworów. Kolego (me: how) - Proszę pomóż. Wyjaśnij gdzie te wężyki idą. U nas jest ich tylko 3 a na Twoim rysunku 6 :)
Tak to mniej wiecej u mnie wygląda. O góry jest tylko ten zaworek w którym wężyki są "połączone"

Obrazek

Autor:  beraphael [ ndz cze 14, 2009 8:39 am ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Kiler pisze:
podobno to częsta usterka? tak słyszałem... żebym wsześniej usłyszał nie musiałbym trzęść portkami :P

zachowania skrzyni wróciły do normy, zupełny spokój :D




:-?

Wystarczyło przeczytać uważniej fgarment, w którym napisałem:

Zakładając, że nic nie ruszałeś & nie przekładałeś i wszystkie trzy kable na pokrywie zaworów masz dobrze podpięte (pierwszy, zawracający do skrzyni, dwa do pompy w dobrej kolejności) proponuję przyjrzeć się plastykowemu trójnikowi. To najczęstsza przyczyna kłopotów, a koszt 30 zł na szrocie.

Ale najważniejsze, że ASB już działa jak powinna [ok] .


Czyli, że skoro w ostatnim czasie trójnik był wymieniany, mogło się okazać, że mechanik źle go podłączył. Właśnie po tej operacji zauważyłem szarpanie skrzyni.

Autor:  radek_de [ pt lis 13, 2009 5:35 pm ]
Tytuł: 

Witam, mam pytanie, za regulację czego odpowiedzialny jest ten element przy pompie wtryskowej, do którego dochodzą trzy przewody podciśnienia? Za stopień podciśnienia dostarczanego do skrzyni? Bo widzę że można nim obracać w prawo i lewo.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/