MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 30, 2007 2:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Ten weekend spędziłem z kluczami w garażu wymieniając pompę wody. Generalnie operacja się udała, pacjentka żyje i wodotoków już nie ma, ale co się namordowałem to moje. Oczywiście jak jak rozkręcałem to trochę przesadziłem z odkręcaniem wszystkiego co na drodze do pompy było, a jak skręcałem to mało do zawału nie doprowadziłem siebie i kumpla, który asystował przy tej transplantacji, ukręcając adwie śrubki, jedną przy dokręcaniu pompy do obudowy, a drugą przy dokręcaniu obudowy do głowicy. Po drodze zapomniałem założyć tego przewodu od termostatu do obudowy pompy wody i kolejny zonk... na szczęście szybko się zorientowałem i obeszło się bez rozbierania wszystkiego od nowa.

Przy okazji wyczyściłem chłodnice, obudowe pompy wody i termostatu.

Zaznaczę tu, że pompa nie pochodziła z dawcy, ale została nabyta nowa... co by się nie okazało, że za chwilę trzeba znowu ją zmieniać.

Jak zredaguję dokumentację elektroniczną to ją tu wrzucę dla potomności. Może nawet popełnie jakieś howto dla potomności. :)

Tak czy inaczej jak na pierwszy raz, to uważam nie źle... co prawda trwało to dwa dni, a nie 4h jakie planowałem, że będzie trwało, ale efekt końcowy jest zadowalający... nie musiałem Francuzki ciągnąć na krawacie do mechanika, żeby poprawił. :)

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 31, 2007 5:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
harrier pisze:
Zaznaczę tu, że pompa nie pochodziła z dawcy

to po to się tak natargaliśmy... ;),
Czyli rozumiem, że temp. też juz stabilna?

pozdro Harry

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 08, 2007 6:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
harrier pisze:
Jak zredaguję dokumentację elektroniczną to ją tu wrzucę dla potomności.

kiedy wrzucisz ?
bo mie tez czeka wymiana pompy cieknac nie cieknie jeszcze ale ma luzy na łozysku.
Jak bys zrobil jakis dobry opis od czego zaczac [ z fotkami najlepiej] bede wdzieczny :)

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 12:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Oto opis jak zmienić pompę wody w M110 z automatyczną klimatyzacją (chociaż to pewnie nie ważne z jaką). Czynności należy wykonywać w kolejności jak podaję:


1. RTFM! Na Maćka stronie jest manual Hynesa, należy przynajmniej przyjrzeć się dokumentom o nazwie M110-20-210.pdf i M110-20-420.pdf.

2. Pompa wody napędzana jest paskiem, tym samym co alternator z wału korbowego.

3. Aby dobrać się do pompy wody należy odkręcać kolejno:

Obrazek
Gumową rurę łączącą obudowe termostatu z chłodnicą.

Potem należy poluzować napinacz paska od klimatyzacji... (śrubę do luzowania widać na poniższym zdjęciu)
Obrazek
...i zdjąć tenże pasek, można też odkręcić sam napinacz kliczem ampulowym, zdaje się, że to była 8.
Obrazek
Obrazek

Odkręcić węże od chlodnicy, te na dole. Dwa po prawej stronie kluczem 27, to chłodzenie oleju, dwa od chłodzenia oleju od automatu, kluczem 19 i jeden cybant mocujący gumową rurę od płynu chłodzącego. Węże od olejów należy zamocować jakoś, żeby z nich nie wyciekało... a uprzedzam, że przy odkręcaniu trochę pocieknie, ale bez dramatu. Ja podwiązałem sznurkami.
Obrazek
Obrazek

Następnie należy odpiąć chłodnicę z zatrzasków (od góry), odpiąć obudowę wiatraka (trochę mniejsze zatrzaski od góry) i delikatnie wyciągnąć chlodnicę tak, żeby jej nie zdewastować.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
UWAGA! Na ostatnim zdjęciu wyszła moja amatorszczyzna, niepotrzebnie odkręciłem wiatrak od sprzęgła.

Aby ściągnąć wiatrak ze sprzęgiełkiem należy od strony chłodnicy wsadzić małą (krótką 13tkę) i wykręcić śrubę, a potem dużym kluczem obracając pompą ściągnąć całe sprzęgiełko z wiatrakiem ze sztycy pompy wody.
Obrazek

Jak widać na powyższym zdjęciu tarcza umieszczona za kołami pasowymi zasłania jedną ze śrub, przez co nie można jeszcze odkręcić pompy wody. Należy kluczem ampulowym 6tką odkręcić koła pasowe (powinien być to dość dobry i długi klucz, bo tu łatwo połamać) i ściągnąć koła pasowe, podobnie jak visco, ale ramie siły musi być większe. Dopiero po tem można odkręcić wszystkie śruby od pompy wody (klucz zdaje się 10tka) i ją zdjąć.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pompę można zbić młotkiem, zwykle już się do niczego nie nada.
Obrazek

I to z grubsza byłaby połowa roboty. Ważne jest, że koła pasowe nie dadzą się źle założyć, bo pasują tylko w jednym położeniu, pasków klinowych nie trzeba ściągać na siłę, bo są napinacze, a jak już się oczyści obudowe pompy wody i przygotuje nową z nową uszczelką, to można od końca przeczytać tego manuala i skręcić.

Ja miałem jeszcze przygodę z ukręceniem dwóch śrub, więc radzę najpierw delikatnie każdą śrubę nasmarować i wkręcić... tan na "przegwintowanie". Ja kupiłem nowe śruby.

Jakby ktoś chciał wymieniać pompę z obudową to po drodze trzeba jeszcze odkręcić taki wężyk metalowy łączący obudowe pompy wody z obudową termostatu...
Obrazek
...odkręcić obudowę termostatu i odpiąć gumowe rurki przez odkręcenie cybantów pod obudową termostatu i za kompresorem od klimatyzacji. Obudowę odkręca się kluczem 13tką chyba. Pamiętać należe o uszczeklach pod pompę wody (w komplecie z pompą) i pod obudowę termostatu (u Pana Marka na Odolańskiej na zamówienie, za 5pln)... ale można też tą ostatnią wyciąć z tekturki. :)

Miłej zabawy. :)

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 2:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Zaznaczę tu, że pompa nie pochodziła z dawcy, ale została nabyta nowa... co by się nie okazało, że za chwilę trzeba znowu ją zmieniać.

Jakiej firmy kupiles? bo mi w inter carsie jakis zamiennik wloski za 50zl zaproponowali ale trwalosc tez dluga nie bedzie dlatego sie rozmyslilem z zakupu, a cena orginalu jedyne 580zł.

Sa moze jakies niemieckie zamienniki dostepne?

od diesla podpasuje ? czy musi byc od M110 koniecznie ?

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 7:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Śmierć WD40... Najlepszym środkiem odrdzewiającym jest włoski Penetrus. WD to można sobie dywany odplamiać... Taki OT

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 11:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
grabekk pisze:
Jakiej firmy kupiles?

Nie pamiętam już co było na pudełku napisane (byłem w kompletnym amoku jak wymieniałem pompę). Ale zaplacilem na ul. Odolańskiej u Pana Marka 170pln za pompę i powiedział, ze to zacna firma. Jutro zadzwonie, bo w tej chwili chyba ma zamknięte :)P i się dowiem jakiej firmy kupiłem pompę. Nie chcę po prostu na kłamać, albo pisać jakieś głupoty... <i>harrier jest ostatnio out of mind... ;p</i> Ja o ile dobrze pamiętam kupiłem niemiecki zamiennik...
Od diesla raczej nie podpasuje, bo ma trochę inne wyprowadzenie do węży gumowych jak widziałem na zdjęciach.
MercSwir pisze:
Śmierć WD40...

A to dla mnie nowość, ale chętnie przetestuję jak dostanę ten specyfik...

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl