MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sie 10, 2007 11:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
broneq pisze:
spoko class: wiem jak to jest z dyskusjami o gazie.
Ja jeździłem na gaz Mercedesem i jeździłem Oplami (na gaz nie, ale bliski kolega ma już drugiego na gaz). Jak naprawiam cokolwiek w Mercedesie czy w Oplu to zawsze na ORYGINAŁACH, bo to procentuje na przyszłość i Opel jest tańszy od MB. Jak przestanie mnie być stać na PB do 230CE (lub w przyszłości mocniejszych) to kupię Opla i zagazuję, choć większe prawdopodobieństwo, że kupię małego diesela, bo do gazu czuję od jakiegoś czasu odrazę.
Jeśli nawet pominąć ceny (bo wg mnie instalacje i tak się szybko nie zwracają (minimalnie 50tys przy dużym silniku, przy mniejszym to i 90 - pod warunkiem PEŁNEGO serwisu zgodnego z zaleceniami)) GAZ/PB to i tak mam dość wożenia butli i robienia dziur w aucie!!


benzyna do auta spalajacego 13 litrow PB kosztuje 29tys zł na 50 tys km a 15 litow gazu na 100km to na dystansie 50 tys km kosztuje 15 tys zł wiec jesli wydatek 2500 zwraca sie w 50 tys km to albo mnie innaczej matematyki uczyli albo ja niewiem.Niewiem co rozumiesz przez serwisowanie -wymian efilterka gazu za 10zł czy coroczny przeglad techniczny drozszy o 63 zł czy przeglad instalacji gazowej za 50zł w serwsie LPG -moim zdaniem takie drobnostki niemaj znaczenia...oszczednosc jest wyrazna.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 10, 2007 11:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
broneq z forum Youngtimer.pl pisze:
Co do GAZ'u to ja zacząłem wyznawać zasadę (od czasu gdy zacząłem się interesować Yt), że jak mnie nie stać na 13L/100km to wolę kupić Fiata Pandę :-p i jeździć na benzynce (6/100) :-)). Beczunią czy Pandą i tak nie jeździłbym codziennie na uczelnię, bo nie mam nerwów do stania w korkach w Krakowie :-/. Poza tym uzytkuję Beczunię na codzień, czyli do kina, teatru, na wycieczkę, na wakacje, na uczelnię (gdy zajęcia zaczynam w godzinach gdy nie ma korków) :-).

Poza tym dla mojego auta:
- koszty 100km na benzynie: 12L/100km to ~46PLN.
- koszty 100km na gazie: 14L/100km to ~31PLN.
Zatem na 10000km na paliwie LPG 1500PLN
Jednocześnie:
- przy gazie: co 8000km trzeba wymienić: olej (100pln), filtr powietrza(50pln), oleju(30pln), kable wysokiego napięcia(150pln), wyregulować gaz(40pln), zatankować przynajmniej 2 pełna baki benzyny (400pln) na rozruch i przed-gaszenie silnika. Razem 770PLN. Z proporcji 770PLN-80% (bo 8000km); X-100%(dla 10000km) X=~960PLN.
- przy benzynie: co 10000km trzeba wymienić: olej (100pln), filtr powietrza(50/2pln bo co 20tys), oleju(30pln), kable wysokiego napięcia(150/6pln bo co 60tys km). Razem X=~180PLN
Czyli:
10000km Beczką na GAZ kosztuje 3100PLN + 960PLN = 4060PLN
10000km Beczką na PB95 kosztuje 4600PLN + 180PLN = 4780PLN
Na 10000km Beczką na LPG oszczędza się 720pln. Zatem zwraca się ona dopiero po 40tys km (przy założeniu, że na instalację wydamy tylko 2800pln).

Inne auta (bardziej oszczędne i nowocześniejsze) wychodzą jeszcze mniej kozystnie z LPG, bo wymiany oleju bez LPG sa co 20, 30tys km, koszty częsci i serwisów jeszcze tańsze, a spalanie znacznie mniejsze, więc róznice w kosztach paliwa też mniejsze).
Sama Beczunia na LPG jest i tak jeszcze droższa, bo z LPG są problemy, a to kopułka, a to palec, a to jakaś pierdoła, a to strzeli i trzeba jechać na regulację przeustnicy itd itp ...

To napisałem kilka miesięcy temu na forum Yt.pl i to jest czysta matematyka!

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 11, 2007 12:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
broneq pisze:
przy gazie: co 8000km trzeba wymienić: olej (100pln), filtr powietrza(50pln), oleju(30pln), kable wysokiego napięcia(150pln), wyregulować gaz(40pln)
broneq pisze:
przy benzynie: co 10000km trzeba wymienić: olej (100pln), filtr powietrza(50/2pln bo co 20tys), oleju(30pln), kable wysokiego napięcia(150/6pln bo co 60tys km).
No tu żeś "bratku" przesadził. :)
Niby dlaczego trzeba częściej wymieniać olej i te części? Ja wymieniam olej rzadziej niż na Pb (bo gaz dużo czystszy w spalaniu - widziałeś kiedyś silnik rozebrany po długotrwałej pracy na LPG)?
Możesz olej wymieniać jeszcze częściej co 4tyś. (i dopisz do rachunku) tylko po co? Filtr powietrza na LPG bardziej się brudzi? A może masz przekręcony albo przytkany dolot? Kable (oraz kopułkę i palec) wymieniam na oryginały nie prędzej niż zgodnie z zaleceniami producenta. I nie widzę potrzeby częstszej wymiany. Auto na LPG nie ma u mnie żadnych dodatkowych "forów" - jest eksploatowane tak jak na Pb. Bo LPG to równie dobre paliwo jak Pb. Ciekawe że "frytki" nie budzą takich sprzeciwów i narzekań...
broneq pisze:
Sama Beczunia na LPG jest i tak jeszcze droższa, bo z LPG są problemy, a to kopułka, a to palec, a to jakaś pierdoła, a to strzeli i trzeba jechać na regulację przeustnicy itd itp ...
A może właściciel to "jakiś pechowiec" a Beczunia jest OK?
Używam LPG od 11 lat i sobie chwalę. Ale może Ty masz dłuższe doświadczenie w tej kwestii..... [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 11, 2007 1:22 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
broneq pisze:
To napisałem kilka miesięcy temu na forum Yt.pl i to jest czysta matematyka!


Poza znajomoscia matematyki przydaloby sie troche znajomosci tematu LPG. Twoj post bardzo mnie ubawil. A wracajac do matematyki zapomniales o kilku elementach chocby filtrze paliwa ktorego jezdzac na LPG mozna nie wymieniac wcale (oczywiscie wg. twojej filozofii bo ja go mimo wszystko wymieniam) regulacji ukladow wtryskowych (jesli chodzi o K i KE jetronic juz niewielu jest fachowcow ktorzy chca sie tego podejmowac a koszt to okolo 100-300pln) oraz wielu innych elementach ukladu wtryskowego ktore w leciwych autach sie zuzywaja i wplywaja na pogorszenie ekonomi jazdy.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 11, 2007 2:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:03 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kolega chyba poległ bo SEC idzie na sprzedaż [zlosnik]
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3216692

_________________
Mercedes C126 500 88'
Mercedes W210 E55 AMG 01'
Audi S8 D2 01'
Jeep Cherokee 4.0 LPG 95'
GMC SUBURBAN K2500 96'
Chevrolet Corvette C4 92'
Ex:W124 300D 87'W124 250D Turbo 90'W140 350 Turbodiesel 94'BMW 530d 99'W201 2.6 92'W140 S500 94'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 11, 2007 11:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
kuba124 pisze:
Kolega chyba poległ bo SEC idzie na sprzedaż


Pewnie juz sie kolega najezdzil :lol: A Broneq go postami o nizszosci LPG dobil [zlosnik]

Jako ciekawostka w Polsce mozna kupic nowa E - klasse z fabryczna instalacja gazu CNG. Jest to specjalna E- klasse, ktora juz od malego uczono ze gaz jest smakowity i nie zatruwa tak srodowiska jak diesle i benzyniaki , specjalna tresura inzynierow z MB i zapach gazu od urodzenia ,sprawila ze nowa E-klasse chcac nie chcac musi lubic gaz , nie to co stare MB ,gdzie w fazie produkcji nie byly tresowane pod katem LPG i niektore prychaja na jego widok [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 11, 2007 12:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
AndyS: doświadczeń z LPG mam zaledwie 4 lata (łącznie około 150tys km na 3 Mercedesach) i póki serwisowałem je tak jak opisałem nie miałem problemów. A jak przeciągnąłem raz przegląd w 190tce do 11tys (bo pracowałem autem i miałem kilka "ostrych" dni po 800-1000km i nie mogłem wcześniej, to raz mi strzelił, a poza tym zaczął palić o 2L więcej no i był odczuwalnie słabszy.
Podstawą przy LPG w MB jest terminowy serwis wszystkiego co tego wymaga (o filtrze paliwa zapomniałem przyznaję).
wiek-sec: może i masz rację, przynajmniej o jednego mniej Mercedesa okaleczonego gazem!! ;) ;) ;) ;)

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 11, 2007 5:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:43 am
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
barteq pisze:
O co chodzi??


Wyjmij przekaźnik pompy paliwa , przełącz na lpg i odpal.
Jak zobaczysz różnicę to znaczy że nie odcina pb i zalewa go oboma paliwami.
A to znaczy że źle wpięta lub uszkodzona centralka lpg.

_________________
KRAKÓW
DB126 260SE '86 ex 126 280SE '84 ex 126 500SEL '80 ex 123 300D '80 ex 123 240D '79 i inne niż DB


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 12, 2007 12:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
BZDURY jakich mało. Do beczki z M102 instalacja LPG kosztuje jakies 1500-1600zł a nie 2800! [szalone] Przewody wymienia się tylko przy zakładaniu LPG, potem tylko świece co 12kkm. Oleje i filtry tak jak na PB. B Z D U R Y kolego piszecie. :o

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 12, 2007 9:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 22, 2007 10:09 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Wielkopolska
Nie poległ nie poległ [zlosnikz]

Nadchodzą zmiany w moim życiu. Nie zmieniam stanu cywilnego, jeszcze nie teraz [smiech]

Przenoszę się za jakiś czas do Poznania i niestety nie będę miał gdzie trzymać auta. Poza tym pieniążki będą potrzebne.
Jednak nie zależy mi bardzo na sprzedaży. Dam sobie rade.
No i chciałbym rozwiązać ten mały problem jednak wszyscy zboczyli z tematu i się kłócą.

Myślę, że cały problem tkwi w regulacji niskich obrotów. Pobawię się niedlugo i zobaczymy co to pomoże.

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl