Nie do końca: jest to taki stan czujnika, że druty w kablu są przerwane, jednak jeszcze stykają, w ten sposób, że w momencie naciśnięcia hamulca zaczynają "iskrzyć" - czyli zaczynają generować nieumotywowane przebiegi, które właśnie wywołują takie dziwne zachowanie ABS. Stan czujnika nie kwalifikuje go jednak do zapalenia lampki uszkodzenia. Jest to stan dosyć niebezpieczny, bo w momencie hamowania - nawet na suchej nawierzchni - zaczyna działać układ ABS (odpuszczanie ciśnienia) i droga hamowania wielekroć sie wydłuża. Do sprawdzenia czujnika trzeba się dosyć przyłożyć - kabel musi być centymetr po centymetrze "naciągany" w obszarze, w którym jest przełamywany w czasie pracy zawieszenia. Naciąganie (przy podłączonym omomierzu) pozwoli z dokładnością do ok. 2 cm. znaleźć rzeczywiste miejsce przerwania.
_________________ W203 Kompressor
|