MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 2:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt mar 02, 2007 8:55 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 02, 2007 8:42 am
Posty: 3
Lokalizacja: Wrocław
Cześć Wszystkim!!! 8)
Nie jestem tu nowy.. musiałem założyć nowe konto tylko dlatego że po półtora rocznej przerwie nie moge się zalogować na moim starym nicku! a może już pamięc zawodzi i jest błędnie go wpisuje.. wracam do marki Mercedes.. z sentymentu, niezawodności itd..

Chce kupić w126 ale nie wiem jaki jest ten złoty środek...
Kompromis pomiędzy mocą a spalaniem....
Jak pamiętam 380 v8 to najlepszy wybór ale czy tak jest????


Przepraszam za błąd w tytule... "środiek" what the fuck ??? [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 03, 2007 10:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Hmmm... Cóż doradzić - w moim posiadaniu jest 300SE. Jak nie jesteś wyznawcą jedynego słusznego dźwięku V8 to myślę że jest to doskonały wybór. W końcu ten model był aktualny do końca produkcji. Nie słuchaj "znawców" że silnik "za słaby do tej budy", że dużo pali albo "niewiele mniej niż 500", :lol: kiepsko przyspiesza itd. Jak silnik jest technicznie sprawny to uwierz że nic więcej nie potrzeba. 180 (188) "kucyków" w pełni wystarcza nawet żeby jeździć ponad 200. Jak chcesz zagazować to też prościej niż 380 itp. Ale oczywiście jest to moje zdanie i pewnie ktoś może się z nim nie zgadzać. Dla mnie jest optymalny - w mieście w miarę ekonomiczny a na trasie spokojnie wystarcza. Szczególnie jak się przesiądę z W124 200D. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 12:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Od kilku miesięcy mam 380. Nie wiem czy pod względem ekonomiki, osiągów, czy wyglądu ten silnik jest wyborem optymalnym. Wiem natomiast jedno. Pod względem dźwięku żaden inny się z nim nie równa.
Taki bulgot ładny można spotkać chyba tylko w silnikach 350 i 450 "poprzedniej generacji" ;)
500 i 560tka chodzą zbyt... aksamitnie :roll:
Pozdrawiam

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 12:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Osobiście jakbym miał kupować W126 to tylko SEC i tylko 500 lub 560 :lol:
Jeżeli natomiast sedan to 300SDL, bo:
1. Mercedes nie jest autem do ścigania (od tego jest BMW)
2. Mercedes ma się dostojnie toczyć, a 300 diesel w S-klasse tylko do toczeni asię nadaje [zlosnik]
3. 3,0d nie zjada tyle co 3,8b czy 5,6b :-)
4. No dobra, powyższe argumenty to ściema ;) , jeśli pominąć kwestie ekonomiczne to do sedana też wziął bym 500 lub 560 :-)))))

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 10:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Temat rzeka.
1. 260- to troche mało.
2. 300- jest ok, ale z automatem do dupy na trasie ( byle bździna 1.6 przy 120km/h kręci mniejsze obroty) a z manualem do dupy w mieście. Tak źle a tak niedobrze. IMHO to największy mankament 300setki.
3. 420- tu jusz problemu ze skrzynią nie ma. Całkiem inny zakres obrotów uzytecznych. ale jak V8 to po co sie rozdrabniac..
czyli...
500- jeżeli V8 to chyba tylko takie.

Żaden z powyższych nie jest demonem prędkosci/przyspieszeń/osiągów w stosunku do pojemności oraz ilości paliwa jakie pożerają.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 11:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Croolick pisze:
1. 260- to troche mało.

Start do setki w 10 sek i prędkość max. 190 km/h w kraju gdzie przepisy pozwalają najszybciej jeździć 110. ;)
Poza tym postaraj się "profilaktycznie" pojeździć kilka dni 200D to zmienisz zdanie diametralnie. [zlosnik]
Croolick pisze:
2. 300- jest ok, ale z automatem do dupy na trasie ( byle bździna 1.6 przy 120km/h kręci mniejsze obroty) a z manualem do dupy w mieście. Tak źle a tak niedobrze. IMHO to największy mankament 300setki.

Ale za to jak w czasie wyprzedzania przyciśniesz przy tych obrotach (i momencie obrotowym) to każda bździna nawet 2.0 jest bez szans.
Croolick pisze:
Żaden z powyższych nie jest demonem prędkosci/przyspieszeń/osiągów w stosunku do pojemności oraz ilości paliwa jakie pożerają.

Bo chyba nie o to w tym chodzi. To są reprezentacyjne limuzyny (ew. Sportowe - SEC). A poza tym moim zdaniem nie odbiegaja zbytnio od "normalnych" aut o podobnych pojemnościach. Jeździłem Volvo, BMW i to samo. Jedynie Audi było trochę ekonomiczniejsze.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl