MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 7:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 24, 2007 8:59 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 6:06 pm
Posty: 21
Próbuję odpalić silnik 300TD (z rzędową pompą).
- rozrusznik kręci
- świece żarowe działąją
- filtr paliwa jest zalany, w rurkach po przepompowaniu nie ma bąbli
- zawór odcinający (EHAB) działa (słychać)
- iglica w pompie działa (słychać po krótkim podaniu 12V)

Mimo to nie pali. Podejrzewam zapowietrzenie w obszarze pompa-wtryskiwacze (?)

Co mogę dalej z tym zrobić?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 12:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
G-Mark pisze:
Co mogę dalej z tym zrobić?

Dobrze naladowac akumulator ?

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł: odpalenie 300td
Post: pn wrz 24, 2007 2:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:28 pm
Posty: 17
Zalej paliwem filtr paliwa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 2:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
poluźnij przewody na wtryskach i przeganiaj rozrusznikiem, dopóki się nie pojawi tam ropa, następnie zakręć je i odpal auto, jak wyżej napisano w miarę dobra bateria jak najbardziej wskazana


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 2:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
może pomysł głupi, nie wiem, nie znam się, ale nie dałoby się go rozruszać ciągnąc za innym samochodem na lince?

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 2:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
A i polecam jeszcze samostart, jak zalapie na samostarcie to znacznie latwiej przehulac powietrze z ukladu


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 3:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Taki prosty sposob na odpalenie to odkrecic dwa przewody sztywne na wtryskach i krecic az odpali(druga osoba) i wtedy dokrecic ;)
Wiele razy w 123 to stosowalem to tutaj tez moze da rade...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 11:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 6:06 pm
Posty: 21
Dzięki za porady, na razie kręciliśmy ze wszystkimi przewodami poluzowanymi aż na 2 wtryskach pojawiło się paliwo. Tyle że po dokręceniu i tak nie odpalił. Potem akumulator zaczął siadać. Jutro ciąg dalszy ;)

Czy trzeba dokręcić od razu jak zacznie sikać paliwo, w czasie kręcenia?

Xytras, czy te 2 poluzowane wtryski to wszystko jedno które?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 25, 2007 11:41 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Chyba wszystko jedno, idea jest taka by powietrze wylazlo...

Mysmy dwa poluzowali az zaeczyly lac paliwem a silnik odpalil i tyle.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 25, 2007 12:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Tak jak pisał Xytras najlepiej przeprowadzić tą czynność w dwie osoby. Jeden kręci rozrusznikiem a drugi odpowietrza rurki paliwowe. Podczas kręcenia rozrusznikiem dokręcasz kolejno przewody w których wyraźnie pojawiło się paliwo. Jeśli paliwo pojawiło się na wszystkich rurkach i dalej silnik nie odpala to trzeba szukać przyczyny. Świece (pisałeś, że są OK i mam nadzieję, że grzeją) zapieczone końcówki wtrysków lub słaba kompresja silnika.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 28, 2007 9:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 6:06 pm
Posty: 21
Dzięki za cenne uwagi. Silnik już odpalony. Tylko na biegu jałowym bo skrzynia jeszcze nie gotowa.
Jednak nie jest całkiem dobrze: dymi. Jasny dym od niespalonego paliwa. Co może być przyczyną? Silnik pochodzi z uderzonego samochodu i nie sądzę żeby ci którzy go wymontowali i sprzedali mi, majstrowali coś przy pompie. Poza tym silnik wygląda dosyć świeżo i nie sądzę że to brak kompresji. Dodam że regulacja turbiny nie jest jeszcze uruchomiona. Może to mieć coś z tym wspólnego?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 8:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Wiesz co turbina nie powinna chyba miec wplywu, a jakiego koloru jest ten dym? Moze niebieski? Po nagrzaniu przestaje dymic ?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 8:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 6:06 pm
Posty: 21
Tak to właśnie wygląda! Białawy z niebieskim odcieniem i po jakiejś chwili jest go mniej


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl