MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] dziwne zachowania ASB - pomocy! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9356 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kiler [ czw gru 02, 2004 11:55 pm ] |
Tytuł: | [W123] dziwne zachowania ASB - pomocy! |
Zauważyłem ostatnio nasilające się dziwne zachowania skrzyni automatycznej w mojej W123 2.4D co baaardzo mnie zmartwiło ![]() 1. Skrzynia przy normalnym przyśpieszaniu (na pół gazie) zaczyna odpuszczać momentami nabieranie prędkości (zdarza sie to częściej "między biegami") i samochód wchodzi na obroty nie przyśpieszając (efekt spalonego sprzęgła?) 2. Przy przyśpieszaniu od zera (na pełnym gazie) zaczyna o wiele póżniej zmieniać biegi niż kiedyś (zmiana biegu z 3 na 4 zdarza sie nawet przy 100km/h!!! - gdzie kiedyś było to przy około 80km/h) Skrzynia miała zmieniany olej 2500km temu (wlano FEBI i zmieniono filtr oleju) Czy usterka tkwi w regulacji? Czy może tarcze sprzęgłowe zużyły się ? A może problem tkwi w podciśnieniu ?? Nie jestem mechanikiem, moge tylko gdybać ![]() Czy ktoś przerabiał podobne problemy ? Prosze o pomoc. ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Maximus [ pt gru 03, 2004 2:03 am ] |
Tytuł: | |
>Skrzynia miała zmieniany olej 2500km temu (wlano FEBI i zmieniono >filtr oleju) Febi?? ![]() ![]() ![]() ![]() >Czy usterka tkwi w regulacji? Czy może tarcze sprzęgłowe zużyły się ? >A może problem tkwi w podciśnieniu ?? Lepiej, zeby tak (czytaj: taniej ![]() Proponuje najpierw sprawdzic obwod podcisnienia miedzy vacuum-pompa a skrzynia, czy gdzies nie ucieka. Czyli trza od tego obwodu poodlaczac co zbedne (np. regulacje swiatel, zaglowki, gaszenie silnika, itp. pisze przykladowo, nie wiem jak jest u Ciebie, chodzi tylko o to aby wyeliminowac nieszczelnosci - gdzies mi sie poniewiera WIS do w123 na plytce CD, tam wlasnie sa rozrysowane schematy podcisnienia (i nie tylko)do roznych modeli beczek, wiec jakbys potrzebowal to daj znac na priv) i pozaslepiac. Przejedz sie tak autem i sprawdz czy cos sie zmienilo w skrzyni. Jesli nie pomoze, to zerknij na http://www.automat.pl/infoserwis/index.html - tam jest opisany proces regulacji cisnienia modulacji. Jedz - uzbrojony w ta wiedze ![]() Pozdr. |
Autor: | _me: how_ [ pt gru 03, 2004 9:32 am ] |
Tytuł: | Re: Dziwne zachowania skrzyni automatycznej w W123 - pomocy! |
Szukanie nieszczelności w podciśnieniu to dobra rada. W trzęsącym się dieslu kable potrafią same wyskoczyć z trójników, ale rzadko kiedy się przecierają, bo raczej nie mają o co. A o tym, jak bardzo to jest ze sobą sprzężone niech śwaidczy fakt, że w Kartoflu 240D autom. skrzynia chodzi bez zarzutu, a poruszenie pokrętła od regulacji świateł skutkuje redukcją jak po wciśnięciu kick'a i za nic nie mogę wykminić dlaczego ![]() Zakładając, że nic nie ruszałeś & nie przekładałeś i wszystkie trzy kable na pokrywie zaworów masz dobrze podpięte (pierwszy, zawracający do skrzyni, dwa do pompy w dobrej kolejności) proponuję przyjrzeć się plastykowemu trójnikowi. To najczęstsza przyczyna kłopotów, a koszt 30 zł na szrocie. Jest kilka fałszywych kombinacji podłaczenia, przy których auto zgasisz bez problemu kluczykiem, a biegi będą przekładać się z opóżnieniem i wyraźnie inny sposób. ![]() |
Autor: | Kiler [ pt gru 03, 2004 11:47 pm ] |
Tytuł: | |
nic jeszcze nie grzebałem i nie przekłądałem tym bardziej żadnych wężyków ![]() nie pozostaje mi nic innego jak przejrzeć i wymienić wężyki podciśnienia(plastikowe?) i ewentualnie złączki (odrzucam uszkodzenie mechaniczne wewnątrz skrzyni ponieważ zaczeła gorzej pracować prawie z dnia na dzień) dociskanie wężyków w łączeniach nic nie pomogło - już próbowałem ![]() dzięki za link do stronki o automatach! bardzo dziękuje za porady, napewno sie przydały ![]() ![]() Jeszcze jedno pytanko do kumatych w temacie: w miejscu gdzie do skrzyni wchodzi plastikowy wężyk podciśnieniowy, po wyciągnieciu kapselka z wężykiem jest regulacja (mozna sobie kręcić ![]() czy to jest regulacja od częstotliwości przełączania biegów , płynności działania czy jeszcze czegoś innego?? jeszcze nie ruszałem i wolałbym nie ![]() ![]() pozdrawiam |
Autor: | Sebian [ sob gru 04, 2004 8:43 am ] |
Tytuł: | |
Kiler pisze: dzięki za link do stronki o automatach!
bardzo dziękuje za porady, napewno sie przydały ![]() ![]() To jeszcze ja dorzucę swój pomysł, bo miałem niezłe jazdy z pracą i synchronizacją ASB. Kombinowałem z podciśnieniem, regulowałem itd. Okazało się, że problem tkwił w zespole cięgien gazu. Były na tyle wyrobione, że ASB niewłaściwie reagowała na ruchy linki gazu - to za późno, to odpuszczała itp. Poza tym auto było strasznie ociężałe i zamulone. Po wymianie cięgien rak ręką odjął: skrzynia została wyregulowana, zaczeła właściwie reagować na ruch linki gazu, a auto stało się niezwykle zrywne i szybkie. Pisałem już o tym w wątku "Eminencja do remontu". Może i u Ciebie tkwi przyczyna w czymś takim? Pozdrawiam ![]() |
Autor: | Kiler [ czw gru 09, 2004 2:48 pm ] |
Tytuł: | |
PROBLEM ROZWIAZANY!!! ![]() ![]() podobno to częsta usterka? tak słyszałem... żebym wsześniej usłyszał nie musiałbym trzęść portkami ![]() zachowania skrzyni wróciły do normy, zupełny spokój pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za porady |
Autor: | _me: how_ [ czw gru 09, 2004 3:14 pm ] |
Tytuł: | |
Kiler pisze: podobno to częsta usterka? tak słyszałem... żebym wsześniej usłyszał nie musiałbym trzęść portkami
![]() zachowania skrzyni wróciły do normy, zupełny spokój ![]() Wystarczyło przeczytać uważniej fgarment, w którym napisałem: Zakładając, że nic nie ruszałeś & nie przekładałeś i wszystkie trzy kable na pokrywie zaworów masz dobrze podpięte (pierwszy, zawracający do skrzyni, dwa do pompy w dobrej kolejności) proponuję przyjrzeć się plastykowemu trójnikowi. To najczęstsza przyczyna kłopotów, a koszt 30 zł na szrocie. Ale najważniejsze, że ASB już działa jak powinna ![]() |
Autor: | gieniek [ pn kwie 03, 2006 2:29 pm ] |
Tytuł: | |
he, mam problema, moj trojnik jest dobry, ale modulator ktory jest przymocowany do pompy wtryskowej chyba przepuszcza powietrze, w modulatorze są 3 wyjscia pod weze podcisnienia, 2 na górze w czerwonym jakby korku, i jeden z boku, te dwa na górze są w poządku, natomiast jak podłączyłem przewód podcisnienia do tego bocznego i sprawdzałem szczelnosc wdmuchując powietrze, to wyczułem ze powietrze uchodzi w miejscu, gdzie jest pokretło ktore jest sterowane wystającą srubą z pompy wtryskowej, według mnie tak nie powinno byc, wiec mam pytanie, czy to sie da jakos zregenerowac, czy trzeba dokupic taki modulator Dodano po 2 minutach.: aha, i mam jeszcze jedną prosbe, jezeli ktos mogłby przetłumaczyc te oznaczenia ze schamatu powyzej na polski to bybym wdzieczny, ja nigdy nie miałem doczynienia z niemieckim i mysle ze ktos kto miał szybciej przetłumaczy niz ja to gdzies rzetłumacze |
Autor: | lysy62 [ wt wrz 12, 2006 11:52 am ] |
Tytuł: | |
nie jestem wybredny ale taki rysunek mam ale z czym sie to je tego nie wiem gdyz jest to tylko i wylacznie jeden z obwodow zalezy mi na calym schemacie poczawszy od p-py podcisnieniowej poprzez wylacznik zaplonu az do podlaczenia skrzyni biegow |
Autor: | bobasspr [ śr sty 28, 2009 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
Podpinam się pod temat ponieważ nie można nigdzie znaleźć informacji o tych wężykach i deklu z zaworów. Kolego (me: how) - Proszę pomóż. Wyjaśnij gdzie te wężyki idą. U nas jest ich tylko 3 a na Twoim rysunku 6 ![]() Tak to mniej wiecej u mnie wygląda. O góry jest tylko ten zaworek w którym wężyki są "połączone" ![]() |
Autor: | beraphael [ ndz cze 14, 2009 8:39 am ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Kiler pisze: podobno to częsta usterka? tak słyszałem... żebym wsześniej usłyszał nie musiałbym trzęść portkami ![]() zachowania skrzyni wróciły do normy, zupełny spokój ![]() Wystarczyło przeczytać uważniej fgarment, w którym napisałem: Zakładając, że nic nie ruszałeś & nie przekładałeś i wszystkie trzy kable na pokrywie zaworów masz dobrze podpięte (pierwszy, zawracający do skrzyni, dwa do pompy w dobrej kolejności) proponuję przyjrzeć się plastykowemu trójnikowi. To najczęstsza przyczyna kłopotów, a koszt 30 zł na szrocie. Ale najważniejsze, że ASB już działa jak powinna ![]() Czyli, że skoro w ostatnim czasie trójnik był wymieniany, mogło się okazać, że mechanik źle go podłączył. Właśnie po tej operacji zauważyłem szarpanie skrzyni. |
Autor: | radek_de [ pt lis 13, 2009 5:35 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, mam pytanie, za regulację czego odpowiedzialny jest ten element przy pompie wtryskowej, do którego dochodzą trzy przewody podciśnienia? Za stopień podciśnienia dostarczanego do skrzyni? Bo widzę że można nim obracać w prawo i lewo. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |