MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sie 08, 2007 10:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Cremek pisze:
beet napisał:
Co tymbardziej utwierdza mnie w przekonaniu, ze nic nowszego od W140 nie wolno kupowac Z calym szacunkiem.


Bardzo sluszna koncepcja IMHO


a ja sie nie zgodze. widac Mercedes wraca do swoich koncepcji z czasow w123 :) przeciez Mercedes nie przewiduje naprawy mostu w Beczce bo ta czesc jest wieczna i bedzie jezdzic tak dlugo jak auto moze jezdzic [zlosnik] , nie jestem pewien ale chyba dla skrzyn biegow tez nie bylo manuala jak naprawiac, bo tez mialy byc wieczne i sie nie psuc [zlosnik]-jak jest wszyscy wiemy, chociaz mosty z regoly "tylko" wyja, oczywiscie oleje wymieniac trzeba.
WIdac skrzynia w w210 nie ma prawa sie popsuc, jest idealana i nie trzeba nawet wymieniac w niej oliwy :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 08, 2007 2:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
azamat pisze:
WIdac skrzynia w w210 nie ma prawa sie popsuc, jest idealana i nie trzeba nawet wymieniac w niej oliwy :lol:


Jeśli kupiłeś auto jako nowe, bedziesz jeździł nim 4-5 lat, po czym oddasz je dealerowi, weźmiesz następne a w międzyczasie zarobisz jeżdżąc nim na trzy następne, to wszystko jest OK i takie myślenie ma rację bytu. W normalnym świecie i w normalnych warunkach tak to się właśnie odbywa i dlatego w skrzyniach nie ma miarki.

Niestety nie wszyscy mają to szczęście i muszą się ratować na różne sposoby.

Olej wymieniony co 3 lata lub 60 - 120 tys km w zależności od warunków w istotny sposób wydłuży żywot ASB. Wydłuży go także płukanie systemu i robi się to także w DE:

http://www.kohlenstoffloeser.de/Automatik.html

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 08, 2007 2:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
(me: how) pisze:
Niestety nie wszyscy mają to szczęście i muszą się ratować na różne sposoby.


naleze do tej grupy. Nie stac mnie na w210, jesli jednak kupilbym sobie to wymienialbym olej w skrzyni, ktorego teoretycznie wymieniac nie trzeba.
Chodzilo mi o to, ze niestety zalozenia konstruktorow mijaja sie z tym co wychodzi w normalnej eksploatacji. Mercedes to jeszcze nie perpetum mobile..
przyklady beczek podalem tylko po to zeby uwidocznic, jak elementy teoretycznie nie psujące sie, podlegaja podstawowym prawom fizyki i jednak sie psuja.
a moze konstruktorzy przeliczyli sie i nie wzieli pod uwage tego, ze beczki w wieku 25 -30 lat beda jeszcze jezdzic jako normalne auta rodzinne?
tak czy inaczej, lepiej zapobiegac niz leczyc


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 08, 2007 3:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
azamat pisze:
a moze konstruktorzy przeliczyli sie i nie wzieli pod uwage tego, ze beczki w wieku 25 -30 lat beda jeszcze jezdzic jako normalne auta rodzinne?


Podpisalbym sie pod tym rozumowaniem ale jest jedno ale - nawet jesli konstruktorzy W123 czy W124 i paru innych nie wzieli tego pod uwage to faktem jest ze te auta jezdza po 25 lat i dzialaja - obawialbym sie jednak za parenascie lat wsiasc do jakiegokolwiek W210 (np.) czy innego z grona nowszych niz W140 [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 10:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Jak za te 300 zlociszy za 6 litrow oleju i filtr ma byc spokoj, to chyba jednak warto zmieniac.. Dla mnie zadziwiajace jest tylko to, ze majacy alles in Ordung szwabiska nic nie wspomnieli w ksiazce obslugi czy chociaz w ksiazce serwisowej o mozliwosci/przydatnosci takiej zmiany. A wiem z autopsji, ze te ksiazeczki sa przez niektorych wlascicieli MB traktowane conajmniej jak Biblia, wiec i rady ASO zeby jednak oleum wymienic moga uznac za zamach na ich nieskazitelne maszyny :roll:

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl