MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lip 27, 2007 2:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Nie mam jako takiego problemu ale tym co napiszę może komuś pomogę. Otóż chodzi mi o to, że wlałem jakiś czas temu do swojego MB 10 litrów PB, a z uwagi na to, że ostatnimi czasy jest ciepło więc nawet nie odpalałem na PB. Pewnego dnia zdziwiło mnie, że zaczęła być słyszalna pompa paliwa. Pracowała na sucho. Próby odpalenia na PB ale próby były bezskuteczne. Mój MB wypił paliwo choć na nim nie jeździłem. Zacząłem czytać forum i gdzieś doczytałem się, że układ wtryskowy przy jeździe na LPG wytwarza jakieś tam podciśnienie i mimo wszystko zasysa PB do układu. Pojechałem do gazownika i spytałem, czy tak może być. Odpowiedział mi, że przy instalowaniu gazu montuje się dodatkowe elektroniczne urządzenie w zależności od rodzaju wtrysku K czy KE, które powinno przy jeździe na LPG redukować ciśnienie w układzie wtryskowym. Ale jak zauważył to jest elektronika i dopóki się ktoś nie przekona tak jak ja to nawet nie wie, czy układ działa, czy nie. Ja postanowiłem nie ryzykować i zamontowałem dodatkowy przekaźnik (zwarty przy braku zasilania i podłączony do zaworów LPG) który przy jeździe na LPG odłącza mi pompę paliwa. Ze swojej strony myślę, że może zasysanie PB przy jeździe na LPG miało wpływ na wystrzały które wcześniej zaliczałem. Zbyt bogata mieszanka. Może nie. Ja jednak nie chciałem ryzykować i zrobiłem tak jak to opisałem. Wolę zapobiegać niż potem leczyć skutki. Dodam, że nie mam problemu z odpalaniem na PB, ponieważ komputer od gazu zanim zacznę odpalać na LPG przez chwilę włącza pompę paliwa co wystarcza na napełnienie układu. Jeżeli ktoś ewentualnie miałby jakieś przeciwskazania temu co zrobiłem to proszę o wypowiedzi. Pozdrawiam

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 7:40 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
to miales kiepskiego instalatora LPG
jak ja zakladalem, to odlaczenie pompy zostalo zrobione odrazu.
red. cis. w ukladzie Pb jest bez sensu - trzeba calkowicie odciac Pb, a w K, KE-jet to poprzez pompe sie robi
kwestia unikania kiepskich gazownikow

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 8:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A miales moze Stop KE zamontowany? Byla kiedys o tym dluga dyskusja... (nawet planowalem zakladac :-) )

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 12:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Właśnie to urządzenie do redukcji ciśnienia w układzie to ,,Stop KE".

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl