MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 10:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 29, 2006 2:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 11, 2006 1:37 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Lubelskie
Jak w temacie Jaki Olej Do Mostu z ASD ???!!!! Przeszukalem forum kąkretów nie znalazłem :-( Wiec Pytam po raz kolejny bo sam juz nie wiem co mam wlac????? Czy 85W90 bedzie dobry ????
Licze że któryś z kolegow wypowie sie jednoznacznie - bo ja znalazlem na forum raczej same gdybania ...
Pozdrawiam

_________________
MB 124 300D Automat, ASD, Webasto itd... :-)Sprzedany
MB 124 250D Automat, klima ...... :)
Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 4:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Do ASD leje sie taki sam olej jak do nivo - czyli ZHM.

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 7:36 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Chodzi najprawdopodobniej o obudowę tylnego mostu.

Wg zaleceń serwisowych mogą to być uniwersalne oleje do przekładni hipoidalnych 75W-85 lub 85W-90 spełniające wymagania klasyfikacji MB 235.7

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 11:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 11, 2006 1:37 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Lubelskie
Gerri pisze:
Wg zaleceń serwisowych mogą to być uniwersalne oleje do przekładni hipoidalnych 75W-85 lub 85W-90 spełniające wymagania klasyfikacji MB 235.7

Rozumiem że do mojego mostu moge spokojnie zalac 85W-90?? np. Mobil Castrol ??


A słyszał ktoś coś o olejach z jakims siarczanem ?? czy jakos tak podobno potrafią wyciszyc delikatnie wyjący most ?? Jak ktoś cos wie to prosze o jakieś opinie ....

_________________
MB 124 300D Automat, ASD, Webasto itd... :-)Sprzedany

MB 124 250D Automat, klima ...... :)

Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 30, 2006 11:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Mikey pisze:
siarczanem

Z siarczkiem molibdenu pewnie. Jak most padaczka to mu nawet modlitwa nie pomoże [oczko]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 30, 2006 6:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Croolick pisze:
Mikey pisze:
siarczanem

Z siarczkiem molibdenu pewnie. Jak most padaczka to mu nawet modlitwa nie pomoże [oczko]


To chodzi o dwusiarczek molibdenu MoS2 i o ile wiem to oleje z dodastkiem tgo srodka produkuje firma Liqui Moly, ale oleju przekladniowego z dwusiarczkiem molibdenu nie ma w sprzedazy.Mozna natomiast do jakiegos oleju przekladniowego kupic taki doatek i wlać do oleju.Opis dodatku poniżej"

GETRIEBEÖL ADDITIV
(DODATEK DO OLEJÓW PRZEKŁADNIOWYCH)
Dodatek do olejów przekładniowych z MoS2 jest przeznaczony dla mechanicznych skrzyń biegów, dyferencjałów i mechanizmów kierownicy. Dodatek podwyższa niezawodność eksploatacji i zmniejsza nieprzyjemne stuki w skrzyni. Zawartość MoS2 powoduje, że między zużytymi od tarcia powierzchniami powstaje bardzo trwały film, gwarantujący niski współczynnik tarcia między współpracującymi częściami.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 30, 2006 7:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 11, 2006 1:37 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Lubelskie
Znaczy ze spokojnie i bez obaw można lać olej z dodatkiem MoS2 do dyferencjału ?? Widziałem w sklepie nie pamiętam tylko jakiej firmy był ten olej ale jutro pojade zobacze i jak bedzie to zakupie i dam znać co i jak ....

_________________
MB 124 300D Automat, ASD, Webasto itd... :-)Sprzedany

MB 124 250D Automat, klima ...... :)

Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 3:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Jeszcze ja podłączę się do tematu, bo i u mnie pojawiło się pytanie co wlać do mostu, z VIN'u wychodzi coś takiego : 256 rear axle with limited-slip differential .
Są jakieś specjalne specyfiki do takiego mostu?

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 4:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
matrix pisze:
Jeszcze ja podłączę się do tematu, bo i u mnie pojawiło się pytanie co wlać do mostu, z VIN'u wychodzi coś takiego : 256 rear axle with limited-slip differential .
Są jakieś specjalne specyfiki do takiego mostu?


ASD ma kod 211 , nie WIE CO TO OZNACZA. DO mostu z asd jest specjalny olej natomiast bez asd zwykly przekladniowy.

Mam do Ciebie pytanie z innej beczki.Widzę,że masz motor 500.Mój znajomy kupil 126 500 se i dzisiaj mi pokazal i nie wiem ja i on do czego służy przy wybieraku biegów przy pozycji 2 jest litera B ze strzałką w prawo i jak sie wybierak przesunie w prawo to on sie blokuje i widać jak przesuwa się mechanizm.Do czego to sluży.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 7:32 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jest to elektrycznie wymuszone włączanie pierwszego biegu. Styki przełącznika przy lewarku są wpięte zazwyczaj równoległe do przełącznika kick-down pod pedałem. Czyli to taki kick-down bez wdeptywania gazu do dechy: blokuje skrzynię na I biegu. Do takich wniosków doszedłem po analizie schematu W 140

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 8:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Gerri pisze:
Jest to elektrycznie wymuszone włączanie pierwszego biegu. Styki przełącznika przy lewarku są wpięte zazwyczaj równoległe do przełącznika kick-down pod pedałem. Czyli to taki kick-down bez wdeptywania gazu do dechy: blokuje skrzynię na I biegu. Do takich wniosków doszedłem po analizie schematu W 140


Dzięki Gerii, na Ciebie można jak zawsze liczyć. W zwiazku z tym jeszcze jedno pytanko odnośnie auta znajomego jw. Na konsoli srodkowej jest przełącznik klawiszowy z symbolem sniegu na dole czyli jest to włącznik klimatyzacji, natomiast w gornej części przycisku jest symbol jakby prostokącika z dwiema falistymi kreskami w dół. Moim zdaniem jest to osuszanie przedniej szyby ale pewien nie jestem.U mnie do tego jest inny klawisz i wogóle rozmieszczenie klawiszy jest w naszych autach inne.Czy mam rację z tym klawiszem czy nie.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 8:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
stanleym126 pisze:
matrix pisze:
Jeszcze ja podłączę się do tematu, bo i u mnie pojawiło się pytanie co wlać do mostu, z VIN'u wychodzi coś takiego : 256 rear axle with limited-slip differential .
Są jakieś specjalne specyfiki do takiego mostu?


ASD ma kod 211 , nie WIE CO TO OZNACZA. DO mostu z asd jest specjalny olej natomiast bez asd zwykly przekladniowy.



211 - rear axle with automatic limited slip differential (ASD)


256 rear axle with limited-slip differential

No właśnie, ja tu odnajduję pewną analogię, a wiem, że nie w każdym 126 występowała ta opcja 256. Dlatego przed wymianą wolę się upewnić, czym to powinno być zalane. A może ktoś wie na czym polega ten mechanizm?

Odnośnie Twojego pytania co do przycisku od klimatyzacji, odpowiedź brzmi : tak ;) . Jest to funkcja oszuszania przedniej szyby. Pozdrawiam.

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 8:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
matrix pisze:
stanleym126 pisze:
matrix pisze:
Jeszcze ja podłączę się do tematu, bo i u mnie pojawiło się pytanie co wlać do mostu, z VIN'u wychodzi coś takiego : 256 rear axle with limited-slip differential .
Są jakieś specjalne specyfiki do takiego mostu?


ASD ma kod 211 , nie WIE CO TO OZNACZA. DO mostu z asd jest specjalny olej natomiast bez asd zwykly przekladniowy.



211 - rear axle with automatic limited slip differential (ASD)


256 rear axle with limited-slip differential

No właśnie, ja tu odnajduję pewną analogię, a wiem, że nie w każdym 126 występowała ta opcja 256. Dlatego przed wymianą wolę się upewnić, czym to powinno być zalane. A może ktoś wie na czym polega ten mechanizm?

Odnośnie Twojego pytania co do przycisku od klimatyzacji, odpowiedź brzmi : tak ;) . Jest to funkcja oszuszania przedniej szyby. Pozdrawiam.


Dziękuję i wszystko jasne.Pozdr.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl