MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 6:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 10, 2006 12:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wg. "Auto Świat" nr 49 (4 XII 2006)
Przetestowano ergonomię nastepujacych aut:
Audi A6 Allroad, BMW 3 iDrive, BMW 3 Radio, Ford Galaxy, Hyundai Santa FE, Mercedes S, Opel Astra, Peugeot 207, Porsche 911, VW Golf i.... Mercedes 190 (czyli W201) z roku pańskiego 1983.

Oto komentarz do wyników:

"(...)wyniki sa jednoznaczne - obsługa nowoczesnych aut jest stanowczo zbyt skomplikowana. Z całą pewnoscia najprostszym w obsłudze i najbardziej przyjaznym dla kierowcy modelem w tescie był 23-letni Mercedes 190! Wśród gromady jeżdżących zestawów hi-tech pokazuje on, że czasami skromnośc bywa zaletą.(...)"

i dalej:

"(...) Kierowcy nie sa w stanie wystarczajaco szybko opanować obsługi nowoczesnych aut. W efekcie coraz częściej zupełnie nieświadomie zamiast patrzeć na drogę całymi kilometrami zajmuja sie naciskaniem przycisków.(...)"

I jako przykład:

czas włączenia nawiewu na górna szybę (kierowca nie znający samochodu):

Mercedes 190: 7.1 s
Mercedes S: 56.9 s
Audi A6: 25.6 s.

Albo zaprogramowanie dwu stacji w radio:
Mercedes 190: brak (ale np. w moim jest Blaupunkt Dusseldorf 49 i zajmuje mi to 3-4 sek na slepo)
Peugeot 207: 82.6 s
Audi A6: 74.2
Mercedes S: 67.4

Gwoli komentarza (dla zrozumienia wyników):
"(...) w Peugocie 207 [dotyczy to wszystkich testów i samochodów] srednio 82.6 s. Z tego przez ponad 63.9 s nie patrzyli [kierowcy] wcale na drogę. Przy 100 km/h pokonali w tym czasie 1776 m! Jeszcze raz powoli i wyrażnie: przejechali prawie 1.8 km właściwie bez rzucania okiem na drogę! Nie chodzi tu o trasę 1.8 km przejechaną na ślepo [w jednym kawałku], składają się na nią pojedyncze odcinki, podczas których kierowcę zajmowało kiepskie radio a nie to, co akurat działo sie na drodze.(...)

Pozdawia zadowolony Leopold bezproblemowo obsługujący MB 190

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 10, 2006 7:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
heheh.. troche jest w tym racji.. Chociaz musze z przykroscia stwierdzic, ze moje oryginalne radio Becker z auta z '92 roku (oczywiscie chodzi o Lalunie) czasem ergonomia nie grzeszy.. Czesto na slepo zamiast zrobic glosniej czy ciszej, naciskam przycisk on/off , co powoduje dluga przerwe, wsuwanie anteny automatycznej. Dalsza szarpanina i celowanie w przycisk powoduje dalsza przerwe i wysuwanie anteny, po czym trzeba niestety popatrzec na to co sie naciska, bo przy okazji mozna stacje zmienic, albo wsadzic palec w otwor na kasete :) Oczywiscie cala operacja skutkuje wieloma metrami przebytymi moze nie tyle na slepo, co w ogolnym poirytowaniu i kreowaniu postanowienia pt: za tydzien wymieniam ta cholere na jakiegos fajnego JVC :) ...
Tyle ze jakos nabralem sentymentu do tego meganieergonomicznego Beckerka i zal mi go zamienic na superfunkcjonalne blyszczace dziesiatkami diodek nowiutkie radyjko..
Co do ergonomii reszty wypasu w MB zgodze sie ze jest bez zarzutu jak dla mnie przynajmniej...
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 10, 2006 8:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Heheheee, znam to z autopsji.

Czasem jezdze sluzbowym Focusem 1.8TDCi 2006 z niezlym wypasem. "Zrobienie ciepla" w samochodzie kosztowalo mnie 8 przeklenstw i jakies 2 minuty walki z panelem klimo-grzewczym...co za poje...ny samochod.

Nie wspominam juz o tym, ze po tej walce w kabinie zrobilo sie cieplo po jakis 8 km :o , w Mercedesie przy obecnej pogodzie po 1.5 km mam juz cieple powietrze z nawiewow.

W Yaris`ie przy jezdzie testowej wszystko wykonywalem na slepo i o dziwo trafnie.

Kiedy kupilem 190tke mialem tylko maly problem z wlacznikiem swiatel, bo przywyklem ze w Toyocie jest on przy kierownicy [zlosnik] ...takto potwierdzam, to samochod, ktory mimo, ze niezbyt luksusowy ma wszystko na miejscu i ergonomie na 5.

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 6:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
dlatego podobaja mi sie amerykanskie radia :) takie z przyciskami jak spacja w kompie :D a nie takie popierdolki gdzie nawet w stajacym samochodem trudno jest trafic na przycisk :P
no niestety samochody zrobily sie tak skomplikowane ze nawet nie kazdy serwis sobie radzi z usterkami a przeciez sluza jak 30 lat temu do tego zeby przewiezc od punktu A do punktu B :P

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 6:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
gdzieś kiedyś czytałem , że instrukcja użytkowania kompleksu nawigacyjno-audiofilsko-komputerowego w BMW serii 7 o wdzięcznym przydomku "buła"-ten co ma diody z tyłu, liczy sobie ponad 250 stron ;) hehehe

nie wiem ile miejsca poświęcono obsłudze nawiewów i radyjka w W124 -ale chyba troszkę mniej :lol: , chociaż jeśli chodzi o jakieś wybajerzone plastiki typu W220 czy W221 pewnie juz tak "ergonomicznie" nie jest

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 9:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 10:36 am
Posty: 85
Lokalizacja: Okolice Szczecina
gibber pisze:
Czasem jezdze sluzbowym Focusem 1.8TDCi 2006 z niezlym wypasem. "Zrobienie ciepla" w samochodzie kosztowalo mnie 8 przeklenstw i jakies 2 minuty walki z panelem klimo-grzewczym...co za poje...ny samochod.
Nie wspominam juz o tym, ze po tej walce w kabinie zrobilo sie cieplo po jakis 8 km :o , w Mercedesie przy obecnej pogodzie po 1.5 km mam juz cieple powietrze z nawiewow.

Wiem co czujesz. Te diesle w Focusach strasznie długo się nagrzewają (nie wiem jak inne nowoczesne silniki u konkurencji). Niestety. Nawet jak trzymasz ciągle na wysokich obrotach to ciepło robi się tak jak mówisz - koło przejechanych 10 km. W Mercedesie grzeje od razu (nie tylko z nawiewów, ale także pupkę [zlosnik] ).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 9:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Te diesle w Focusach strasznie długo się nagrzewają (nie wiem jak inne nowoczesne silniki u konkurencji).


No niestety taka fizyka. Większa sprawność silnika to mniej ciepła w otoczenie. Czytałem kiedyś, że Lupo diesel to się tak cieżko nagrzewa, iż ma nagrzewnicę wspomagającą. Nie pamiętam dokładnie ale być może elektryczną.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 9:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Suwaki i pokrętła od temperatury miały swoje uroki. W beczce żeby ustawić temperaturę wogóle nie muszę odwracać wzroku od jezdni, w W124 jest już gorzej bo ręką nie da się wyczuć nastawy pokrętła temperatury.
Podobała mi się też w beczce oddzielna regulacja nawiewu na nogi i szyby. Suwaki miały swój urok, nie wiem dlaczego z nich zrezygnowano.

Co do ergonomii nowych samochodów to już się kiedyś nad tym zastanawiałem i ten test tylko potwierdził moje obawy. Po prostu zamiast 50 przycisków i pokręteł jest jeden jojstick, którym trzeba się przebijać przez kolejne poziomy menu. Wnętrze oczywiście wygląda ładniej, tylko co z tego skoro powodujemy zagrożenie na drodze.
Przecież zwykłe analogowe pokrętło zastępuje co najmniej dwa przyciski i wyświetlacz, więc po co z niego rezygnować?

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 2:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Grzegi pisze:
No niestety taka fizyka. Większa sprawność silnika to mniej ciepła w otoczenie. Czytałem kiedyś, że Lupo diesel to się tak cieżko nagrzewa, iż ma nagrzewnicę wspomagającą. Nie pamiętam dokładnie ale być może elektryczną.


Ja mam u siebie w Voyagerze dodatkowe webasto ktore sie autoatycznie wlacza przy rozruchu jezeli na zewnatrz jest zimno, a i tak chwile zajmuje zanim zacznie leciec cieple powietrze. I nie jest to "ogrzewanie postojowe" bo nie da sie go wlaczyc recznie i nawet nie ma pompki obiegu wody

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl