MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 4:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 10, 2007 8:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
WItam wszystkich
planuję zakup coupe z silnikiem 3.2, ogladalem juz kilka egzemplarzy i w każdym niepokoiły mie wycieki oleju z silnika, w jednym olej wyciekał spod głowicy, spod szóstego cylindra(widać było ze na pewno spod uszczelki) w drugim wycieki pojawiły sie koło miski olejowej, ogladałem jeszcze 2 i w każdym jakies wycieki byly widoczne ale niestety nie chciano mi pokazac zdejmując plastik od spodu silnika(bo nie było czasu), wymienione auta miały przebieg w granicach 250 tkm.
Chciałem zapytać użytkowników takiego samochodu czy wycieki koło miski olejowej są czymś normalnym?? w co wątpię w mercedesie, bo jezdze beczką 2.4 i nigdzie nie widac zadnych wyciekow ani zostawiania oleju na chodniku. jak najlepiej sprawdzic szkrzynię auomatyczną? czy tylko po sposobie zmiany biegów podczas jazdy czy jest jeszcze jakis sposób? jak poznac czy wyciek oleju jest z silnika czy ze skrzyni jesli widac go na laczeniu silnika ze skrzynią? czy powszechne sa problemy z klimatyzacją( nie chłodzi wystarczająco)? czy każdy coupe ma nivo z tyłu bo te co ogladałem mialy zwykłe amortyzatory?

bardzo dziękuję za opinie i sugestie, pozdrawiam i do zobaczenia na zlocie mercedesa w Lublinie:)

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 10, 2007 9:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Miska olejowa to nie problem jednak wyciek spod glowicy to wiekszy problem czasem nie konczy sie na wymianie uszczelki i planowaniu glowicy ale tez trzeba blok splanowac a do tego musi byc silnik bez walu. U siebie wlasnie mam tak i jezdze zbierajac powoli $$ na maly remont ktory zaierzam przy okazji zrobic.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Post: pn wrz 10, 2007 9:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 2:04 pm
Posty: 67
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
MarcinJUNAK pisze:
jak najlepiej sprawdzic szkrzynię auomatyczną??


Tutaj masz wszystko napisane http://automat.pl/readarticle.php?article_id=1

_________________
TYLKO MERCEDES ( W201 2.0D z ASB / W203 2.2CDI)


Ostatnio zmieniony pn wrz 10, 2007 9:09 pm przez TOMEX, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 10, 2007 9:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
MarcinJUNAK pisze:
planuję zakup coupe z silnikiem 3.2, ogladalem juz kilka egzemplarzy i w każdym niepokoiły mie wycieki oleju z silnika, w jednym olej wyciekał spod głowicy, spod szóstego cylindra(widać było ze na pewno spod uszczelki)

Podobno częste w tych silnikach.
MarcinJUNAK pisze:
w drugim wycieki pojawiły sie koło miski olejowej, ogladałem jeszcze 2 i w każdym jakies wycieki byly widoczne ale niestety nie chciano mi pokazac zdejmując plastik od spodu silnika(bo nie było czasu), wymienione auta miały przebieg w granicach 250 tkm.

O tym nie słyszałem, ale tak nie powinno być.

MarcinJUNAK pisze:
czy powszechne sa problemy z klimatyzacją( nie chłodzi wystarczająco)?

Nie. Klimatyzacja w kiepskim stanie.
MarcinJUNAK pisze:
czy każdy coupe ma nivo z tyłu bo te co ogladałem mialy zwykłe amortyzatory?

Nie każde C124 ma nivo.

Co do skrzyni automatycznej to poszukaj, bo było wiele razy.


Na górę
Post: pn wrz 10, 2007 9:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
MarcinJUNAK pisze:
czy powszechne sa problemy z klimatyzacją( nie chłodzi wystarczająco)


problemy z klimą są dość powszechne w sprzedawanych używanych kilkunastoletnich autach (bo kto inwestuje w auto przed jego sprzedażą?). Najczęściej parcieje parownik lub jakieś wężyki wysokociśnieniowe. Koszt wymiany parownika (czyli chłodnicy klimy - to około 1000 zł jeśli zlecisz zakładowi wszystko, lub 350 za chłodnicę z alledrogo + 150-200 za napełnienie + do 200 za wymianę chłodnicy)

ludzie rzadko kiedy pozbywają się całkowicie sprawnych aut (no bo w zasadzie po co?)

Najlepszym wyjściem jest zakup w Niemcowie od pierwszego/drugiego właściciela serwisowanego auta. Wyjdzie coś takiego porównywalnie lub nawet drożej niż w Polsce, ale zapewne będzie w spoooro lepszym stanie technicznym

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 10, 2007 10:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
W tych silnikach olej często wali z przodu, na łączeniu dolnej i górnej pokrywy rozrządu. Sam wymieniałem taką śmieszną uszczelkę na tym łączeniu i po wymianie i tak musiałem pociągnąć lekko pastą do składania silników, bo dalej lekko syfił olejem. Po zabiegu w zasadzie sucho, oleju nie ubywa. Przebieg obecnie 169 tyś km.
Co do klimatyzacji, to sprawna dobrze sobie radzi.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 9:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Mor pisze:
W tych silnikach olej często wali z przodu, na łączeniu dolnej i górnej pokrywy rozrządu. Sam wymieniałem taką śmieszną uszczelkę na tym łączeniu i po wymianie i tak musiałem pociągnąć lekko pastą do składania silników, bo dalej lekko syfił olejem.


Czyli rzeźba ... Na tym łączeniu bardzo ciężko jest tą uszczelke włożyć i z reguły robi się to na suwmiarkę, bo ciężko tam przytrzymać to paluchami. Jezeli wymieniłeś tą uszczelkę i dalej waliło Ci olejem znaczy to, że ją przyciąłeś [szalone] Pasta to półśrodek.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 3:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Ja rozebrałem cały górny dekiel, tzn po prostu go wyjąłem. Potem założyłem i niby było ok, ale po tygodniu zaczął się delikatnie pocić na brzegach, w narożnikach przy bloku. Więc znów rozebrałem, bo chciałem mieć spokój i właśnie sprawdzałem, czy nic się nie zagięło/przycięło itp. Ale wszystko było ok. Więc znów nowa uszczeleczka + pasta i wreszcie mam spokój - tzn pastą pociągnąłem uszczelkę od strony górnego dekla i w narożnikach prz bloku. Może i półśrodek, ale daje rade już spory kawał czasu. Nie chce mi się znów tego rozbierać i pierdzielić.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 5:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
dzieki koledzy za wszystkie odpowiedzi, teraz wiem na co patrzec w coupe i mysle ze wyciekiem spod pokrywy dal bym sobie rade jesli zakupie takie auto,pozdrawiam

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 5:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
No i na przebieg nie patrz (widziales mercedesa co mialby wiecej niz 250 000 na liczniku? ;) - są jak potwory z loch ness ... wszyscy słyszeli, mało kto widzial). Najlepiej - jak juz wszystko ci sie spodoba w konkretnym egzemplarzu - zawiez go przed kupnem do mechanika na przeglad (ale omijaj z daleka mechanikow, ktorzy sa blisko miejsca zakupu/albo sa z polecenia sprzedajacego). Zaplac 200 zl - bedziesz mial pewnosc ze na mine sie nie wrypiesz (a jak auto bedzie dobre a mechanik jednak cos znajdzie ... bo w jakim aucie nie znajdzie? ... to bedziesz mial fajna pozycje do negocjacji ceny). Wydac 15 - 20 000 zl na auto to nie sztuka. Sztuka jest kupic za te pieniadze Mercedesa w naprawde dobrym stanie.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 16, 2007 7:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
witam
chciałem prosić o pomoc w obejrzeniu tego http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3416373
auta, stoi w piasecznie w komisie wiec moze ktoś z wawy miał by czas na chwilę podjechać i obejrzeć auto? widzę że jest on z pierwszej serii e klass i w tabeli nazywa sie jeszcze 320 CE, ja wybieram sie na oglądanie koło wtorku lub środy wiec może do tego czasu ktoś znajdzie chwilę i zerknie czy warto?

pozdrawiam

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 16, 2007 8:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
> chciałem prosić o pomoc w obejrzeniu tego http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3416373

W 03/1993 nie bylo jeszcze e-klasy. Zderzaki ma od E, ale blendy na tylnej klapie nie posiada. Wyglada na to, ze to niepelna przerobka na E :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 16, 2007 8:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Od kiedy montowali przód E-klasse w W124 Coupe ?

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 16, 2007 8:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
od lipca wychodzilo E, w tym tez przod od E :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl