MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 10:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: kompresja w 107
Post: ndz lis 14, 2004 3:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2004 6:15 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Kraków
Witam,
Bawię się w mierzenie kompresji w mojej 107 (silnik 116 - 350), sprawdziłem na razie 4 cylindry wyszło 9 (miernik mam w kg na cm2), ale tak naprawdę nie wiem ile powinno być.
Dajcie znać, jeśli macie jakieś informacje ba ten temat.
Przy okazji podaje nr silnika, może można wyciągnąć z niego jakieś informacje - 11698512010051
Pozdrawiam,

_________________
DB 107 350 SLC z 1979
pozdrowienia z Krakowa


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 14, 2004 5:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Najprawdopodobniej silnik z hydraliczną regulacją luzów.

Cisnienie na cylindrach powinno wynosić modelowo 12-13 atm., z różnicami nie większymi niż 1 atm.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 4:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2004 6:15 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Kraków
Wookee pisze:
Najprawdopodobniej silnik z hydraliczną regulacją luzów.

Cisnienie na cylindrach powinno wynosić modelowo 12-13 atm., z różnicami nie większymi niż 1 atm.


takie dane nie wyglądają dla mnie zbyt przychylnie.
pogrzebałem trochę i znalazłem to:

Compression ratio 9,5; since 02.76: 9,0 .
jak ma się zatem stopień sprężania do kompresji?

_________________
DB 107 350 SLC z 1979

pozdrowienia z Krakowa


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 5:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Stopień sprężania jest liczbą bezwymiarową, mówiącą o tym jaki jest stosunek objętości nad tłokiem gdy jest on w dolnym położeniu do objętości całej komory spalania.

Ciśnienie sprężania określa jakie jest ciśnienie wywierane na pewną powierzchnię przez poruszający się cylinder, jest to wielkoś mierzona np w atm.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 16, 2004 12:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
Od 12 do 14 jest bardzo dobrze
Od 9 do 12 jest Ok.
8,5 i mniej - remont !

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 4:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Merc W107 pisze:
Od 12 do 14 jest bardzo dobrze
Od 9 do 12 jest Ok.
8,5 i mniej - remont !

Znaczy się powtórzę się ;) , ale najpierw nafta i nagar pa pa. Miałem jeden chyba nawet na 7 (trzeba by pogrzebać w archiwum), teraz mam wszystkie na 13 [cool]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 6:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2004 6:15 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Kraków
kupiłem nowy miernik kompresji i pomierzyłem wszystko jeszcze raz.
na wszystkich cylindrach miałem pomiędzy 11 a 11,2 poza jednym na którym było 10,2.
już po pomiarze całości dowiedziałem się, że podczas pomiaru kompresji należy naciskać pedał gazu, więc cała zabawa czeka mnie kolejny raz.

_________________
DB 107 350 SLC z 1979

pozdrowienia z Krakowa


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 6:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2004 6:15 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Kraków
pomierzyłem jeszcze raz teraz zgodnie ze sztuką - na zimnym silniku, przy dobrze naładowanym akumulatorze, z naciśniętym pedałem gazu. kompresja od 11,7 at na jednym do 12 - 12,2 na pozostałych

_________________
DB 107 350 SLC z 1979

pozdrowienia z Krakowa


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 6:31 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
hmm, mierzy sie przy rozgrzanym

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 7:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
i jeszcze jeden, i jeszcze raz..... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 7:56 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MERCEDES 4 EVER pisze:
i jeszcze jeden, i jeszcze raz..... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [oczko]


W koncu wyjdza wskazania jak z fabryki ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 29, 2004 2:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2004 6:15 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Kraków
zdaje się, że są dwie szkoły.
chyba, że zalecenie mierzenia na rozgrzanym dotyczy szczególnie mercedesów.
ponadto zawsze mówiono, że nie należy wykręcać świec z gorącego silnika.
ale zmierzę jeszcze raz, w końcu nabrałem już wprawy i tak dobrze, że nie jest to V12, co tam 8 cylindrów..
muszę jednak przyznać, że na instrukcji do miernika kompresji zalecają również pomiar na gorącym

_________________
DB 107 350 SLC z 1979

pozdrowienia z Krakowa


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 4:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2004 6:15 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Kraków
pomierzylem jeszcze raz na rozgrzanym silniku, prawą stronę,
wskazania praktycznie bez zmian, wszystkie w okolicach 12 +- 0,15.
z drugą stroną dałem więc sobie spokój.

_________________
DB 107 350 SLC z 1979

pozdrowienia z Krakowa


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 14, 2004 1:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
no i ja też pomierzyłem:
:-?
Myślałem, ze mam rewelacyjny silnik, a wcale nie jast tak pięknie:

Podaję kompresję na cylindrach(nie po kolei, nie pamietam jak się w V8 numeruje garki):
11,8
11,4
10,1 !!
11,4
10,8
11,6
11,9
12,1

I co o tym sadzicie? Mierzyłem, na rozgrzanym silniku i nie wciskałem pedału gazu (po co??), mam powtórzyć?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 2:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2004 6:15 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Kraków
Andrzej,
to nie są złe wyniki zwłaszcza, że nie wciskałeś gazu.
popatrz na instrukcje poniżej

http://reeuwijk.net/w116/program/Engine/107/M117_45/01-010.pdf

minimalna normalna kompresja to 8.
a na 2 stronie punkt 4 jest wyraźnie napisane że przepustnica podczas pomiaru ma być otwarta.
wydaje mi się, że przy otwartej przepustnicy jest lepszy dopływ powietrza do cylindra więc wyniki powinny być zarówno lepsze jak i dokładniejsze.

_________________
DB 107 350 SLC z 1979

pozdrowienia z Krakowa


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl