MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob maja 26, 2007 10:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 18, 2007 11:19 pm
Posty: 12
Witam !
W moim 124 280E Aut. BARDZO !!! mocno szarpie całym autem, kiedy przełączam skrzynie z P na R i na D i odwrotnie też szarpie !!! Czy to może być zepsuty modulator ??? czy wystarczy regulacja ASB ???


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 26, 2007 11:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Przyczyn może być wiele.
Oto przykładowe:
- spadła rurka z podciśnieniem dochodzącym do skrzyni,
- wyrobione poduszki tylnego mostu, ale to wali przy zmianie każdego biegu,
- uszkodzony modulator i jeszcze kilka.
Jedź do fachowca od skrzyń i on Ci powie, bo nie widząc tematu to nikt Ci nic nie powie.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 27, 2007 6:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
modulator i podcisnienie do przełaczania na postoju praktycznie nic nie maja....ja robiełem eksperymenty w busie i jezdziełem nawet bez podłaczonego podcisnienie i na pstoju było ok.sprzegła elastyczne wału,wieleowypust,luz na moscie itp to trzeba sprawdzac.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 27, 2007 8:10 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Proponuję mały eksperyment:
przy przełączaniu R-N-D (lub odwrotnie) przestaw dzwignię z D(R) na N, zdejmij na na chwilę nogę z hamuleca, wciśnij go z powrotem i dokończ przełączenia. Jeżeli szarpnięcie będzie znacznie słabsze (lub zniknie) oznacza to nie awarię skrzyni ale potężny luz gdzieś w układzie przeniesienia napędu lub w zawieszeniu.
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 11:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 18, 2007 11:19 pm
Posty: 12
Po eksperymencie jest tak samo !


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 12:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Może masz za wysokie wolne obroty?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 8:34 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Ja bym ten problem podsumował tak:
Bardzo twarde zmiany biegów mogą (ale tylko mogą, nie muszą) oznaczać nieprawidlowe ciśnienie sterownia, co jest do regulacji (teoretycznie nawet samodzielnej). Ale ASB jest jednym z bardziej skomplikowanych i delikatnych elementów samochodu, więc tylko prawdziwi hardcore'owcy sami przy niej grzebią...
Z drugiej strony
1) zaniedbanie regulacji lub naprawy usterki ASB zwykle prowadzi do lawinowego narastania uszkodzenia i takiegoż narastania kosztów
2) koszt regulacji czy nawet naprawy ASB to od kulkuset do max 1-2 kzł
3) koszt zakupu używanej ASB w niewiadomym stanie podobny a gwarancji, że nie jest jeszcze gorsza niet
4) koszt nowej - kosmos
Wg. mnie najbardziej opłacalnym działaniem byłoby pojechanie do warsztatu naprawiającego ASB. Niestety, samochód=wydatki....
Pozdrawia permanentnie niedoinwestowany Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 11:18 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
AndyS pisze:
Może masz za wysokie wolne obroty?

I/lub zbyt delikatnie wciskasz hamulec podczas przełączenia i/lub auto nie stoi w miejscu i/lub wybierasz zbyt wolno program.
Pragnę tylko przypomnieć, że podczas wyboru programu każdy ruch wybierakiem sterownik skrzyni odczytuje jako "to ten" a nie "poczekaj aż dojadę do końca i wtedy wczytaj"
Podczas powolnej zmiany z P na R jest zapięty "R" i auto przy zbyt delikatnym naciśnięcoiu na hamulec zaczyna "ciągnąć" do tyłu mocniej niż do przodu (takie tam przełożenia) następnie z R na D jest zdjęcie "R" i następni nieszczęsne D tak jak wyżej, tylko z małym wyjątkiem wszystki rozkład sił idący od sprzęgła hydrokinematycznego zaczyna działać w odwrotnym kierunku i tak jak napisałMERCEDES 4 EVER każdy luz od wałka skrzyni (począwszy do wielowypustu pazura, aż do niedociśniętego hamulca) grzecznie się sumuje a auto czyta to jako możemy "ruszać" a tu zonk - ale mogę się mylić i proszę o poprawienie (ciągle się uczę)
W moim 123 2,3 pomoga mocniejsze wciśnięcie hamulca i wtedy auto spokojnie "przysiada" ale jak tylko trzymam delikatnie hamulec to lubi sobie szarpnąć (ale to takie tam bzdety)
pozdro <br>Dodano po 1 minutach.:<br> a jeszcze taki szczególik
oczywiście stan oliwy jest ok. wizualny i jakościowy? [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 3:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
Wszystko co napisano może być przyczyną.

Jak jednak wyjaśnić to, że szrpnięcie jest zdecydowanie słabsze lub nie występuje wogóle gdy olej w skrzyni biegów jest zimny ( np. przy ruszaniu po dłuższym postoju)? :-?
Gęstość oleju ma może znaczenie? :-?

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 4:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
kalach pisze:
Gęstość oleju ma może znaczenie?

Tak, od gęstości (temperatury) zależy ciśnienie i poziom


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl