MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
nagrzewnica... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9722 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bolec [ wt gru 21, 2004 2:16 am ] |
Tytuł: | nagrzewnica... |
no i stalo sie... musze zmienic chlodniczke nagrzewnicy... zalatwione mam juz wszystko. chlodniczke, duze lokum, piecyk gazowy do ogrzania podczas pracy, pomocnika, narzedzia... brakuje mi tylko wiedzy... znaczy jak sie popatrzy to sie cos wymysli, wiadomo... aczkolwiek mam dwa pytania. pierwsze, to czy trzeba zdejmowac kierownice, zeby wyjac deske rozdzielcza? i jesli tak, to jak to sie robi (czy trzeba jakichs sciagaczy czy tym podobnych?). i drugie, to ogolne wskazowki przy zdejmowaniu deski i konsoli srodkowej (zegary juz wiem jak wyjac, natomiast co do reszty to jeszcze nie mam pojecia). |
Autor: | Maniek [ wt gru 21, 2004 11:54 am ] |
Tytuł: | Re: nagrzewnica... |
bolec pisze: no i stalo sie... musze zmienic chlodniczke nagrzewnicy... zalatwione mam juz wszystko. chlodniczke, duze lokum, piecyk gazowy do ogrzania podczas pracy, pomocnika, narzedzia... brakuje mi tylko wiedzy... znaczy jak sie popatrzy to sie cos wymysli, wiadomo... aczkolwiek mam dwa pytania. pierwsze, to czy trzeba zdejmowac kierownice, zeby wyjac deske rozdzielcza? i jesli tak, to jak to sie robi (czy trzeba jakichs sciagaczy czy tym podobnych?). i drugie, to ogolne wskazowki przy zdejmowaniu deski i konsoli srodkowej (zegary juz wiem jak wyjac, natomiast co do reszty to jeszcze nie mam pojecia).
Witaj. Przechodziłem już przez tę mękę więc Ci trochę rozjaśnie. Miałem nastepujący tok postepowania: 1. wymontowanie osłon pod dreską, 2. zdemontowanie fotela pasażera (jest konieczne żeby nagrzewnica wyszła spod deski) 3. wymontowanie konsoli środkowej 4. demontaż podświetlenia konsoli, linek i pokręteł sterowania ogrzewaniem 5. Poluzowanie deski rozdzielczej (trzeba zdemontować wspornik opierający się o tunel i poluzować śruby mocujące 6. odkręcenie przewodów wodnych do ogrzewania pod maską, demontaż przewodów rozprowadzających ogrzane powietrze pod deską, demontaż przewodu z zimnym powietrzem idących do kratek w środku deski, oraz odkręcenie szelek mocujących nagrzewnice do auta. 7. Nagrzewnice zsunęłem w nogi pasażera podnosząc delikatnie deskę rozdzielczą (o jakieś 3-4 cm), nastepnie wysunęłem ją spod deski (dlatego konieczny jest demontaż fotela pasażera). 8. wydobycie chłodniczki z zespołu grzejącego to już łatwizna i nie trzeba zadnych specjalnych wskazówek. Tak więc nie wyjmój kierownicy, zegarów, deski rozdzielczej, bo cała robota zajmie Ci z tydzień. Życzę powodzenia Pozdrawiam |
Autor: | polu [ wt gru 21, 2004 2:08 pm ] |
Tytuł: | |
kilka dni temu miałem to samo do roboty. Niestety z braku lokum musiałem to dać do roboty mechanikowi... I 150 PLN poszło się ... powodzenia |
Autor: | bolec [ wt gru 21, 2004 5:52 pm ] |
Tytuł: | |
no to laleczka juz w garazu... przebieram sie i do roboty... ech... zeby lato bylo jakies, czy cos.... :| |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt gru 21, 2004 6:25 pm ] |
Tytuł: | |
Lato w aucie to bedziesz miał jak naprawisz!!!!!! powodzenia w walce!!!!! ![]() |
Autor: | bolec [ wt gru 21, 2004 11:29 pm ] |
Tytuł: | |
pierwsza czesc bojow zakonczona... nagrzewnica poza autem... w aucie pelno mulu, basen na podlodze wstepnie osuszony. nagrzewnica poddala sie po 4,5 h walki, bez wyjmowania deski. zegary zato same wylecialy ![]() btw k**** mac, czy wszystko musi byc w tym aucie na zapinki??!! ![]() jutro sprzatanie i zakladanie... mam nadzieje... ![]() |
Autor: | bolec [ czw gru 23, 2004 3:54 am ] |
Tytuł: | |
no to wszystko zlozone... w sumie wyszlo 12 godzin roboty. deske rozdzielca wystarczylo uniesc, fotela wyjmowac nie trzeba. jak by ktos potrzebowal dokladnych opisow, to sluze pomoca. ogolnie autko grzeje jak glupie... po 5 minutach jazdy musialem kurtke zdejmowac... bede jeszcze potrzebowal metalowego zaworka nagrzewnicy, ale to dopiero styczen najwczesniej, bo poki co jestem goly i wesoly finansowo... tak wiec jeszcze sie w tej sprawie odezwe. w aso mb i kilku innych sklepach spiewneli sobie za nowy orginalny zaworek 150 - 180 pln. uzywane znalazlem tylko plastiki... a podobno metalowe mozna zregenerowac, nawet jesli ciekna... niestety, na nowy mnie niestac, bo za ta kwote, to polowe przedniego zawieszenia moge zrobic... |
Autor: | gieniek [ ndz gru 26, 2004 6:54 pm ] |
Tytuł: | |
ja wyjmowałem nagrzewnice jakies 2 miesiace temu, droga przez meke, ale zrobiłem, przy minimalnych kosztach, rozebrałem chłodnieczke (zdjałem plastikowe miseczki) wyrzuciłem gumowa uszczelke bo była sparciała, i w jej miejsce rozprowadziłem gruba warstwe silikonu, złozyłem, troszke sie pociła, wiec po wmontowaniu do samochodu zapodałem do układu chłodniczego, plyn do uszczelniania chłodnic i jak narazie jest ok |
Autor: | Siwy86 [ czw lut 26, 2009 12:47 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Czy wiek ktos moze jak bedzie wygladala zmiana tunelu i deski z wersi taxi na zwykla ii czy wiaze sie to z wymiania nagrzewnicy??? |
Autor: | oskarh [ czw lut 26, 2009 11:40 pm ] |
Tytuł: | |
[/url]http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=39188&highlight= [url] Tu masz coś w tym temacie ![]() |
Autor: | ZORTOX [ pt lut 27, 2009 2:18 am ] |
Tytuł: | |
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=39188&highlight= |
Autor: | Siwy86 [ ndz mar 01, 2009 10:52 am ] |
Tytuł: | |
Dzieki wielkie akcja sie udala:) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |