MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 9:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
roadrunner pisze:
No to chyba skrzynia w trybie S ci chodzi caly czas - stad to ruszanie z 2 i redukcja biegu przy wcisnieciu gazu bez kickdowna.


Raczej wątpię, czuję różnice przy przerzuceniu przełącznika w tryb S. Przerzucenie biegu mocno przeciąga przy mocnym wciśnięciu pedału gazu, ale może trzeba by to sprawdzić faktycznie ...

Z tego co wiem i co się orientuję, przerzucenie przez skrzynię biegu na bieg niższy, bez użycia kick-down to prawidłowa praca, jeżeli obroty są za niskie w stosunku do wrzuconego biegu. Kick-down jest to swojego rodzaju wymuszenie wrzucenia przez skrzynię biegu niższego.

Swoją drogą, w jaki sposób rozebrać ten przełącznik E/S. Sprawdzę czy jest działający i przeczyszczę.

Ciekawy temat się rozwinął ...

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 9:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Marcin18 pisze:
poprzedni właściciel zapewniał mnie i miał na to paragon, że wymieniał tam olej i teraz należy go zmienić przy ok 250tys



Marcin18 pisze:
Nie były jeszcze zmieniane, bo przynajmiej przebieg jeszcze na to nie wskazuje. Teraz ma ok. 240tys, a zmiana ma być przy ok 260tys.


KOlego zrób zeznania prawidłowe w końcu to po pierwsze. Po drugie to nie przebieg ma wskazywać na wymianę oleju, a Ty zaraz po kupnie zapobiegliwie powinieneś ten olej wymienić. Bo właściciel mógł Cię zrobić w jajo i powiedział, Ci to bo po prostu chciał ten samochód zepchnąć.

Przepraszam za nieścisłości, pisząc tamten post nie spojżałem dokładnie w tę kartkę od wymiany tego oleju. Jednak ma być przy ok. 260tys. tak jak teraz napisałem. Zacznę od tego

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 10:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Marcin18 pisze:
Przepraszam za nieścisłości, pisząc tamten post nie spojżałem dokładnie w tę kartkę od wymiany tego oleju. Jednak ma być przy ok. 260tys. tak jak teraz napisałem. Zacznę od tego


Dziwię się, że nie zrobiłeś tego od ręki. Chyba, że samochód był kupiony od osoby z którą masz dobry kontakt i znasz od lat. Kartki można sobie podmienić, powiedzieć można wiele, a jeżeli sam czegoś neiz robisz to nie warto wierzyć bezkrytycznie innym.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 09, 2007 10:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Czołem,

jeśli mogę Tobie Marcinie coś doradzić to zacznij mimo wszystko od:
1) wymiana oleju i filtra (nie zapomnij kupić uszczelki do skrzyni)
2) sprawdzić rodzaj skrzyni biegów - szukając kiedyś mojej MB spotkałem "kilka"! niby to skrzyń z przełącznikiem e/s, a po kilku konkretnych pytaniach hmm, eee coś tam, chyba, eee...... panel panie zmieniłem bo stary popękał... :o . Rozwiąże to kwestie czy widać różnicę pomiędzy E, a S..
3) podjechać mimo wszystko do serwisu asb bo z tego co wiem od mechaników próby ingerencji różnie się kończą, a efekty mogą być opłakane.

Wydaje mi się, że będzie tak jak prawił RR, czyli coś z podciśnieniem, ale nie ma co gdybać dopóki nie zostaną spełnione powyższe warunki.

Pozdrawiam Miki01

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"
nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect
Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"
Honda VT1100 Shadow

Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 10, 2007 8:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
heniekx pisze:
auto rusza z 1

auto standardowo rusza takze z 2, dopiero po dosc mocnym wcisnieciu gazu rusza z 1

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 9:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 16, 2007 7:38 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Sz-cin
Miki01 pisze:
Wydaje mi się, że będzie tak jak prawił RR, czyli coś z podciśnieniem, ....


Jeżeli się mylę to proszę o skorygowanie ale:

Mieszacie koledze o podciśnieniu w skrzyni a mi się wydaje że nie ma tam żadengo sterowania zmianą biegów za pomocą podciśnienia.

Pzdr.

_________________
S210 300TD
W124 2.0D 88 Automatic ex.t.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 9:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Jarek_W pisze:
Miki01 pisze:
Wydaje mi się, że będzie tak jak prawił RR, czyli coś z podciśnieniem, ....


Jeżeli się mylę to proszę o skorygowanie ale:

Mieszacie koledze o podciśnieniu w skrzyni a mi się wydaje że nie ma tam żadengo sterowania zmianą biegów za pomocą podciśnienia.

Pzdr.


W takim razie zapewne przez pomylke podlaczono do skrzyni przewody podcsnieniowe od silnika [zlosnik] .

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 9:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 16, 2007 7:38 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Sz-cin
roadrunner pisze:
W takim razie zapewne przez pomylke podlaczono do skrzyni przewody podcsnieniowe od silnika [zlosnik] .


Ok, ok, ale czy to podciśnienie nie jest tylko i wyłącznie potrzebne by zmniejszyć obroty silnika na czas przełączania biegów ???

_________________
S210 300TD

W124 2.0D 88 Automatic ex.t.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 9:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jarek_W pisze:
Jeżeli się mylę to proszę o skorygowanie ale:
Mylisz sie, i to bardzo.
Jarek_W pisze:
Ok, ok, ale czy to podciśnienie nie jest tylko i wyłącznie potrzebne by zmniejszyć obroty silnika na czas przełączania biegów ???
Podcisnienie odpowiada zarowno za ruszanie z pierwszego lub drugiego biegu (modulator), jak i za moment przelaczania biegow (przelacznik "S"-"E" steruje zaworem elektromagnetycznym, ktory z kolei steruje podcisnieniem, ktore z kolei steruje skrzynia). Nie ma to wszystko nic wspolnego ze regulacja obrotow na biegu jalowym.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 9:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 16, 2007 7:38 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Sz-cin
kielbik pisze:
Podcisnienie odpowiada zarowno za ruszanie z pierwszego lub drugiego biegu (modulator), jak i za moment przelaczania biegow (przelacznik "S"-"E" steruje zaworem elektromagnetycznym, ktory z kolei steruje podcisnieniem, ktore z kolei steruje skrzynia). Nie ma to wszystko nic wspolnego ze regulacja obrotow na biegu jalowym.


Dobra - to niech kolega, który załóżył temat posprawdza u siebie to podciśnienie. Tym nie mniej temat sterowania skrzynią jest b. ciekawy. A tak nawiasem w skrzyniach w dieslach przynajmniej małych dieslach nie ma przełącznika S E. Więc zaworek "który ...... który.." nie istniej. Czy w nich modulator musi mieć podciśnienie ???

_________________
S210 300TD

W124 2.0D 88 Automatic ex.t.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 9:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Jarek_W pisze:
wyłącznie potrzebne by zmniejszyć obroty silnika na czas przełączania biegów


Przez ten krociec raczej niewielki wplyw by to wywarlo na obroty silnika, Dzialanie jest taki ejak napisal kielbik , podcisnienie w kolektorze ssacym sygnalizuje skrzyni jak bardzo silnik jest obciazony w danym momencie.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 10:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
nie ma zaworka "który ...... który.." ale jest modulator... :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 17, 2007 2:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Jarek_W pisze:
w dieslach przynajmniej małych dieslach nie ma przełącznika S E.


Ten przełącznik jest w benzynach.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 11:40 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn mar 19, 2007 1:11 am
Posty: 9
Lokalizacja: Łódź
witam ja sie dolacze do pytania posiadam 300ce 12 zaworow automacik oczywiscie i mam taki problem przy normalnej jezdzcie przy zmianie biegow auto leciutko poszarpuje lecz przy gwaltowniejszym dodaniu gazu szarpniecie jest juz wieksze (olej zmienilem ) i jest tak samo

dodam ze kolega zakupil 140-tke 4,2 motor i mial podobny objaw? czy tak mercedesy maja czy cos nietak?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 12, 2007 10:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Witam, wkońcu udało mi się uporać ze skrzynią, spadło gdzieś podciśnienie, tak jak większość z Was mówiła. POzdrawiam i dziękuje za sugestie.

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl