MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 1:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 10, 2006 5:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Szanowni Koledzy,

Mam nietypowy problem, otóż czasami w czasie spokojnej jazdy zapala się mi sie kontrolka informująca o uslizgu tylnej osi, zapala i gaśnie, zapala i gaśnie. Oprócz tego gdy wciskam hamulec czuje drgania i dźwięki jakby włączał sie abs, gdy wcisnę go mocniej przestaje. Dodam że dzieje się to na suchej nawierzchni, przy małych prędkościach.

Proszę o pomoc bo zgłupiałem.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 10, 2006 6:25 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Uszkodzony czujnik obrotów koła - jaki tam "nietypowy problem"!

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 10, 2006 6:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
... a czy wówczas asd nie powinno się wyłączyć? i nie powinna się palić kontrolka asd?

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 10, 2006 7:04 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nie do końca: jest to taki stan czujnika, że druty w kablu są przerwane, jednak jeszcze stykają, w ten sposób, że w momencie naciśnięcia hamulca zaczynają "iskrzyć" - czyli zaczynają generować nieumotywowane przebiegi, które właśnie wywołują takie dziwne zachowanie ABS. Stan czujnika nie kwalifikuje go jednak do zapalenia lampki uszkodzenia. Jest to stan dosyć niebezpieczny, bo w momencie hamowania - nawet na suchej nawierzchni - zaczyna działać układ ABS (odpuszczanie ciśnienia) i droga hamowania wielekroć sie wydłuża. Do sprawdzenia czujnika trzeba się dosyć przyłożyć - kabel musi być centymetr po centymetrze "naciągany" w obszarze, w którym jest przełamywany w czasie pracy zawieszenia. Naciąganie (przy podłączonym omomierzu) pozwoli z dokładnością do ok. 2 cm. znaleźć rzeczywiste miejsce przerwania.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 10, 2006 7:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Czy chodzi o tzw. czujniki abs? Jeśli tak to czy jest jakaś metoda żeby sprawdzić który to z czujników?

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 11, 2006 8:41 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Przecież jeden post wyżej napisałem jak to zrobić!

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl