MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 5:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 26, 2007 10:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
W moim 124 poszedl uszczelniacz walu korbowego od strony skrzyni. Z tego powodu musze wyjac skrzynie i przy tym rozkrecic sprzegla elastyczne na wale napedowym. Bedac w znajomym warsztacie zapytalem o to przy okazji i powiedzieli mi, ze warto przy takiej robocie wymienic od razu oba przeguby. Czy to zasadne? Oryginalne w ASO kosztuja majatek a znowuz z podrubami jest tak, ze nowe moga byc gorsze od tego co mam w samochodzie. Te ktore mam teraz sa chyba w porzadku, nie czuje zadnego bicia ani wibracji ale z drugiej strony maja ciezki zywot w samochodzie ze 180 konmi. Auto ma 250 tys km.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 26, 2007 11:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
No to chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Przecież nie zmienia się drużyny, która wygrywa. Jesli coś jest sprawne to po co zmieniać. Co innego gdyby gumy miały już ślady wskazujące na zbliżającą się emeryturę ;) . W ostatni piątek zmieniałem u siebie wszystkie gumy + 1 część wału. Części kupiłem używane (niestety finanse w tym przypadku wzięły górę) i..... jestem bardzo zadowolony. Gumy w idealnym stanie po 100 zł/szt. + 1 część wału za 100 zł. Cała operacja z montażem wyszła 550 zł i auto znowu zaczęło płynąć.

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 12:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Problem z tymi gumami polega na tym, ze jak zaczna stukac w trasie to mozna juz nie dojechac do celu. Bardzo szybko sie wtedy rozlatuja, no i jak juz sie ktoras rozpadnie (szczegolnie ta przednia) to uwolniony wal robi niezle spustoszenia w podwoziu.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 7:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
jesli kupowac to tylko nowe, bo uzywki moga szybko sie rozleciec
czemu?
temu, ze jesli takie "sprzeglo" jest przyzwyczajone do obrotow w 1 strone to cala jego wew. konstrukcja sie pod tym katem uklada. jesli zalozysz je odwrotnie (a w uzywce nie wiesz w ktora str. pracowalo) to sa inne naprezenia i moze strzelic. (nie musi, ale ma wieksze szanse niz normalnie)
to scierwo jest drogie w kazdym modelu, ale nowe starcza na dluuugo
do W123 placilem 2 lata temu cos 250zl/szt

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 8:51 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
pabloxt pisze:
Gumy w idealnym stanie po 100 zł/szt


no to niezly interes za 160 w detalu ma fota LEMFÖRDER'a

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 12:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
aha i chyba nie musze dodawać, że przy pracach, do ktorych sie sciaga te sprzegla, to trzeba zwrocic szczegolna uwage na to w ktorym kier. byly zamocowane przed demontarzem

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 2:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
lysy2 pisze:
czemu?
temu, ze jesli takie "sprzeglo" jest przyzwyczajone do obrotow w 1 strone to cala jego wew. konstrukcja sie pod tym katem uklada. jesli zalozysz je odwrotnie (a w uzywce nie wiesz w ktora str. pracowalo) to sa inne naprezenia i moze strzelic. (nie musi, ale ma wieksze szanse niz normalnie)
to jest dokladnie tak jak z oponami promieniowymi - tez powinny krecic sie tylko w jednym kierunku
lysy2 pisze:
aha i chyba nie musze dodawać, że przy pracach, do ktorych sie sciaga te sprzegla, to trzeba zwrocic szczegolna uwage na to w ktorym kier. byly zamocowane przed demontarzem
nie musisz, nalezy tez zaznaczyc polozenie sprzegla wzgledem zabieraka skrzyni i walu.
roadrunner pisze:
no to niezly interes za 160 w detalu ma fota LEMFÖRDER'a
Lemförder niby prawie jak oryginal ale jednak prawie robi wielka roznice. Gdyby nie ten uszczelniacz to pewnie w zyciu bym sobie tymi sprzeglami nie zaprzatal glowy ale jak juz raz robie to nie chce wiecej w tamten rejon wracac.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 2:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
No cóż- zaryzykowałem i na razie jest ok. Nie wiem jak ma się Lemforder do oryginału MB, ale wychodzę z założenia że lepiej jeździć 20 letnim MB niż 5 letnim plastikiem. I na tej zasadzie kupiłem używane w IDEALNYM stanie oryginalne MB gumy zamiast nowych zamienników. Chociaż życzyłbym sobie portfela umożliwiającego zakup fabrycznie nowych oryginałów MB do auta. Za pół roku dorzucę swoje wrażenia z używania "starych" części. Zobaczymy- może macie rację, może ja będę mieć szczęście (w końcu szanse na właściwe założenie są 50/50 x 2 = 25%, czyli nie jest tak źle).
Czas pokaże.

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 9:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Czy szarpnięcia przy zmianie biegów mogą być powiązane z tymi sprzęgłami?

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 9:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
pabloxt pisze:
Nie wiem jak ma się Lemforder do oryginału MB, ale...
Mój mechanik akurat w kwestii gum przekonał mnie 100%-wo że to to samo. Pokazał nową część "z gwiazdką" i taką samą Lemfordera. Miejsce po gwiazdce było zeszlifowane a charakterystyczne odciski od formy były też takie same. Nie mam wątpliwości że ta część i jedna i druga pochodziła z tej samej fabryki....

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 10:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
a ma ktos moze fotke takiego ,,dobrego,, ?? bo ja kupilem i zaplacilem 270 ale nie wiem czy to dobre czy nie ... w hurtowni twierdzili ze dobre ... do wyboru mialem takie za 160 270 i 360zl ...

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 3:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
kielbik pisze:
Problem z tymi gumami polega na tym, ze jak zaczna stukac w trasie to mozna juz nie dojechac do celu. Bardzo szybko sie wtedy rozlatuja, no i jak juz sie ktoras rozpadnie (szczegolnie ta przednia) to uwolniony wal robi niezle spustoszenia w podwoziu.

Piasta skrzyni biegow na trzpien prowadzacy, na ktory trafi przednia czesc walu, a w sprzegle sa tulejki metalowe skrecane srubami, ktore trafiaj w podtoczenia w piastach. Tak wiec wal w razie awarii powinien byc dalej na miejscu
Raz w zyciu widzialem "szmate" ze sprzegla w 124 taxi i gosc ta tej szmacie normalnie o wlasnych silach dojechal do warsztatu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl