MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 3:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 02, 2007 11:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 15, 2005 7:46 pm
Posty: 117
Lokalizacja: Mieszkowice
witam,mam pytanie-jak wymienic gruszki od niva w 124 kombi?czyli od czego najlepiej zaczac i jak dalej postepowac zeby bylo dobrze???

_________________
124-250 TD. 1989r.
Fso syrena r-20. 1980 r.
Toyota yaris. 1999r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 4:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Potrzebny jest kanał lub podnośnik, olej ZHM, nowe gruszki i trochę kluczy. Przed wymianą dobrze jest odkręcić odpowietrznik regulatora wzniosu i pozbyć się oleju z Nivo. Co spłynie to spłynie a reszta poleci w rękawy i za kołnierz. W sumie największy kłopot przy tej robocie to odkręcenie śrub dostarczających olej do gruszek Nivo. Są to przelotowe śruby imbusowe i czasem lubią się wyrobić. Trzeba dobrze oczyścić gniazda klucza i mieć dobrze spasowany klucz. Odkręcasz te śruby, następnie wewnątrz auta odkręcasz blachowkręty ,półki' w podłodze za tylnymi fotelami. Podważasz, odchylasz i odkręcasz po 3 nakrętki na każdą z gruch. Wyciągasz stare gruchy wkładasz i montujesz nowe gruchy i pozostaje montaż od spodu głównych rurek olejowych. Wymagane jest zachowanie maksymalnej czystości tych połączeń. Dobrze jest mieć nowe podkładki miedziane, bo w układzie Nivo jest duże ciśnienie i mogą być kłopoty z uszczelnieniem. Jeśli to masz już zrobione to zalewasz nowy olej ZHM, odpalasz silnik i obserwujesz ew. wycieki. Jeśli wszystko jest OK to podczas pracującego silnika odpowietrzasz układ Nivo na regulatorze. To cała operacja. Pamiętaj, że jakiekolwiek zanieczyszczenia pod głównymi rurkami olejowymi to strata oleju i niepotrzebne nerwy.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 3:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 15, 2005 7:46 pm
Posty: 117
Lokalizacja: Mieszkowice
super wielkie dzieki ;)

_________________
124-250 TD. 1989r.
Fso syrena r-20. 1980 r.
Toyota yaris. 1999r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 8:48 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2007 11:11 pm
Posty: 31
Jesli nie uda ci sie odkrecic głownych nakretek przy gruszkach nivo to mozesz je wyciagnac razem z przewodem odkrecajac go przy amortyzatorze, wtedy wyciagasz gruchy i podgrzewasz na zwykłej kuchence turystycznej te króćce, one lubia sie zapiec i korozja potrafi je bardzo dobrze zespawac z gwintem zew w gruszcze, a i najwazniejsze to odpowiedni klusz taki oczkowy z małym wejsciem specjalny do przewodów hydraulicznych POZDRAWIAM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl