MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Czasem kręci a czasem nie - rozrusznik czy stacyjka?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9983
Strona 1 z 2

Autor:  polu [ pn sty 10, 2005 11:04 am ]
Tytuł:  Czasem kręci a czasem nie - rozrusznik czy stacyjka?

Wkładam kluczyk, grzeję świece a potem kręcę rozrusznikiem i tu jest problem od czasu do czasu ok. 30% prób rozruchu kończy się ciszą.

Czy to wina stacyjki czy rozrusznika.
JaK dobrać się do kabelków w stacyjce czy tam jakaś jest kostka czy są przylutowane? Jak mam znaleźć bez schematu właściwy kabelek do rozrusznika.
Nie będę rozpoczynał nowego wątku: jak zamocować te sztywne części (dl. ok 50 cm) wnętrza które są przy przednich pasach bezpieczeństwa. Za chińskiego boga nie mogę tego zaczepić tak jak było.
pozrawiam i dzięki

Autor:  Zibi58 [ pn sty 10, 2005 12:13 pm ]
Tytuł: 

Witam....najczęstszą przyczyną sa wypalone styki w elektromagnesie rozrusznika, spróbuj zrobić tak: weź kawałek kabelka albo sztywnego drutu i na moment zmostkuj styk na rozruszniku ten do którego dochodzi kabel od akumulatora z tą maleńką śrubka która jest z boku na tym elektromagnesie, dosłownie na moment, jeżeli jest walnięty ten elektromagnes to nie zakręci rozrusznikiem, a jeżeli zakręci to szukaj przyczyny w stacyjce, UWAGA!!!! autko daj na luz jak będziesz mostkował styki,
możesz też i uruchomić rozrusznik mostkując odrazu te dwie grube śruby!!!!

Autor:  MercBeginner [ pn sty 10, 2005 12:14 pm ]
Tytuł: 

Rozumiem, że takie sprawy jak oczyszczenie klem akumulatora już zostały zrobione...

U mnie też tylko przygasały lekko kontrolki, ale nic poza tym się nie działo.
Żadnego cykania, praktycznie nic.
Powodem były zaśniedziałe kable przy samym rozruszniku.

Pozdrawiam - Bartek

Autor:  krzaczek [ pn sty 10, 2005 12:23 pm ]
Tytuł: 

witam,
co do stacyjki... u mnie objawy byly takie same a pod koniec nawet po przekreceniu kluczyka w pozycje "rozrusznika" :) gasly kontrolki...
radzilbym sprawdzic mase idaca od kasty do skrzyni biegow (czy nie jest skorodowana albo luzna, najlepiej wyjac i oczyscic albo wymienic) ew. zamontowac druga na silnik.
ja sie o tym przekonalem zbyt pozno... spalil sie licznik (a dokladniej gdy kiedys gdy znowu nastala cisza to z licznika zaczal wydobywac sie dym, masa poszla przez ta plytke drukowana ze wskaznikami i dyskoteka gotowa;)

co do oslony slupka...
mi to wypadlo i nie chcialo sie zaczepic... zwlaszcza ten gorny metalowy zacisk. to przerobilem ten "zacisk' na "zaczep" i sie trzyma do dzis. sam jestem ciekawy jak to powinno byc w oryginale ale boje sie ruszac z drugiej strony :)

Autor:  polu [ pn sty 10, 2005 12:42 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
U mnie też tylko przygasały lekko kontrolki, ale nic poza tym się nie działo.
Żadnego cykania, praktycznie nic.
Powodem były zaśniedziałe kable przy samym rozruszniku.

Pozdrawiam - Bartek


U mnie nie ma żadnego cykania ale kontrolki również nie przygasają.

Autor:  WeebShut [ wt sty 11, 2005 12:39 pm ]
Tytuł: 

1) Sprawdz kluczyk, stacyjkama juz swoje lata, jezeli i stacyjka i kluczyk nie sa w dobrym stanie to pewnego dnia wogole nie odpalisz.

2) Podjedz do punktu gdzie dorabiaja klucze, powiedz zeby uzyczyl Ci doslownie paru ml specjalnego sprayu konserwujacego stacyjke.

3) Jezeli rozruzsznik ma juz swoje lata, to moze to oznaczac zblizajacy sie jego koniec.

Autor:  Rad.ek [ wt sty 11, 2005 1:01 pm ]
Tytuł: 

polu pisze:
MercBeginner pisze:
U mnie też tylko przygasały lekko kontrolki, ale nic poza tym się nie działo.
Żadnego cykania, praktycznie nic.
Powodem były zaśniedziałe kable przy samym rozruszniku.

Pozdrawiam - Bartek


U mnie nie ma żadnego cykania ale kontrolki również nie przygasają.

Raczej rozrusznik. Jak nie będzie chciał zakręcić zewrzyj dwie największe śruby na rozruszniku, silniczek się zakręci i jeśli po tym normalnie zapali to niestety rozrusznik. Jak i to nie pomoże popukaj w elektromagnez.
I oczywiście bez względu na wyniki zdaj relacje [oczko] .

Autor:  polu [ czw sty 13, 2005 9:52 am ]
Tytuł: 

Stacyjka jest w stanie takim, że kluczyk można z niej wyjąć w każdym położeniu, po uruchomieniu silnika też, a może to wina kluczyka.

Teraz dzieje się jeszcze coś takiego. Czasem po przekręceniu kluczyka jest przez ok1-2 sekundy cisza i silnik zaczyna kręcić.

Po zwarciu tych dwóch śrub na rozrusznika (chyba) bo g...o widać u mnie rozrusznik się przekręcił ale silnik nie zapalił (?), było też sporo iskier.

Czy w stacyjce jest kostka i jak ją zdemontować (czy w ogóle można). Pomyślałem że w obwód rozrusznika dam lampkę. Jak się zapali a silnik nie zakręci to będę wiedział że to stacyjka.

Autor:  Zibi58 [ czw sty 13, 2005 9:59 am ]
Tytuł: 

Jeżeli chcesz sprawdzać żaróweczką, to najlepiej podłącz ją do tego cienkiego kabelka co jest przykręcony do alektromagnesu rozrusznika i drugi koniuszek kabelka do masy...
tylko weź pod uwagę że żarówka pobiera mało prądu i moze zaświecić....ale gdy przepływa większy prąd mogą styki w stacyjce nie zwierać, najlepiej weź żarowkę od reflektora....

a jak się zapali żarówka , to znak że nie stacyjka tylko rozrusznik!!!!!!!!

Autor:  leslaw [ czw sty 13, 2005 10:00 am ]
Tytuł: 

mialem podobne cyrki z rozrusznikiem u mnie okazal sie to cienki przewod masy (przekaznik-rozrusznik) Przerwe mial wymienilem i wszystko ok

Autor:  Rad.ek [ czw sty 13, 2005 11:21 am ]
Tytuł: 

polu pisze:
Stacyjka jest w stanie takim, że kluczyk można z niej wyjąć w każdym położeniu, po uruchomieniu silnika też, a może to wina kluczyka.

Teraz dzieje się jeszcze coś takiego. Czasem po przekręceniu kluczyka jest przez ok1-2 sekundy cisza i silnik zaczyna kręcić.

Po zwarciu tych dwóch śrub na rozrusznika (chyba) bo g...o widać u mnie rozrusznik się przekręcił ale silnik nie zapalił (?), było też sporo iskier.

Czy w stacyjce jest kostka i jak ją zdemontować (czy w ogóle można). Pomyślałem że w obwód rozrusznika dam lampkę. Jak się zapali a silnik nie zakręci to będę wiedział że to stacyjka.

Iskrzyć będzie więc się nie przejmuj, po prostu jest duży pobór. A wirnik miał się kręcić [oczko] .
Na elektromagnezie masz trzy śruby (2-duże i 1-mała).
Do małej śruby idzie prąd ze stacyjki -nazwijmy go sygnałowy- kiedy przekręcisz to tam powinno być 12v.
Do dużej śruby idzie na stałe 12v.
Kiedy kręcisz dajesz sygnał na małą śrubę, elektromagnez załącza, wysuwa się i daje prąd drugą dużą śrubą na wirnik a ten się kręci.
Bardziej łopatologicznie nie mogłem. [zlosnik] [oczko]
U mnie też można wyciągnąć kluczyk z każdej pozycji, ale to dobrze przynajmniej w czasie jazdy nie musisz szukać otwieracza [zlosnik]

Autor:  WeebShut [ czw sty 13, 2005 11:53 am ]
Tytuł: 

U mnie kluczyk tez wychodzi w kazdej pozycji ale to nie jest akurat problem. Problem jest w tym czy masz zabki i dolki w odpowiednio dobrym stanie na kluczyku.

Jezeli zwarles te dwie sruby, zaiskrzylo a wirnik sie nie krecil, moze oznaczac ze rozrusznik na wykonczeniu.

Po tym jak napisales ze czasem masz 1-2 sekund ciszy zanim zacznie krecic, to stawiam na stacyjke.

Autor:  Rad.ek [ czw sty 13, 2005 11:58 am ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:

Po tym jak napisales ze czasem masz 1-2 sekund ciszy zanim zacznie krecic, to stawiam na stacyjke.

A ja na rozrusznik. ;)

Autor:  WeebShut [ czw sty 13, 2005 12:10 pm ]
Tytuł: 

U mnie jak padal rozrusznik, to wygladalo to tak, ze kluczykiem trzeba bylo przekrecic minimum 10 razy zanim rozrusznik zalapal.

Wczesniej mialem tylko przypadek "wyjechanego" kluczyka, dorabialem go przez 3 miesiace i nie moglem nigdy dojechac do zakladu, ktory sie tym zajmuje. Az w koncu pewnego dnia MB mnie sama pogonila, odmaawiajac posluszenstwa podczas proby zapalenia tym kluczykiem. A objawy byly takie jak u pola, trzeba bylo czasem poczekac ponad 3 sekundy zanim stacyjka zalapala ze kluczyk jest dobry :)

Takze polu szczerze zycze Ci powodzenia, ale jezeli rozrusznik Ci kreci, podczas spinania na krotko, to stawiam na stacyjke albo kluczyk ;)

Autor:  gieniek [ czw sty 13, 2005 5:38 pm ]
Tytuł: 

miałem podobny problem, w moim przypadku była wina rozrusznika, a konkretnie wirnika, było przebicie na komutatorze, sprawdziłem gdzie sklepałem mlotkiem i działa

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/