MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 2:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 27, 2007 1:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 23, 2006 5:58 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Łódź
Czesc moze wie ktos jak sobie z tym problemem poradzic ...
Mianowicie mam 190- tke 2.0 beznynka 92 rok skrzynka 4ka ale to chyba nie istotne .. Problem mam z tym , że nie załącza mi sie wiatrak chłodzący ciecz w chłodnicy wszystko jest oki jak nie stoje w korku ... No ale ostatnio temperaturka skoczyła mi bardzo wysoko no i czas cos z tym zrobic ! Wiatraczek jest jak w starych duzych fiatach na pasku <tym> Musze spuscic płyn wyjac chlodnice zeby miec lepszy dostep no i pytanie co dalej czy da sie to zrobic tak np zeby cały czas chodził <tak> Bo nie wiem czy to dziala na zasadzie jakiegos elektro magnesu czy jak .. MOze ktos to robił i podpowie ..


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 27, 2007 2:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
O wiatraku juz bylo sporo, o czujniku temperatury i o sprzegle elektormagentycznym tez... poszukaj ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 27, 2007 2:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
mini pisze:
No ale ostatnio temperaturka skoczyła mi bardzo wysoko no i czas cos z tym zrobic !

jak nie doszła do ok. 100*C to elektomagnes nie zasprzęgli wiatraka jak dojdzie i zasprzęgli to masz jak w ŻUKu na "ostro" i uwaga na paluszki no chyba że zatrzymasz motor [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 27, 2007 8:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 23, 2006 5:58 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Łódź
czyli jak naprawic ten elektromagnes ? co się tam mogło skopać ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 9:14 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
mini pisze:
czyli jak naprawic ten elektromagnes ? co się tam mogło skopać ?

zewrzyj kabelek z czujnika temperatury z masą (włączony zapłon motor nie pracuje) powinno być słychać przekaźnik koło skrzynki bezpieczników on przekazuje prąd do elektromagnesu jak jest ok. to wiatrak jest "sztywny" jeśli nie to znak że jest gdzieś przerwa w dostawie prądu i musisz wynorać jak idą kable i sprawdzić na krótko jak na krótko jest ok to sprawdzasz przekaźnik (kolejność może być odwrotna przekażnik-kable)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 10:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 23, 2006 5:58 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Łódź
No dobra" zewrzyj kabelek z czujnika temperatury z masą " ale tam do witraka nie idzie zaden kabelek :( chyba ze ja slepy jestem Przekaznik to z tym będzie łatwiej bo go znajde raz dwa


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 11:20 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
mini pisze:
ale tam do witraka nie idzie zaden kabelek

idzie idzie [szalone] zmień drogę szukania (od elektromagnesu do przekaźnika) w czarnej osłonie tuż pod głowicą obok aparatu zapłonowego, wychodzi od okolic koła pasowego pompy chłodzącej idzie do przekaźnika a następnie od przekaźnika do czujnika temperatury [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 11:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 23, 2006 5:58 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Łódź
ahaaaa !!! a ja glupi spojarzalem tylko na wiatrak czy coś do niego dochodzi czy nie .. Sugerowałem się nie wiadomo czym hehe oki Jutro się po pracy za to zabiore :lol: Może też prosta sprawa bezpiecznik ? Czy raczej nie ? Ja myślałem , że to prosta sprawa z tym wiatrakiem jest na kole i tylko pasek go napędza nie miałem pojęcia do teraz , że od strony pompy wody wszystko się niby zaczyna wrrrrrr Czyli dobrze nie pośpieszyłem się i nie wyjołem chłodnicy nie odkreciłem wiatraka i nie próbowałem czegoś tam na siłe robić ...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 2:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 23, 2006 5:58 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Łódź
chwilowo problem rozwiazalem w ten sposob , ze odkrecilem obudowe termostatu i podlozylem 2 nakretki 5tki zeby byl otwarty zeby woda byla caly czas w obiegu Przetestowalem rozgrzewajac silnik 3 tys obrotow przez 5 min a potem jazda do 4 tys potem postalem w miejsu Wylaczylem dmuchawe i temp stala tak na 80 stopniach MOze 85 Chwilowo bedzie dobrze mam nadzieje Jak przyjade do Polski to zrobie pelna igle bo nie lubie jak cos pantentami jest zrobione w aucie Ale i tak dzieki za pomoc Bo chociaz wiadomo bylo od czego zaczac ale poszedlem na skruty ...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl