MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sie 04, 2007 3:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Witam. Oto krótkie tło do zagadki: MB W201 2.3 benzyna + LPG '86r., osiem zaworków; M102

A oto zagadka: Co to jest? Cewka sprawna (sprawdzona), moduł zapłonu sprawny (sprawdzony), czujnik położenia wału sprawny (sprawdzony), rozdzielacz sprawny (sprawdzony), komputer sterujący silnikiem chyba sprawny (słychać jak pompa chodzi po włączeniu zapłonu), A ISKRY CIĄGLE NIE MA... Jeszcze trochę i coś mnie trafi. Auto popsułem prawdopodobnie jak próbowałem odpalić od innego samochodu (napięcia było mało i rozrusznik kręcił dosyć długo, ale zbyt wolno, żeby załapać i od tego kręcenia chyba coś się spaliło. Tylko co?) Mechanik (spec od MB) od tygodnia nie daje rady, a stara się bardzo. Zaprosił nawet elektryka, ale ten również nic nie potrafił powiedzieć.

Bardzo proszę o pomoc.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 9:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
a jak sprawdzales ww. elementy? podmieniales na inne sprawne na 100%?
co z polaczeniami np. od czujnika walu?
czy iskry nie ma na wszystkich cyl.?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 2:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Wszystkie części oprócz komputera sterującego i czujnika wału przekładałem do innego MB i działało. Elektryk sprawdzał czujnik i twierdzi, że na 100% daje sygnał do modułu. Poza tym był montowany też inny czujnik. Powiedział, że nie ma sterowania cewką i wskazał na komputer sterujący. Tylko nie był pewien. Słychać pompę przy przekręcaniu kluczyka, więc komputer powinien być niby dobry. Dzisiaj moja MB ma spotkać inną z takim samym silnikiem i osprzętem w celach diagnostycznych. Mam nadzieję, że oznaczenia komputera będą identyczne i może wreszcie coś się okaże... <br>Dodano po 57 sekundach.:<br> P.S.

Iskry nie ma już na wyjściu z cewki.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 11:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
To, ze pompa sie wlacza to wksazuje tylko na to, ze przekaznik pompy dziala prawidlowo

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 3:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Ostatnio wolne chwile spędzam na ściganiu maluchem Mercedesów po mieście (szukam takiego samego komputera w innym aucie, żeby przełożyć i sprawdzić)... Są jeszcze jakieś znane czułe punkty w układzie zapłonowym w MB?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 3:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ale przeciez ECU nie ma nic do ukladu zaplonowego?! Skoro mowisz ze modol zaplonowy jest ok i przemiennik magnetyczny walu korbowego jest ok - to powinny byc impulsy na wysciu modulu. Nawet z wyjetym komputerem wtrysku zaplon powinien dzialac.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 3:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Elektryk stwierdził, że iskry nie ma, bo nie ma sterowania cewką. Wini za to komputer sterujący. Mój moduł i moja cewka chodzą dobrze w innym aucie, a czujnik też był sprawdzany. Na pewno przekazuje impuls... Jeśli to nie może być wina komputera, to nie mam pojęcia, gdzie szukać odpowiedzi..

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 3:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
To jest KE? "Komputer" steruje jedynie nastawnikiem biegu jalowego i regulajca cisnienia miedzykomorowego paliwa we wtrysku - nie ma nic wspolnego z zaplonem. Za zaplon odpowiedzialny jest jedynie modol zaplonowy. Sprawdz odleglosc czujnika walu korbowwgo od kola zamochowego i czy impulsy dochodza do mopdulu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 3:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Impuls na 100% dochodzi do modułu. A do tego moduł jest sprawny, bo działa, jak by go przełożyć do innego auta. Cewka też działa, jak przekładam ją do innego MB. A w moim iskry nie ma już na wyjściu z cewki. ?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 3:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Tak sobie czytam i...
jak juz sprawdziłeś czujnik moduł i cewka sa ok. to proponuje sprawdzić samo zasilanie,
1. zmierz napięcie na cewce, przy kręceniu rozrusznikiem
2. jeśli jest ok, to sprawdź zasilanie modułu (jest zasilany z cewki ) - może nie łączyć we wtyce na module zapłonowym.

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 8:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Są nowe fakty: opór na czujniku położenia wału wynosi 5 Ohm podczas gdy powinno być cos koło 1000. Kłopot w tym, że jak wstawiam do niego na 100% sprawny czujnik z innego MB, to opór nie wraca do normy i iskry dalej nie ma. (ten czujnik, który do niego montowałem jest od silnika 2.6, ale wygląda tak samo, jak od 2.3). Od czego jeszcze może zależeć poprawna praca czujnika?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 9:03 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Prezeslaw pisze:
Są nowe fakty: opór na czujniku położenia wału wynosi 5 Ohm podczas gdy powinno być cos koło 1000. Kłopot w tym, że jak wstawiam do niego na 100% sprawny czujnik z innego MB, to opór nie wraca do normy i iskry dalej nie ma.


Czyli jednak impulsow na 100% nie bylo? Co to znaczy ze;
"Kłopot w tym, że jak wstawiam do niego na 100% sprawny czujnik z innego MB, to opór nie wraca do normy i iskry dalej nie ma. " ??
Masz na mysli, ze wmontowanie dobrego czujnika powoduje jego uszkodzenie? W takim wypadku szukalbym zwarcia do +12V albo do masy na kablu czujnika (jezeli modul jest faktycznie na 100% sprawny)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 9:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Sam już troche zgłupiałem. Elektryk, który oglądał auto twierdzi, że impuls na 100% dochodzi za każdym razem (ze starego, czy z nowego czujnika), ale nie wiem na jakiej podstawie to stwierdził. Wydaje mi się, że po prostu po wstawieniu innego czujnika stwierdził, że iskry nie ma tak samo, jak i przy starym (i na tym oparło się chyba jego badanie - skoro zamienny czujnik jest na 100% dobry, a po zamontowaniu go do mojego MB auto nie działa tak samo, jak na starym czujniku, to pewnie nie jest to wina czujnika).. W czwartek wstawiam auto do fachowego elektryka. Jak nie on, to już tylko opatrzność....

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 11:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wystarczy sprawdzic opornosc czujnika we wtyczce modulu zaplonowego - wtedy wiesz, ze na kablach nie ma zadnego zwarcia i wszystko laczy.
Jak masz oscyloskop to mozesz sprawdzic czy impulsy maja prawidlowa amplitude... wtedy pozostaje tylko modol, cewka.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl