MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 9:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 06, 2007 7:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Cały czas powoli ale systematycznie poprawiam niedoróbki w kupionym aucie. Przyszła kolej na zamontowanie radia. Pomimo bardzo szerokiej i partackiej przeróbki instalacji przez poprzednika (wiele kabli - do wielkich głośników z tyłu, zmieniarki której nie ma oraz wzmacniacza którego też nie ma - wszystko skręcone i izolowane byle jak) :lol: dałem rade bez problemu. Radio gra. :) Wszystkie kable uporządkowałem a połączenia fachowo poprawiłem. W końcu grzeje szyba tylnia i schowek ma oświetlenie. Pozostało jednak 2 kable nigdzie nie dołączone - szary z czerwonym paskiem i czarny z żółtym paskiem. Nie wiem od czego są (bo wszystko działa - chyba ogrzewanie też) a nie mam schematu z kolorami kabli. Kto mi pomoże?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 10:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Czarny z żółtym paskiem idzie z bezpiecznika nr 1 do złącza wtykowego przewodów zapalniczki,a nastepnie do podświetlenia schowka.Natomiast z gniazda do zapalniczki idzie przewód czerwony.
Natomiast szaro-czerwony z wyłącznika obrotowego oświetlenia do bezpiecznika nr 3 i z tamtąd do układu kontrolującego sprawność żarówek i z niego do reflektora nprawego i lampy tylnej prawej.Nie wiem skąd sie wzięły koło radia,może ktoś dołożył?

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 10:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
adler1934 pisze:
Nie wiem skąd sie wzięły koło radia,może ktoś dołożył?

Pisałem że poprzednik zrobił niezły bałagan. Mój dawny zawód - elektryk (co prawda okrętowy) :) pomógł mi doprowadzić to do jako takiego porządku.
adler1934 pisze:
Czarny z żółtym paskiem idzie z bezpiecznika nr 1 do złącza wtykowego przewodów zapalniczki,a nastepnie do podświetlenia schowka.

Kabelek sobie wisi a schowek jest oświetlony po przekręceniu stacyjki.
adler1934 pisze:
Natomiast z gniazda do zapalniczki idzie przewód czerwony.

Sprawdzę okolice zapalniczki.

adler1934 pisze:
Natomiast szaro-czerwony z wyłącznika obrotowego oświetlenia do bezpiecznika nr 3 i z tamtąd do układu kontrolującego sprawność żarówek i z niego do reflektora nprawego i lampy tylnej prawej.

A to już jest ślad bo miga mi czasem kontrolka sprawności żarówek chociaż żarówki mam OK. Sprawdzę to też.
Tyle że jest pewien problem - te 2 kabelki wychodzą z wiązki na mój gust fabrycznej tej w konsoli z której wychodzą także kable do radia. Na czarno-żółtym pojawia sie napięcie 12V po włączeniu stacyjki. Szaro-czerwony nie ma napięcia ani żadnego połączenia przez odbiornik z masą (oporność nieskończona).

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 07, 2007 2:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
AndyS pisze:
A to już jest ślad bo miga mi czasem kontrolka sprawności żarówek chociaż żarówki mam OK. Sprawdzę to też.
Tyle że jest pewien problem - te 2 kabelki wychodzą z wiązki na mój gust fabrycznej tej w konsoli z której wychodzą także kable do radia. Na czarno-żółtym pojawia sie napięcie 12V po włączeniu stacyjki. Szaro-czerwony nie ma napięcia ani żadnego połączenia przez odbiornik z masą (oporność nieskończona).

Witam,

Jeżeli te dwa szukane kabelki wychodzą razem z masą i plusem do radia w jednej wiązce 4 kabelków to IMO jest to właśnie oryginalna wiązka po oryginalnym beckerze, w której ktoś obciął kostkę.
Co prawda kolorów nie pamiętam, ale u mnie są cztery kable: 1. zasilanie non stop, 2. masa, 3. zasilanie spod kluczyka, 4. zasilanie oświetlenia radia - prąd pojawia się po włączeniu świateł.
Sądzę, że u Ciebie są to po prostu kabelki nr 3 i 4.

Napisz czy trafiłem. [oczko]

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 07, 2007 2:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Pioterek pisze:
4. zasilanie oświetlenia radia - prąd pojawia się po włączeniu świateł.

Jutro (no może w poniedziałek) sprawdzę ale widzę duże prawdopodobieństwo że masz rację. Stacyjkę przełączałem na wszystkie pozycje, zamykałem i otwierałem drzwi ale o światłach jakoś nie pomyślałem. :oops:
Ten szaro-czerwony nie ma napięcia ale faktycznie - może się pojawić po włączeniu świateł.
Pioterek pisze:
Sądzę, że u Ciebie są to po prostu kabelki nr 3 i 4.

Napisz czy trafiłem. [oczko]

Pozdrawiam

Oczywiście napiszę a jak trafiłeś (no - powinieneś wiedzieć na 100% a nie eksperymentować na mnie :P ) to przydzielę "punkta". [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 09, 2007 3:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Dzisiaj sprawdziłem co miałem sprawdzić i Pioterek ma + [zlosnik]
Zostały ostatnie dwie poprawki - nie działa tylna lampka wewnętrzna "z klawisza" i nie świeci się rezerwa paliwa pomimo dobrej żarówki kontrolnej.
Moze ktoś ma jakieś uwagi?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 11, 2007 3:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
AndyS pisze:
Dzisiaj sprawdziłem co miałem sprawdzić i Pioterek ma + [zlosnik]
Zostały ostatnie dwie poprawki - nie działa tylna lampka wewnętrzna "z klawisza" i nie świeci się rezerwa paliwa pomimo dobrej żarówki kontrolnej.
Moze ktoś ma jakieś uwagi?


Co do rezerwy to wyjmij plywak i wyczysc styki na dole. Tam zbiera sie pelno czarnej mazi.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl