MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 10:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 8:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
Supermerc pisze:
Tak, ale mogła być np. inna przepustowość, wydajność itp.
Proszę o jednoznaczną radę.


Czyli jak ma "inna przepustowosc, wydajnosc, itp." to jest wedlug Ciebie INNY czy taki sam??

Mala podpowiedz, bo widze, ze umiarkowanie sobie radzisz - czy gdyby byl taki sam to mialby inny numer??


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 9:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
czyli takiego nie ma co zakładać?
Nie będzie chodził?

_________________
MB - full contact
126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 9:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
Supermerc pisze:
czyli takiego nie ma co zakładać?
Nie będzie chodził?


Rozumiem, ze w ramach regulacji silnika chcesz wymienic rozdzielacz?

Przepraszam, ale szlag mnie trafia jak czytam tego typu posty - kupiles Mercedesa 500 SEC, a zaczynasz go naprawiac metoda sznurka i drutu. W moim 420 SE jakis baran wstawil walek rozrzadu od silnika 560, bo "pasowal i chodzil", a to ze silnik trzasl sie na boki to juz detal...

Pojedz wreszcie tym autem do fachowca, ktory Ci je zdiagnozuje i wyreguluje, a potem wymieniaj uszkodzone elementy.
Albo zadzialaj jak Prawdziwy Polak - racjonalizator - wstaw inny rozdzielacz - auto pewnie nie bedzie pracowalo tak jak powinno, wiec je sprzedasz, a nastepny wlasciciel straci kilka tysiecy zanim dojdzie do tego co jest spier... Polska rzeczywistosc...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 28, 2006 9:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Kolego Supermerc

1. Wstrzeliłeś się ze swoimi pytaniami w watek o wtrysku mechanicznym, a o 126 SEC 500 '86 rozmawiamy tu - poprawiłem.

2. Nie słuchasz porad - Twój wybór, ale w takim razie przestań może zadawać pytania?

lewandek pisze:
kupiles Mercedesa 500 SEC, a zaczynasz go naprawiac metoda sznurka i drutu

A w najlepszym wypadku a'la A. Słodowy, choć on miewał niezłe pomysły w tzw. przeciwieństwie :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 28, 2006 11:48 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Supermerc pisze:
czyli takiego nie ma co zakładać?
Nie będzie chodził?


Robisz to na własną rękę, czy mechanik z takimi pytaniami Cię tu wysyła? Wiem, że ciężko czasami powiedzieć mechanikowi, który próbuje udawać że się zna, bo kiedyś od kogoś coś usłyszał, że to czy tamto, ale nie raz trzeba być twardym i powiedzieć "wal się na ryj" [zlosnik]
Chcesz mieć fajne auto to wsadź w nie to co trzeba bo na koniec i tak to będzie trzeba wsadzić, a minie Cię po drodze męka i siwe włosy. ;)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 9:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
Wookee pisze:
2. Nie słuchasz porad - Twój wybór, ale w takim razie przestań może zadawać pytania?


Skąd wiesz jakie wyciągam wnioski?
Tak czy inaczej dziękuję za Twoją gościnność.

Dodano po 5 minutach.:

lewandek pisze:
Przepraszam, ale szlag mnie trafia jak czytam tego typu posty - kupiles Mercedesa 500 SEC, a zaczynasz go naprawiac metoda sznurka i drutu


Czy wymiana uszkodzonego rozdzielacza to "metoda sznurka i drutu" czy wręcz przeciwnie: nie wymienienie uszkodzonego elementu to ta metoda. Myli mi się.
W rozdzielaczu membrana okazała się dziurawa.

_________________
MB - full contact

126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 11:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
Supermerc pisze:
Czy wymiana uszkodzonego rozdzielacza to "metoda sznurka i drutu" czy wręcz przeciwnie: nie wymienienie uszkodzonego elementu to ta metoda. Myli mi się.
W rozdzielaczu membrana okazała się dziurawa.


A to nie Ty napisales te slowa:
Cytuj:
Czy ktoś potrafi mi jednoznacznie odpowiedzieć czy rozdzielacz wtrysku od 126 560 SEL z 1990r jest taki sam jak 500 SEC z 1986 (oba drugiej generacji)??? Czy będzie pasował?
Numer różni się trochę:
0 438 101 016 - 560 SEL 90
0 438 101 017 - 500 SEC 86


Ciekawe jaki rozdzielacz wstawiles - numer roznil sie troche czy nie?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 12:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
lewandek pisze:
Supermerc pisze:
Czy wymiana uszkodzonego rozdzielacza to "metoda sznurka i drutu" czy wręcz przeciwnie: nie wymienienie uszkodzonego elementu to ta metoda. Myli mi się.
W rozdzielaczu membrana okazała się dziurawa.


A to nie Ty napisales te slowa:
Cytuj:
Czy ktoś potrafi mi jednoznacznie odpowiedzieć czy rozdzielacz wtrysku od 126 560 SEL z 1990r jest taki sam jak 500 SEC z 1986 (oba drugiej generacji)??? Czy będzie pasował?
Numer różni się trochę:
0 438 101 016 - 560 SEL 90
0 438 101 017 - 500 SEC 86


Ciekawe jaki rozdzielacz wstawiles - numer roznil sie troche czy nie?


Dzięki temu nie kupiłem tego rozdzielacza.
Po to zadałem takie pytanie.
Nie było ono zupełnie bezpodstawne bo wiesz sam, że często części pasują pomimo różnego numeru z oryginałem. (zresztą doszedłem, że producent zaleca do tego silnika DWA różne pod względem numeru rozdzielacze).

_________________
MB - full contact

126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 12:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
Supermerc pisze:
Nie było ono zupełnie bezpodstawne bo wiesz sam, że często części pasują pomimo różnego numeru z oryginałem.


No wlasnie tej roznicy, jak widze, nie mozesz pojac - czesci nie pasuja poniwaz maja inny numer niz oryginal, natomiast moga miec identyczne obudowy. Jedyny wyjatek stanowia czesci, ktore Mercedes zastepuje innymi, ale one tez nie zawsze pasuja - vide spinka kabli wysokiego napiecia do silnikow M116/M117 zastapiona spinka kabli z silnika M110 :(

Supermerc pisze:
(zresztą doszedłem, że producent zaleca do tego silnika DWA różne pod względem numeru rozdzielacze).


To bardzo ciekawe, jednak zgodnie z tym co zaleca EPC, do W126 500SEC z 1986 roku, przeznaczony jest jeden rozdzielacz paliwa o numerze: 000 074 24 13


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 12:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
lewandek pisze:
To bardzo ciekawe, jednak zgodnie z tym co zaleca EPC, do W126 500SEC z 1986 roku, przeznaczony jest jeden rozdzielacz paliwa o numerze: 000 074 24 13


To jest numer aparatu (przepustnicy/dozownika) ,a nie rozdzielacza (nr Bosch to 0 438 101 018)

Pozdrawiam

_________________
MB - full contact

126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 1:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
Supermerc pisze:
To jest numer aparatu (przepustnicy/dozownika) ,a nie rozdzielacza (nr Bosch to 0 438 101 018)


Numer, ktory podalem jest numerem rozdzielacza paliwa.

"przepustnica/dozownik" - jak sie domyslam masz na mysli przeplywomierz ma numer: 000 074 24 14, ewentualnie 116 074 02 14.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 7:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
Potwierdzam, że spisany "z natury" rozdzielacz wtrysku w DB 500SEC z 1986r ma numer Bosch 0 438 101 018.
Nie wiem co zaleca EPC.

_________________
MB - full contact

126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 10:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
Supermerc pisze:
Potwierdzam, że spisany "z natury" rozdzielacz wtrysku w DB 500SEC z 1986r ma numer Bosch 0 438 101 018.


Mercedes ma swoj system numerowania czesci - zaczyna sie od "gwiazdki".


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 06, 2006 9:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Supermerc pisze:
Skąd wiesz jakie wyciągam wnioski?
Tak czy inaczej dziękuję za Twoją gościnność.

Przecież widać, że super i wiedzę też masz super. Przepraszam(y), że mam(y) odmienne zdanie w kilku kwestiach.
I nie chodzi tu o gościnnośc, ale o konsekwencję a raczej jej niedodostatki w Twoim postępowaniu.

Pozdr. i życzę skutecznej naprawy.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 11:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 17, 2006 9:23 am
Posty: 83
Lokalizacja: Warszawa
Byłem dzisiaj swoim 126 500SE na przeglądzie wyszły bardzo złe wyniki spalin , facet powiedział mi , że powinny być dwa katalizatory a śladu po żadnym niema. falowań obrotów nie mam natomiast czasami się zdarza , że samochód mi pali 7 litrów więcej niż powinien nie wiem co to może być np. sonda? Czy ktoś zna w Warszawie jakiś warsztat który mógłby to dobrze zdiagnozować?

_________________
W126 500SE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl