MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 3:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 7:37 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 20, 2006 9:16 am
Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Tak, to to :) Jak dobrze czytam to BOSCH [usmiech]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 8:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
:)
tak, bosh.
fota kiepska bo komórą przy trochę ciepłym kolektorze.
dzięki

_________________
________________
W126 300SE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 8:43 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
don_edek pisze:
:)
tak, bosh.


To jest kolego BOSCH a nie bosh!
Firma "Bosh" również istnieje na rynku, i są to najtandetniejsze podróby samochodowego osprzętu elektrycznego - właśnie liczą na to, że komuś brak jednej literki nie robi różnicy... :evil:

Z tego, co napisałeś o braku świecenia kontrolek po włączeniu zapłonu można wyciągnąć wniosek o uszkodzeniu regulatora napięcia lub jego krótkich szczotkach. Obwód kontrolki ładowania zamyka się właśnie poprzez wirnik (który się psuje rzadko) regulator, oraz jego szczotki (które kończą życie najczęściej)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 9:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Sory kolego :)
to literówka, nie nieświadomość.
Dzięki za sugestie

_________________
________________

W126 300SE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 9:28 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No to dobrze, że tylko literówka.

Jeżeli któraś ze szczotek jest za krótka, i zaczyna iskrzyć, to jej powierzchnia stykająca się z pierścieniem wirnika będzie czarna, matowa. Druga szczotka będzie natomiast miała powierzchnię błyszczącą. (gdyż jest raczej niemożliwe, żeby skończyły sie obie naraz)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 3:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki.

_________________
________________

W126 300SE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 11:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Wymiana regulatora powinna pomoc, jak nie, to mogly jeszcze pasc diody (w alternatorze)
Posprawdzaj dobrze masy , np. sprawdz ladowanie przykladajc "-" do obudowy alternatora a "+" do akumulatora , a pozniej na samym akumulatorze "+" i "- ". Roznica miedzy pomiarami nie powinna by wieksza niz 0,2V.
Sprawne ladowanie to 13,8 -14,4 V
Moze tez masz jakies zwarcie w akumulatorze lub w samej instalacji. Posprawdzaj polaczenia: masy, kostki ,bezpieczniki .

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 6:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Dziękuję.
W przyszłym tygodniu dotrę mojego dawcy po części.
Sprawdzę, poprzekładam i zeznam jakie wyniki.
Czy to norma że te części padają przy wysokiej temperaturze?
Czy moje były już na wykończeniu?
Następnym razem w takim korku zrobię przerwę i dam ostygnąć.

_________________
________________

W126 300SE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 11:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Melduję że alternator wymieniłem.
I jest lepiej, lecz nie idealnie jak mniemam. [szalone]
Po pierwszym rozruchu miernik pokazał ponad 14V, ale tak jak po awarii, w miarę wzrostu temperatury napięcie malało i malało aż stanęło na 13,4-13,6.
Zrobiłem kilka km po mieście i nic się nie zmieniło (przed wymianą auto umierało po 2-3 km).
Wskazania się zmieniają w zależności od ilości włączonych urządzeń i obrotów silnika.
Jak jest włączone wszystko i obroty w okolicy 800, jest bardzo mizernie (niewiele powyżej 12V).
Może ten alternator daje mniej niż poprzedni?
Jest trochę inny, tzn. ma inne podłączenie przewodów. Stary ma wystające z obudowy śruby do których przykręca się klemy, a aktualny wtyczkę, trochę podobną do tych jakie są w zasilaczach komputerowych, tyle że na trzy połączenia. I ponieważ jest ślicznie pomalowany na czarno :) nie wiem o nim nic prócz tego że w dawcy działał bez zarzutu.
Jeśli macie jakieś sugestie to czytam uważnie.
Spróbuję się dostać do elektryka na ul.Ordona, bo się zebrało kilka duperelów innych i autko prosi o zawodowca.8)
Nowy regulator jest od ręki na Odolańskiej u Pana z Kotemi i kosztuje 8 dyszek.
Zeznam co powie fachowiec.
Pozdrawiam

_________________
________________

W126 300SE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 5:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Więęc,
Fachowiec powiedział że aktualny alternator to 55 A
I słabo daje z tej przyczyny, ale jeździć można bez strachu.:)
Dałem stary, 80A do naprawy i zamontuję jak zreperują.
To chyba koniec mojej awantury z prądem(mam nadzieję)
Dziękuję Kolegom za reaktywność i pomocne posty.
Pozdrawiam [zlosnikz]

Aha, dodam że ładowanie poranne i na zimno było 14,4V.
Po ok 8 km jazdy spadło do 13,4 i tak zostało.

_________________
________________

W126 300SE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 7:22 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt sie 24, 2007 11:11 pm
Posty: 7
Hej!
Tak to jest regulator
Pzdr

_________________
schadook - 124/250Dturbo


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl