MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 3:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 17, 2007 8:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam.Ciekawy problem uruchamiam spryskiwacz z przycisku slychac ze pompka pracuje w zaleznosci od polozenia wycieraczczki na zwolnionych obrotach i plyn ze spryskiwacz nie leci.Podaje + na krotko wszystko dziala.Pytanie czy cisnienie jest uzaleznione od polozenia wycieraczki?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
Post: pn wrz 17, 2007 8:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Waldi pisze:
Ciekawy problem uruchamiam spryskiwacz z przycisku slychac ze pompka pracuje w zaleznosci od polozenia wycieraczki na
zwolnionych obrotach i płyn ze spryskiwacza nie leci.....

Sprawdź czy nie masz zbyt dużego spadku napięcia w obwodzie zasilania pompki. Jeśli tak jest to pompka może wytwarzać zbyt małe ciśnienie, aby przepchnąć płyn przez zaworek zwrotny spryskiwacza.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 8:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
U mnie wężyk od płynu był pęknięty na zagięciu i płyn uciekał w różne miejsca (w środku nic nie było widać). Objawy takie same jak u ciebie było słychać pompkę ale nic nie leciało.

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Mirmur pisze:
Sprawdź czy nie masz zbyt dużego spadku napięcia w obwodzie zasilania pompki. Jeśli tak jest to pompka może wytwarzać zbyt małe ciśnienie, aby przepchnąć płyn przez zaworek zwrotny spryskiwacza.
Pozdrawiam.

Tak wlasnie jest ze napiecie na popmpce zkacze od 5 do 9 volt w zaleznosci od polozenia tylnej wycieraczki dziwne co?Temat mnie gnębi bo wymienilem węzyk rozbierając tapicerkę wymienilem zbiorniczek bo pęknięty i pompke bo była zatarta i teraz mało mnie szlag nie trafił jeszccze problemy z prądem. :evil: Czyli mam rozumiec ze napiecie na pompce nie ma się zmieniac w zaleznosci od polozenia wycieraczki skrajne polozenia 5 v gdy dochodzi do srodka szyby 9 volt.Podaje na silnik 12v i wszystko sika jak trzeba.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 10:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
plyn powinien leciec tylko gdy wycieraczka jest okolo polozenia pionowego, nei wiem dokladnie ale u mnie to jest jakies 308 w lewo i prawo od pionu

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 10:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Napięcie zasilające pompkę nie jest aż tak zależne od położenia pióra wycieraczki. Masz pewnie gdzieś przełamany przewód albo skorodowane złącze w instalacji. Trudno jak zwykle zdiagnozować to na odległość. Napięcie Ci się zmienia od 5V do 9V bo obciążenie silnika wycieraczek nie jest równomierne podczas pracy wycieraczki. Uszkodzenie raczej proste do usunięcia tyle że bardzo niewygodne.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 10:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
złacze masy jest do poprawki/czyszczenia


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 10:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Marcin S pisze:
złacze masy jest do poprawki/czyszczenia

Oj chyba nie to.Masa jest stala zmieniam tylko + z przełacznika kaszana, podaje + na krótko i jest git. <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
Cytuj:
Napięcie zasilające pompkę nie jest aż tak zależne od położenia pióra wycieraczki. Masz pewnie gdzieś przełamany przewód albo skorodowane złącze w instalacji. Trudno jak zwykle zdiagnozować to na odległość. Napięcie Ci się zmienia od 5V do 9V bo obciążenie silnika wycieraczek nie jest równomierne podczas pracy wycieraczki. Uszkodzenie raczej proste do usunięcia tyle że bardzo niewygodne.

Czyli mam rozumiec ze jest zaleznosc pomiedzy pracą wycieraczki a zmianami napięcia na silniku spryskiwacza.Skoro tak jest to musi za to odpowiadac jakis sterownik lub inne urzadzenie tylko jakie?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 10:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Waldi pisze:
inne urzadzenie tylko jakie?


bede strzelal ze zrobili jakis opornik suwakowy w silniku wycieraczki (taka sugestia tylko nigdy tego nie rozbieralem)

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 10:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Nie ma co gdybać. Powinieneś ściągnąć tapicerkę tylnej klapy i porobić trochę pomiarów. Jeśli tam nie znajdziesz uszkodzenia to trzeba ściągać tylną osłonę podsufitki, aby dostać się do złącza wiązek. Lewa strona u góry w rogu. Często zdarza się, że przełamują się przewody między tym złączem a wiązką tylnej klapy. Do takich pomiarów oprócz miernika przydaje się kontrolka na 12V.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 10:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Dzieki za sugestie nastepny weekend na parkingu z rozbebeszoną tapicerką,a kumple na plaży wylegują się.Ale jakos im wcale nie zazdroszczę

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl