w związku z tym, ze to mój pierwszy post, chciałbym sie przywitać
Cytuj:
A czy ktoś może mi wyjaśnić co dokładnie dzieje się z silnikiem i ze skrzynią biegów w przypadku tych dwóch trybów? Od strony technicznej..
Dodano po 1 godzinach. 31 minutach.:
Czy są jakieś przeciwskazania co do przełączania tych trybów podczas jazdy?
wg instrukcji Mercedesa:
na trybie STANDARD (S) - ruszanie przebiega płynnie z biegu 2 przy normalnym operowaniu pedałem hamulca, zaminy biegow nastepuja do bieg 4 na pozycji D, do 3 na 3 itd. podczas ruszania z uzyciem "dużego gazu" skrzynia redukuje na bieg 1 i kontynuje przełaczanie kolejnych przełożeń. funkcja kick-down działa w sposob normalny, czyli ostrzejsze wcisniecie powoduje redukcje.
na trybie ECONOMY (E) - ruszanie przebiega zawsze z bieg 2 bez względu na położenie pedału gazu, biegi zmianiaja sie jak w polozeniu S tylko wcześniej. Kick-down jest tylko awaryjny i działa przy wciśnięciu pedału gazu do oporu bo wtedy skrzynia wyczuwa potrzebe mocy i awaryjnie przełącza się na tryb S. po puszczeniu pedału powraca samoczynnie do E. nn
Dodano po 1 minutach.:nn acha i zapomniałem. przełączać tryby można podczas jazdy i uruchomiony jest tryb którego literkę widać.