MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 8:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 11, 2006 9:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Witam
środkowa kratka nawiewu jakoś mi posmutniała i cały czas opada żeberkami na dół. Trochę mnie to denerwuje bo nie lubię jak coś nie działa tak jak powinno. Chciałbym ja wyjąć i naprawić ewentualnie wymienić, ale nie wiem jak ją wydłubać z deski rozdzielczej.
Może ktoś z Was podpowie mi jak to zrobić ?
Obrazek

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Ostatnio zmieniony śr sty 11, 2006 9:49 pm przez kali, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 11, 2006 9:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Też próbowałem, bo mam dwie nowe na zmianę, ale jakoś nie wyszło. Przyłączam sie do pytania :-D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 11, 2006 9:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 11, 2005 9:55 am
Posty: 35
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
W w124 powtarzam w w124 otworzyć schowek krzyżakiem wykręcić wkręta, w prawej kratce imbusem 4 odkręcić małą śrubkę między kratkami (pod skosem w kierunku schowka) i 4 drucikami podwarzyć metalowe spinki i kratka jest free. Może jest podobnie w w201 nie wyciągałem

_________________
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 11, 2006 10:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
Z tego co pamiętam to w W201 muszisz włożyć klucz imbusowy w mjiejsce gdzie jest suwak od zamykania dopływu powietrza w kratce. Są też chyba śruby po bokach(wtedy musisz wyjąć licznik) albo od dołu-wówczas chyba trzeba zdemontować elementy konsoli środkowej.Dokładnie nie pamiętam choć kiedyś to wymieniałem kilka razy. Najmniej widoczna jest śruba za suwakiem i najczęściej wyłamuje sie element plastikowy do którego jest przykręcona. Każdy odkręca śrubki na około kratki bo są łatwe do zlokalizowania a później nerwy go ponoszą i szarpie bo mu nie chce wyjść. Z tego co pamiętam złożenie tego i wyregulowanie tej całej przepustnicy i suwaka też mnie do szewskiej pasji doprowadzało. Grunt to nerwy na wodzy bo to delikatne elementy i lubią pękać.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 11, 2006 10:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
przypomniełem sobie że śrubki które trzymaja tą kratkę są widoczne z zewnątrz,nie pamiętam tylko czy były na dole czy u góry kratki ale wiem że było do nich łatwe dojście


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 11, 2006 10:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Chcesz wyjąć krateczki czy cały mechanizm?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 12, 2006 8:39 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Pod centralnym suwakiem jest imbusik i jego trzeba odkrecic. Z tego co pamietam sa tez 2 wkrety, ktore sa dosc dobrze widoczne:)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 12, 2006 10:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Ricco-HoldingPL pisze:
Chcesz wyjąć krateczki czy cały mechanizm?

chcę wyjąć tylko krateczkę tę patrząc od strony kierowcy po prawej stronie (zaznaczona strzałką)


laudan pisze:
Pod centralnym suwakiem jest imbusik i jego trzeba odkrecic. Z tego co pamietam sa tez 2 wkrety, ktore sa dosc dobrze widoczne:)


trzeba patrzeć do wnętrza kratki ? Na zewnątrz nie widzę żadnych wkrętów.

Dziękuję za sugestię dzisiaj jeszcze raz popatrzę na to i postaram się ją wydłubać. O sukcesie lub porażce powiadomię.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 12, 2006 11:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 19, 2005 11:17 am
Posty: 356
Lokalizacja: Reda
u mnie same "krateczki"(to ruchome) jest montowane na wcisk, tylko uważaj jak bedziesz je wyciągał bo przedemną chyba robił to jakiś fizol i je uszkodził. jeżeli chodzi o cały plastik w którym są dwie kratki nawiewu zamocowane to jest on przykręcony - imbus przy dźwigience regulacji siły nawiewu, dwa wkręty pod kratkami(skieruj kratki max. w dół i zobaczysz), jeden wkręt pod włacznikiem ogrzewania tylnej szyby. u siebie rozbierałem dosyć dawno, w schowku chyba nie ma co odkręcać. Jak już bedziesz to wszystko składał to włącz nawiew na te centralne kratki, suwak na pozycję "off" i dokręcaj imbus aż powietrze przestanie lecieć. pozdrawiam

_________________
- S210 300 TURBODIESEL '97 Avantgarde


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 13, 2006 9:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Podsumowanie
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi

tyberiusz pisze:
same "krateczki"(to ruchome) jest montowane na wcisk, tylko uważaj jak bedziesz je wyciągał

Zgadza się trzeba je bardzo ostrożnie wyciągać równomiernie z obu stron.

Krateczka ma wyłamane sprężyste druciki, które utrzymują ją w położeniu jakie sobie życzy kierowca. Nie da się naprawić.
W ASO na Dailera (Warszawa) koszt jednej 25 zł + VAT.
Oczywiście już są zamówione po południu odbieram.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 13, 2006 9:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
Witam.
mialem kiedyś w201 jeśli chodzi o tą kratke to musisz poprostu wiąść kombinerki i przez szmatke chwycić za jedno z piórek i pociągnąć do siebie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 13, 2006 11:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 19, 2005 11:17 am
Posty: 356
Lokalizacja: Reda
miś89 pisze:
mialem kiedyś w201 jeśli chodzi o tą kratke to musisz poprostu wiąść kombinerki i przez szmatke chwycić za jedno z piórek i pociągnąć do siebie.

ja wyciągałem podważając równomiernie z obu stron cienkim nożem ale w/w metoda może być skuteczniejsza

_________________
- S210 300 TURBODIESEL '97 Avantgarde


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl