MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 3:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 02, 2006 8:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie...

Obecnie posiadam zamontowaną instalację firmy "Elpigaz". Montaż datowany na 2001. Mimo zmiany przewodów, filtrów, regulacji itp. samochód zachowuje się jak szał macicy. Wiadome wszelakie uroki jazdy na gazie występują w podwójnej dawce. Zmuszony jestem na jeżdźenie przy użyciu Etylinki. Fajnie ale dość drogo. Spalanie, przy czasem normalnie działającej starej instalacji, wynosi ok. 15,5 l.
No i tu następuje pytanie. Czy jest sens zmiany instalacji na tę nowszej generacji tzw. sekwencję? Oczywiście oczekuję po pierwsze porawy jakości jazdy oraz zmniejszenie spalania gazu.
Już wiele nasłuchałem się o tym, że mercedes plus LPG równa się zawsze duży kłopot. No ale już mam mercedesa a ceny wymuszają na mnie jazdę przy użyciu LPG, w szczególności, że rocznie robię ok. 60 tys. km

Proszę o dobrą radę i z góry dziękuję za pomoc.

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 02, 2006 9:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Z tego co słyszałem, jedynym mądrym i opłacalnym pomysłem, jest montaż sekwencji w mercedesie. I i II generacja jest stworzona chyba bardziej do polonezów :lol:
Szczęśliwy ten kto może zamontować do swego mietka sekwencje, ja do takiego nie należe :cry:

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 02, 2006 9:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
sekwencja ma sens w M 111.Brat kolegi Valentine ma 220E i spala na sekwencji z tego co pamietam 11 litrow -osiagi benzynowe-bez kłopotow charakterystycznych dla zwykłych instalek...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 03, 2006 12:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Tylko,że jedni mówią że do KE J nie można sekwencji zamontować,inni,że mozna.
U mnie w pracy ostatnio rozmawialem z kolesiem,ktory ma 124 200TE i mówi,żę ma zamocowaną sekwencję, ale nie moglem tego zobaczyć, ponieważ auto było u mechanika.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Post: ndz gru 03, 2006 10:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
stanleym126 pisze:
Tylko,że jedni mówią że do KE J nie można sekwencji zamontować,inni,że mozna.
U mnie w pracy ostatnio rozmawialem z kolesiem,ktory ma 124 200TE i mówi,żę ma zamocowaną sekwencję, ale nie moglem tego zobaczyć, ponieważ auto było u mechanika.


Do KE da się zamontować sekwencję, tylko, że jest to bardzo trudne i wymaga sporych kombinacji ---> NIEOPŁACALNE.

Co do montażu sekwencji w 200(T)E to zwórć uwagę na to, że 200(T)E były oznaczene auta z dwoma rodzajami silników: M102 i M111.
M111 jwst na elektronicznym wtrysku i tu sekwencja sprawjue się SUPER. <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
Gabriel pisze:
No właśnie...

Proszę o dobrą radę i z góry dziękuję za pomoc.


Wywal reduktor i mixer, wstaw sekwencję i dopiero zobaczysz jak to auto jeździ.
Butla i reszta instalki z tyłu zostają przecież stare.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 3:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
A możecie mi zdradzić zatem co oznaczają symbole o których piszecie (KE; KE J). Tak jak w podpisie mój silnik to M111 E 2.0... Więc wnioskuję, że jest to odpowiedni kandydat na założenie sekwencji.

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 3:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Gabriel pisze:
A możecie mi zdradzić zatem co oznaczają symbole o których piszecie (KE; KE J). Tak jak w podpisie mój silnik to M111 E 2.0... Więc wnioskuję, że jest to odpowiedni kandydat na założenie sekwencji.


Kjetronic - wtrysk mechaniczny (np w W123)
KEjetronic - wtrysk elektromechaniczny (np W124/201)

Ty masz w pełni elektroniczny wtrysk, więc montuj sekwencję i będziesz miał spokój.

PS. O wtryskach było już powiedziane chyba wszystko, więc użyj opcji SZUKAJ

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 10:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 12, 2006 12:48 am
Posty: 178
Lokalizacja: Szczecin
ja mam BMW e34 520 na K-jetronicu i też było gadania że nie bedzie jeździł na gazie że strzela itp. Mam instalacje BRC ponad rok i przejechane 20 tys i ani jednego strzału i spalanie w normie. Wracjać do Twojego problemu:

-Czy instalacja kiedyś dziłała dobrze?
-Może masz za słaby parownik (ta opcja wchodzi w gre jesli instalacja nigdy nie działała dobrze)
- może parownik nadaje sie do regeneracji? (zużywa się, regeneracja koszt ok 100, nowy coś koło 250-300-orientacyjnie)
-przede wsyzstkim musi chodzić dobrze na benzynie
- przewody i filtry, a świece zmieniałeś? - bardzow azne na lpg, najlpiej NGK
- można założyć sekwencje, ale się to nie opłaca, gdyż Twój silnik to dla dobrego gazownika nie jest czarna magia i bez problemu powinni zdiagnozować problem. Bedzie to duży koszt, pewnie tylko butla zostanie i częśc przewodów a za resztę trzeba będzie zapłacić...

Wniosek:
- wymień swiece, jesli tego nie robiłeś
-poszukaj dobrego gaziarza, niech sprawdzi parownik, może warto zakupić odpowiedni jesli sie okaze ze ten jest za mały
- możesz też pomyśleć o BLOSIE ale to też najlepiej z dobrym gaziarzem pogadać

Na 100% może to chodzić dobrze, bo znam auta, które chodzą i pomimo pewnych wad, 2 gen do takich silników jest odpowiednia.
[/i]

_________________
W123 300d Automat



ex: W123 200D, S124 250D, W123 200D, W124 250D, W123 240d, S124 300TDT, W210 320cdi


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 8:48 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
markslav pisze:
ja mam BMW e34 520 na K-jetronicu i też było gadania że nie bedzie jeździł na gazie że strzela itp. Mam instalacje BRC ponad rok i przejechane 20 tys i ani jednego strzału i spalanie w normie.


Ja miałem W124 230TE i przez pierwsze 30k km nie miałem strzału [zlosnik] , ale jak pier... to pogięło klapę, zniszczyło filtr itd [zlosnik]
Naprawa nie kosztowała dużo, ale straciłem dwie godziny (a czas to pieniądz)


markslav pisze:

- można założyć sekwencje, ale się to nie opłaca, gdyż Twój silnik to dla dobrego gazownika nie jest czarna magia i bez problemu powinni zdiagnozować problem. Bedzie to duży koszt, pewnie tylko butla zostanie i częśc przewodów a za resztę trzeba będzie zapłacić...



Nie masz racji.
Zwróć uwagę, że to co zaoszczędzisz przy instalacji 2-gen wydasz na obsługę, stracisz kupę czasu i nerwów u mechanika i w dodatku auto nie będzie chodziło tak jak na Pb, nie mówiąc już, że nie będzie chodziło na Pb. Ponadto różnicę pomiędzy 2-gen, a 4-gen widać dość dobrze na stacji paliwowej [smiech]

Wnioski wysnuj sobie sam [oczko]

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 17, 2007 2:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
MERCEDES 4 EVER pisze:
sekwencja ma sens w M 111.Brat kolegi Valentine ma 220E i spala na sekwencji z tego co pamietam 11 litrow -osiagi benzynowe-bez kłopotow charakterystycznych dla zwykłych instalek...


A jaką instalację ma brat kolegi ? bo ja do M111 zastanawiam się nad BRC-Sequent lub STAG. BRC ponoć ma lepszy reduktor - no i wszystko jest jednej firmy (bez problemów z reklamacjami itd). Natomiast STAG to wyrób polsko (komputer i sterownik) włoski (reszta - różnych producentów). Obie instalacje zasilane z listwy ... no i zastanawiam się co lepsze


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl