MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 7:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 28, 2007 8:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
Witam. Dzisiaj zapalila sie kontrolka od ladowania. Po podlaczeniu miernika wyszlo takie ogromne ladowanie. Zapewne regulator napiecia polecial.
Zabieral ktos sie za to samemu? Da sie zrobic samodzielnie w garazu? Jakie koszty?

I czy da sie moze zmienic sam regulator bez wyciagania alternatora ?

_________________
E220 TAXI

W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 28, 2007 9:10 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
W210 1996r 2.2D

Alternatory mogą być różne, i różne mogą być możliwości wyjęcia samego regulatora.
Faktycznie: na 99.9% jest to wina regulatora. Pozostałe 0.1% to zwarcie końcówki uzwojenia wirnika do masy.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 28, 2007 10:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
znajac moje szczescie to mam nadzieje ze to regulator. Z tego co patrzylem w EPC jest albo BOSCH albo VALEO. U mnie napisane jest z tego co patrzylem od gory duzy napis 98 i BOSCH wiec mam nadzieje ze jutro latwo pojdzie.

_________________
E220 TAXI



W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 8:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Powodzenia, nie jest to jakies strasznie trudne zadanie [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 9:12 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Z mojego doświadczenia .. z regulatorem zejdzie ci sie max 3-4min :) dojście powinno być ... i poprostu odkrecissz stary i wkrecisz nowy. Po "naprawie" pochwal sie efektem końcowym :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 10:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
az tak latwo ? ale od dolu ? bo oczywiscie regulator jest na alternatorze, prawda ?

_________________
E220 TAXI



W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 4:27 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ALPAq pisze:
Z mojego doświadczenia .. z regulatorem zejdzie ci sie max 3-4min


Nie przenoś doświadczeń ze swojego auta na inne modele...

Wystarczy że:
-będzie metalowa osłona pod silnikiem (nie dająca się odkręcić)
-że będzie alternator Valeo, (który do wyjęcia regulatora wymaga zdjęcia tylnej, plastikowej osłony)
-że zaraz za alternatorem będzie łapa silnika (a w krótkich silnikach jest to prawdopodobne)
-że slinik wyposażony jest w elektryczny podgrzewacz (wtedy alternator chłodzony jest płynem chłodzącym - i wtedy masz w ogóle przewalone. Jednak to raczej w nowszych modelach 210)
Tak więc jest dużo możliwośći, że alternator lepiej wyjąć na stół do wymiany regulatora niż bezefektywnie przeklinać z kanału na nieposuwającą się do przodu robotę.
Wtedy to jest więcej niż trzy minuty.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 6:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
no tak 3-4 minuty to mi zajelo znalezenie otwieracza do piwa a wymiana alternatora to:

odkrecenie wiskozy, zdjecie obudowy wiatraka, piwo, odkrecenie alternatora, piwo piwo.

Regulator ma znikome slady szczotek, wytarte na alternatorze tuleje. Potem zapodam fotki jak to wygladalo.

Jedna szczotka na regulatorze widac ze jest nie wytarta wiec nie lapala do konca. czy to moglo miec wplyw na takie duze ladowanie??

_________________
E220 TAXI



W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 6:45 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ZGi pisze:
Jedna szczotka na regulatorze widac ze jest nie wytarta wiec nie lapala do konca. czy to moglo miec wplyw na takie duze ladowanie??


Nie bardzo rozumiem: jeżeli szczotka nie jest wytarta (czyli: nie jest zużyta), to według mnie znaczy, że jednak "łapie" kontakt z wirnikiem.
Szczotki wyglądają następująco: jeżeli kontaktuje, to jej powierzchnia trąca o pierścień ślizgowy wirnika jest gładka i błyszcząca. Jeżeli szczotka jest krótka i przestaje dobrze kontaktować z pierścieniem ślizgowym - to jej powierzchnia wskutek iskrzenia staje sie mocno matowa.
Jednak krótka szczotka może spowodować obniżone ładowanie (a nie nadmierne)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 9:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
tzn. szczotki pod wzgledem dlugosci sa zużyte (czyli sa krociutkie) jedna jest blyszczaca (czyli lapala) a druga jest matowa (czyli nie lapala).

A moze byc tak ze przez to ze tylko jedna lapala poszedl regulator i alternator dawal za duzy prad ?

_________________
E220 TAXI



W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 9:56 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ZGi pisze:
A moze byc tak ze przez to ze tylko jedna lapala poszedl regulator i alternator dawal za duzy prad ?


Wszystkowiedzącą wróżką nie jestem - ale na 98% NIE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 9:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
ZGi pisze:
A moze byc tak ze przez to ze tylko jedna lapala poszedl regulator i alternator dawal za duzy prad ?

z fizycznego punktu widzenia to powinien być mniejszy ... ale wymień na nowe i wtedy zobacz czy kontrolka świeci.

PS w W124 i golfie to wymiana rzeczywiście zajmowała 4 min. (z wypiciem piwa), natomiast teraz w prawie moim w210 jest alternator chłodzony i aż strach pomyśleć że naprawa by mi miała sprawić tyle problemów.... naszczęście te nowsze nie mają wisko :P

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 10:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
na poniedzialek mam zamowiony wiec zaloze, wymienie tuleje i zobacze jak bedzie :)


a moj regulator wyglada tak:

Obrazek

_________________
E220 TAXI



W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 3:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
dla Gerriego wirtualna kawa. Oczywiscie moje szczescie to 0.01 %. Walniete uzwojenie. Caly alternator 280 PLN

_________________
E220 TAXI



W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 7:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
na koniec skoro aku dostawało tak wysokie napięcie warto sprawdzić czy się nie wygotował...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl