MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 11:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Automat zawsze wyciągamy z konwertorem
Konwertor możemy wyjąc i wlożyc na skrzynię bez zadnych problemów i nie sa przeszkodą wielokliny itp.
Automat zawsze wkładamy z konwertorem niezależnie od jego wagi-pracujemy głowa i podnośnikiem a nie łomem i gołymi łapami.
Wyjęcie skrzyni takiej jak np 5hp19 z passata która waży jakieś 107 kg zajmuje wprawnemu mechanikowi jakieś 1,5 h z przerwą na kawę.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 11:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
skrzynia z passata wazy 107kg? heheheheh co z technika jak skrzynia od 500SE wazy około 30-40kg.co oni tam nakładli betonu? [zlosnik] :lol: do jakiego to silnika tak potezna skrzynia?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 7:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
co oni tam nakładli betonu?


żeliwa w obudowie

Cytuj:
Konwertor możemy wyjąc i wlożyc na skrzynię bez zadnych problemów i nie sa przeszkodą wielokliny


Wnosze ze robiles to wielokrotnie [zlosnik] nie wiem jakie ty pasaty robisz ale ja pisalem akurat o przejsciach z VW 4 motion (za sztrucle nawet sie nie zabieram) i nie sadze zeby ci sie udalo wyjac skrzynie w 1,5h. chyba ze ze zwyklego pasata kreconego na przod no ale to zupelnie inna skrzynia i tiptronik tez ma troche inne wejscie konwertera.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 11:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
roadrunner pisze:
Nie powinno sie bez potrzeby odzielac konwertera od skrzyni a napewno nie przy wyjmowaniu!!! Bo moze sie...


Nie wyciągałem skrzyni bez konwertera, ale potem musiałem go zdjąć, co by wyjąć pompę i wymienić o-ring i simmering... A poza tym z konwertera spuszcza się olej i jego waga nie jest wtedy porażająca przy wyciąganiu.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 11:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Mor pisze:
A poza tym z konwertera spuszcza się olej


Myślałem że w ogóle spuszcza się olej przed taką operacją ;-)

Dzieki! MERCEDES 4 EVER za odpowiedź odnośnie wagi skrzyni, robię sobie właśnie podnośnik do wyjęcia skrzyni i zastanawiałem się jak solidny musi być.

_________________
traqutor
DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 12:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
traqutor pisze:
Mor pisze:
A poza tym z konwertera spuszcza się olej


Myślałem że w ogóle spuszcza się olej przed taką operacją ;-)

Dzieki! MERCEDES 4 EVER za odpowiedź odnośnie wagi skrzyni, robię sobie właśnie podnośnik do wyjęcia skrzyni i zastanawiałem się jak solidny musi być.


mowie na oko-skrzynie bez konwertera mozna samem u podniesc z ziemi z konewrterem jest juz ciezko moze byc razem 50-55kg no i zalezy ile oleju jest itp.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 7:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Mor pisze:
poza tym z konwertera spuszcza się olej


ten patent narazie znalazlem tylko w MB

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 8:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
roadrunner pisze:
ten patent narazie znalazlem tylko w MB


To fakt. Kumpel ma Mercury Mistique (taki Mondeo w wersji na Kanadę) i żadnego spustu w konwerterze nie ma. W dodatku filtra nie wyjmiesz bez wywlekania skrzyni - wymiana tylko przy okazji naprawy.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 10:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
roadrunner pisze:
Mor pisze:
poza tym z konwertera spuszcza się olej


ten patent narazie znalazlem tylko w MB


to prawda -za brak tego rozwiazani apowinni karac strzałem w kolano innych konstruktorow.Potem wymienia sie olej zuzywajać 2 x razy tyle ojeu niz normalnie :evil: :evil: :evil: a wystarczy srubka za 1 zł.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 30, 2007 7:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Witam!
Chciałbym odświerzyć temat wyciągania skrzyni pytaniem:

Czy konieczne jest spuszczanie oleju ze skrzyni i konwertera?

Muszę wyjąć skrzynię żeby wymienić uszczelnienie wału korbowego.
Planuję ją wyciągać przy pomocy podnośnika więc cięższa skrzynia (z olejem i konwerterem) nie powinna znacznie utrudnić wyciągania.
Zdaję sobie sprawę, że część oleju i tak ucieknie przy odkręcaniu przewodów chłodnicy oleju.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 30, 2007 7:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
Zdaję sobie sprawę, że część oleju i tak ucieknie przy odkręcaniu przewodów chłodnicy olej


dorob sobie zaslepki lub sruby takie zeby pasowalu w miejsca przewodow i wkrec to na teflonowa tasme to bez zlewania oleju sie obedzie. Inaczej wiekszosc wycieknie.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 30, 2007 8:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
roadrunner pisze:
dorob sobie zaslepki lub sruby takie zeby pasowalu w miejsca przewodow

To nic nie da
miarkę(rurke) poziomu oleju w ASB trzeba wyjąć a ona jest niżej niż przewody od chłodnicy oleum
wiec zlać trzeba a zaślepić swoja droga aby nie mieć czerwonego irokeza
[zlosnik] bo dziwnym ukośnym [oczko] trafem zostaje tam dość dużo ATFu po zlaniu

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 30, 2007 8:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Jurand pisze:
miarkę(rurke) poziomu oleju w ASB trzeba wyjąć a ona jest niżej niż przewody od chłodnicy oleum


zaleznie od silnika jest tam rozne laczenie w skrzyniach od 6 cylindrowek faktycznie ciezko jest to zrobic

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 31, 2007 10:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Też się tego obawiam, że dużo ucieknie przez dziurę od rurki...

Własnie dziś się wczołgałem pod samochód i stwierdziłem, że wyciągnięcie skrzyni (w V8 ) bez wysoko uniesionego auta lub kanału nie będzie słodkie....

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl