MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 9:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sie 18, 2006 11:21 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw wrz 29, 2005 9:14 pm
Posty: 8
Lokalizacja: PWR
Witam,

Chce kupic cos nowszego do jazdy na codzien. Zamierzam kupno W124 diesla (najlepiej 250) z Niemiec badz z Polski z malym przebiegiem. Wyszukalem cos takiego:

KLIK

co sadzicie? 4x4 fajna rzecz, ale jaki jest w eksploatacji (koszty serwisu itp)? Czy ktos z Warszay widzial to autko?

Pozdrawiam

_________________
MB W123 230E '80


Na górę
Post: pt sie 18, 2006 11:25 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
mikai pisze:
4x4 fajna rzecz, ale jaki jest w eksploatacji (koszty serwisu itp)?


Fajna, ale bardzo droga. Zawieszenie przod inne niz w normalnych w124, a wiec jestes skazany na ASO, a czesci do 4matic sa tam sporo drozsze od zwyklych.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 7:22 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Nie przesadzajmy różnica jest w amortyzatorze i 1 tuleji wachacza, tuleji stabilizatora, sworzniu dolnym wachacza no i oczywiście półosie masz dodadkowe :) Mam 2 4Maty i w żadnym jak narazie nie wybił się sworzeń ( nie słyszałem aby Jurand je wymieniał a też ma 2) osłony przegóbów można dopasować od innych autek i wychodzą po 20pln tuleje stabilizatora również. jak narazie jedyna żecz jakiej nie robiłem to tylna tuleja wachacza ale w ogromie cześci na rynku raczej bez problemu dostanie sie coś o tych samych parametrach. Cena amortyzatora to ok 500pln za szt.

Jeśli uklad dziala i nikt tam swoich raczek nie wsadzal to można śmiało brać. Ale to " kupiony w salonie, kupiony w Polsce" mnie szczerze mówiąc zniechęca.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 9:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Przebieg również zabawny...

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 10:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
14 lat jezdzil po polskich drogach i byl serwisowany w polskich serwisach. Nie jest wart polowy tej ceny :roll:

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 11:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Witam
Popieram RR, dla zabawy ja kupowałem swoje 4-mat ze świecącą się kontrolką awarii napędu, troszkę cierpliwości i zacięcia i napęd działa mi bezawaryjnie ( a awarii nie ulega mechanika napędu tylko jakiś gadżet z elektroniki np. przekaźnik antyprzepięciowy miał zimne luty w 300TE), poza tym jak pisze kolega ceny części nie są aż tak powalające, wymieniałem tylną tuleję i jest taka sama jak w W201, z silnikiem 2.6 - cena raczej normalna 65 zł/ szt.
A propos samego autka - lepiej szukaj gdzie indziej niż w sieci salonów naszych dealerów, a najlepiej za granicą.
Pozdrawiam

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 12:37 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jurand pisze:
... naszych dealerów, a najlepiej za granicą.


W orientalnych komisach w DE, gdzie stoi wiekoszc MB w dobrej cenie, a numery jakie robia sa lepsze, niz te spotykane w Slomczynie? Jak ktos sie malo zna na tych autkach, to bezpieczniej kupic jest u nas, a przed zaplaceniem odwiedzenie dobrego warsztatu. Za granica na to nie bedzie mial szans.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 1:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
W orientalnych komisach w DE, gdzie stoi wiekoszc MB w dobrej cenie, a numery jakie robia sa lepsze, niz te spotykane w Slomczynie? Jak ktos sie malo zna na tych autkach, to bezpieczniej kupic jest u nas, a przed zaplaceniem odwiedzenie dobrego warsztatu. Za granica na to nie bedzie mial szans.


Dokladnie. Do tego dochodzi koszt czasu, i dodatkowe koszty - podroz, hotele etc.

Za granica najlepiej poszukiwac w Szwajcarii - mniejsza szansa na 'numery'. Jest jednak drozej - ale cos za cos. [zlosnik]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
Post: sob sie 19, 2006 4:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ciekawy model!sprawdzil bym w nim na pewno klime i naped 4matic!
a tak w ogole to jak sprawdzic ten rzadko spotykany i czesto niesprawny uklad napedu. sam nie mialem jeszcze doczynienia z modelem 4 matic i pytam z ciekawosci...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: sob sie 19, 2006 4:58 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
aegm pisze:
a tak w ogole to jak sprawdzic ten rzadko spotykany i czesto niesprawny uklad napedu. sam nie mialem jeszcze doczynienia z modelem 4 matic i pytam z ciekawosci...


Jest kontrolka, ktora ma zgasnac jak zapalisz autko. Wyjeta zarowne z niej tez latwo namierzyc, bo ma sie zapalic w pozycji zaplonu jak inne.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 5:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Można równiez na szybko odczytać kody podawane przez sterownik napędu wystarczy zmostkować odpowiednie piny i obserwować kontrolke( które piny mósiałbym sprawdzić w papierzyskach u siebie) wtedy wiadomo napewno czy uklad działa.
Jurand pisze:
wymieniałem tylną tuleję i jest taka sama jak w W201, z silnikiem 2.6 - cena raczej normalna 65 zł/ szt


A nie chwaliłeś się. Będę wiedzial czego szukać na przyszłość. Ciekawe od czego pasuja sworznie? Od biedy mozna regenerować w Szczecinie taka przyjemnośc kosztuje 50 pln za szt. Kumpelc co wsadzał regenerowane do tereniaka mówi że wytrzymują tyle co podróby a ceny połowa.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 5:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Ja bym nawet sugerował przeprowadzić test, trzeba zewrzeć pin 1 i 5 na ok. 2 sekundy tak jak w diagnostyce ASD, jeśli mrugnie 1 raz to znaczy, że układ ok. a nie jest to zmostkowana kontrolka ABS-u [zlosnik]

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
Post: sob sie 19, 2006 6:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
laudan pisze:
Jest kontrolka, ktora ma zgasnac jak zapalisz autko. Wyjeta zarowne z niej tez latwo namierzyc, bo ma sie zapalic w pozycji zaplonu jak inne.


o dzieki!nie wiedzialem o kontrolce! a jest mozliwosc ze uklad jest niesprawny mimo prawidlowo dzialajacej kontrolki...?

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 8:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
psinthos pisze:
laudan pisze:
W orientalnych komisach w DE, gdzie stoi wiekoszc MB w dobrej cenie, a numery jakie robia sa lepsze, niz te spotykane w Slomczynie? Jak ktos sie malo zna na tych autkach, to bezpieczniej kupic jest u nas, a przed zaplaceniem odwiedzenie dobrego warsztatu. Za granica na to nie bedzie mial szans.


Dokladnie. Do tego dochodzi koszt czasu, i dodatkowe koszty - podroz, hotele etc.

Za granica najlepiej poszukiwac w Szwajcarii - mniejsza szansa na 'numery'. Jest jednak drozej - ale cos za cos. [zlosnik]


Polecam Szwajcarie, ze wzgledu na stan techniczny aut, zwlaszcza w normalnych "Szwajcarskich" komisach a nie u Arabow. Ceny wyzsze, ale mozna zapomniec o doszukiwaniu sie w kazdym aucie kaskaderskiej przeszlosci. Nie polecam Szwajcarii natomiast jesli chodzi o procedure importu. Ale to juz temat na osobnego posta.

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl